Satellietontvangst TV

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
LuitEtten2020
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 01 jul 2020, 14:40

Satellietontvangst TV



Bericht door LuitEtten2020 »

hallo camperforum,

hier een vraag van een onervaren camper gebruiker, sinds twee weken trotse bezitter van een mooie "Swift" camper uit 2001.
VRAAG: onze camper is voorzien van een automatische antenne (snipe2) en een tv, de antenne zoekt prima de Astra satelliet automatisch echter op de tv geen ontvangst. zal wel een domme vraag zijn maar moet tussen tv en satelliet ook nog een ontvanger.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: zender ontvangst TV



Bericht door Hermes »

Als de tv een schroefaansluiting heeft voor satellietontvangst dan hoef je geen extra satellietontvanger te hebben.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

zender ontvangst TV



Bericht door appellover »

Met een snipe2 kun je meestal geen astra3 ontvangen.Wel Astra1 en hotbird.Op Astra 3 zitten alle nederlandse zenders.
Je hebt nodig om in Europa tv te ontvangen:

Een schotel van min.80 cm. In Nederland kan ook 65cm.
Een decoder of een tv met ingebouwde decoder en kaartsleuf.
Een Canal Digitaal of Joyne kaartje en abonnement.
En tv natuurlijk.

Is nog hele investering dus om af en toe tv te kijken gebruikt men internet en chromcast om naar tv te zenden vanaf telefoon of ipad.
Helaas is onbeperkt 4G in heel EU nog niet verkrijgbaar en regelmatig de snelheid te laag om vloeiend tv te kijken.
Bundel in buitenland is beperkt en tv kijken gebruikt ongeveer een GB per uur,dus per avond gauw 5 GB.
Camping wifi is vaak veel te traag, vooral s’avonds als iedereen de tv op de wifi aanzet.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: zender ontvangst TV



Bericht door Hermes »

BVN zit op Astra 1 als je geen canaaldigitaal kanalen behoeft dan is Astra 1 met heel veel Duitse zenders de belangrijkstre satelliet voor de meeste mensen. De BVN zender zit ook op Hotbird, 13gr oost.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Satellietontvangst TV



Bericht door appellover »

Hermes,ga er vanuit dat de meesten gewoon Nederlandse tv willen zien ,npo,rtl,sbs enz.
BVN is wel aardig als je ff nieuws wil bekijken,maar bij bv overwinteren gaat het toch om het totale Nederlandse pakket.
Vandaar dat de meeste Nederlandse camper met een 85cm schotel rondrijden,althans degene die veel onderweg zijn in EU.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Satellietontvangst TV



Bericht door Don Esteban »

In een camper uit 2001 zal m.i. geen TV zitten die zonder ontvanger werkt. (tenzij de TV recent geplaatst is) Wellicht dat de vorige eigenaar de ontvanger eruit heeft gehaald? Met een Snipe 2 kan je natuurlijk prima Astra 3 ontvangen maar daar heb je dan uiteraard een digitale ontvanger voor nodig met kaartsleuf waar de smartcard van Canal Digitaal of Joyne ingaat.
Ik ontvang Astra3 prima tot halverwege Spanje en ik heb slechts een Snipe 1 vlakschoteltje. (vergelijkbaar met een 65 cm ronde schotel) Je hebt er wel een digitale ontvanger voor nodig.
Je hebt al een digitale ontvanger van SAB ter grootte van een pakje sigaretten voor 59 euro. Hiermee ontvang je tal van vrije zenders waaronder BVN op Astra 1.
Wil je de bekende NL zenders die op Astra 3 zitten, sluit dat een contract af bij Canaal Digitaal of Joyne. Je steekt hun smartcard in de SAB ontvanger en je mist niets meer van de ellende in de wereld... :wtf: ;;-)
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Satellietontvangst TV



Bericht door appellover »

De Sab titan is denk ik niet meer leverbaar,heb er zelf ook een.
Er past wel een CD kaartje in maar geen Joyne zei leverancier.
Ik heb cd dus geen probleem.
Zag nu HD Sab titan voor 149€ zal wel ander nieuw type zijn.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Satellietontvangst TV



Bericht door rzwiebel »

appellover schreef:
vr 14 aug 2020, 18:44
De Sab titan is denk ik niet meer leverbaar,heb er zelf ook een.
Sab Titan IV Combo is nog steeds leverbaar; is zowel geschikt voor Joyne als CD. Heeft CI-slot én een smartcard-reader. Te verkrijgen o.a. bij https://bigsat.nl/SAB-Titan-4-Combo voor nog geen € 100,-
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Satellietontvangst TV



Bericht door appellover »

Ik bedoel die kleine die je kan inbouwen in de kast en dan met een ir oog bedienen.
Afbeelding
Heb paar jaar geleden 59€ voor betaald,lijkt mij dezelfde.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Satellietontvangst TV



Bericht door rzwiebel »

appellover schreef:
vr 21 aug 2020, 21:24
Ik bedoel die kleine die je kan inbouwen in de kast en dan met een ir oog bedienen.
Heb paar jaar geleden 59€ voor betaald,lijkt mij dezelfde.
Gr.Ron
Maar die is niet geschikt voor Joyne en ook niet (meer) voor CD. Deze heeft namelijk alleen een smartcard-reader aan boord, géén CI-module die nu door zowel Joyne als CD wordt gebruikt. Alleen oude abbo's van CD kunnen daar nog mee uit de voeten (totdat de smartcard het begeeft).
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Plaats reactie