Stad Luxemburg vermijden

Plaats reactie
petdrea
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 14:08

Stad Luxemburg vermijden



Bericht door petdrea »

Een vraag: hoe kun je de binnenstad van Luxemburg vermijden wanneer je vanuit noord Luxemburg/zuid België komt? Wij verbazen ons er steeds weer over dat de snelweg ineens ophoudt en je via buitenwijken door de gehele binnenstad wordt geloosd. Heeft iemand tips om dit traject vlotter te doen, zonder buitenom via Bastogne en Arlon te gaan?

Groet, Andrea
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: Stad Luxemburg vermijden



Bericht door Bluesart »

Net na Mersch de afslag naar de CR102, vervolgens bij Schëndelsermillen de afslag naar de CR101 en bij Kopstal de afslag naar de CR181 nemen, richting de A6/E25 waar je na zo'n 3 km op kunt draaien.
Op googlemaps kun je het goed zien. Als je een routebeschrijving laat maken van Ettelbrück naar Thionville.
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Stad Luxemburg vermijden



Bericht door Grumble »

In het pre-TomTom tijdperk heb ik eens meegemaakt dat ik in een parkeer garage belande, terwijl ik toch écht dacht de borden te volgen.
Toen ik dat later op het werk aan de koffietafel vertelde, bleek dat een collega van me precies hetzelfde overkomen was...
petdrea
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 14:08

Re: Stad Luxemburg vermijden



Bericht door petdrea »

Dank voor de route Ineke, ziet er duidelijk uit! Ga ik meer gebruiken, Google maps, weer wat geleerd. Truus van de navigatie geeft dit zeker niet, leidt je via de binnenstad of Echternach. Ik begrijp niet waarom een welvarend land als Luxemburg de grote wegen om de stad niet aan elkaar verbindt, ze zijn al jaren bezig, maar de tunnel vlak bij de stad blijft dicht. Wellicht milieulobby of zo.

Groet, Andrea
Plaats reactie