Peugeot 2.2 HDI (2011) is gelijk aan de Ford 2.2 TDCI?
Peugeot 2.2 HDI (2011) is gelijk aan de Ford 2.2 TDCI?
Hi,
Kan iemand me (bij voorkeur kort en bondig) vertellen of een Peugeot 2.2 HDI motor van 130 pk uit 2011 gelijk is aan de Ford 2.2 TDCI?
En nog belangrijker, indien ja of dit (ook gezien het bouwjaar) Potentieel behoort tot de probleem gevallen?
Mijn dank is groot.
Kan iemand me (bij voorkeur kort en bondig) vertellen of een Peugeot 2.2 HDI motor van 130 pk uit 2011 gelijk is aan de Ford 2.2 TDCI?
En nog belangrijker, indien ja of dit (ook gezien het bouwjaar) Potentieel behoort tot de probleem gevallen?
Mijn dank is groot.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
- Bas vd laar
- Berichten: 6325
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19165
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Peugeot 2.2 HDI 2011 = Ford 2.2 TDCI?
Ik heb een Peugeot 3 liter van 2011, maar dat de 2.2 dezelfde motor heeft als de Ford, daar
had ik nog nooit van gehoord. Ook niet eerder gelezen, in het forum. Ik ben verbaasd.
Ik prijs me gelukkig met een stevig Iveco-blok, 3L, ~160PK en een distributieketting die nu al
9 jaar meegaat (en hopelijk zijn leven lang).
had ik nog nooit van gehoord. Ook niet eerder gelezen, in het forum. Ik ben verbaasd.
Ik prijs me gelukkig met een stevig Iveco-blok, 3L, ~160PK en een distributieketting die nu al
9 jaar meegaat (en hopelijk zijn leven lang).
- Bas vd laar
- Berichten: 6325
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Peugeot 2.2 HDI 2011 = Ford 2.2 TDCI?
Ook bouwjaren na 2010 en 2011 draaien nog spontaan in de soep.
2014 model:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5801590
En als je de verdere reacties leest nog meer slachtoffers, allen van na 2011
2014 model:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5801590
En als je de verdere reacties leest nog meer slachtoffers, allen van na 2011
Re: Peugeot 2.2 HDI 2011 = Ford 2.2 TDCI?
Een ketting gaat uiteraard zijn hele leven meeAloys schreef: ↑za 08 aug 2020, 22:41Ik heb een Peugeot 3 liter van 2011, maar dat de 2.2 dezelfde motor heeft als de Ford, daar
had ik nog nooit van gehoord. Ook niet eerder gelezen, in het forum. Ik ben verbaasd.
Ik prijs me gelukkig met een stevig Iveco-blok, 3L, ~160PK en een distributieketting die nu al
9 jaar meegaat (en hopelijk zijn leven lang).
Of dat ook het hele motorleven is, betwijfel ik. Ja, als je er niks Aan doet, gaan ze wellicht gelijktijdig.
Ook kettingen en hun geleiders en spanners zullen toch wel eens onderhoud nodig hebben?
Re: Peugeot 2.2 HDI 2011 = Ford 2.2 TDCI?
er zij meerdere merken motoren waarbij het fabrieksvoorschrift is om na een aantal km,s, de ketting en de spanner/geleider te vervangen, kijk dus goed na in het instructie boek, want ook een ketting is op een end versleten, is een mechanisch ding en bij gebruik dus aan slijtage onderhevig, alleen de vervangtermijn is vaak wat langer.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: Peugeot 2.2 HDI 2011 = Ford 2.2 TDCI?
Bij sommige VAG producten al vervanging van de ketting bij 60.000 km normaal. Kettingrek met verschillende foutkode's en rammelen.
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Re: Peugeot 2.2 HDI 2011 = Ford 2.2 TDCI?
Ik blijf bestrijden dat de 2,2 Hdi motor uit de Peugeot Boxer en Citroën Jumper dezelfde motor is als de probleem motor van Ford. De forumleden die dat wel bij hoog en laag volhouden, moeten eerst maar eens komen met cijfers over in de soep gelopen motoren uit campers op Peugeot of Citroën basis. Ik ken ze niet in ieder geval en ik heb nu zelf al 5 jaar een Citroën Jumper 2,2 Hdi van 150 pk uit 2012 en ben er erg tevreden over.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
-
- Berichten: 6847
- Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42
Re: Peugeot 2.2 HDI 2011 = Ford 2.2 TDCI?
Het bekende industrieblok van Iveco. Veel beter in deze maat vind je niet gemakkelijk. Blijft lopen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
La Passione Passa dal Cuore
Re: Peugeot 2.2 HDI 2011 = Ford 2.2 TDCI?
Toen ik in 2012 bij de lokale Peugeot Dealer langs ging om een nieuwe Boxer te bestellen drukte deze mij op het hart om, als het financieel even kan " niet te kiezen voor de 2.2 Ford motor, maar voor de 3 L van Iveco !"gjvonk schreef: ↑zo 09 aug 2020, 7:03Ik blijf bestrijden dat de 2,2 Hdi motor uit de Peugeot Boxer en Citroën Jumper dezelfde motor is als de probleem motor van Ford. De forumleden die dat wel bij hoog en laag volhouden, moeten eerst maar eens komen met cijfers over in de soep gelopen motoren uit campers op Peugeot of Citroën basis. Ik ken ze niet in ieder geval en ik heb nu zelf al 5 jaar een Citroën Jumper 2,2 Hdi van 150 pk uit 2012 en ben er erg tevreden over.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Veel duidelijker hoefde voor mij niet, sindsdien enkel nog 3L bestelbussen aangekocht tot volle tevredenheid, en nu hebben we terug een probleem , want de 3L is niet meer leverbaar . Wat nu ?
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Peugeot 2.2 HDI 2011 = Ford 2.2 TDCI?
Dat is toch allemaal niet nodig?! Zoals in een ander topic is te lezenKroppie schreef: ↑za 08 aug 2020, 23:51er zij meerdere merken motoren waarbij het fabrieksvoorschrift is om na een aantal km,s, de ketting en de spanner/geleider te vervangen, kijk dus goed na in het instructie boek, want ook een ketting is op een end versleten, is een mechanisch ding en bij gebruik dus aan slijtage onderhevig, alleen de vervangtermijn is vaak wat langer.
jos
Er zal vast wel een controle lampje voor zijn en als de ketting knapt gaan er waarschijnlijk wel meer controle lampjes branden
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Peugeot 2.2 HDI 2011 = Ford 2.2 TDCI?
en als er geen lampje gaat branden, je hoeft niet bang te wezen dat je ongemerkt met een kapotte ketting doorrijdt, waarschuwing komt gelukkig op een bij elk merk niet mis te verstane duidelijke manier .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Peugeot 2.2 HDI 2011 = Ford 2.2 TDCI?
@Juanv: slim aangepakt van die dealer. Hij kreeg daardoor meteen extra omzet!
Nogmaals: lever bewijzen dat er ook 2,2 liter diesels in Peugeot en Citroën campers gesneuveld zijn en ik ga het geloven. Voorlopig zijn er bij mij geen verhalen bekend, terwijl er genoeg campers met die basis rondrijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Nogmaals: lever bewijzen dat er ook 2,2 liter diesels in Peugeot en Citroën campers gesneuveld zijn en ik ga het geloven. Voorlopig zijn er bij mij geen verhalen bekend, terwijl er genoeg campers met die basis rondrijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Peugeot 2.2 HDI 2011 = Ford 2.2 TDCI?
Op basis van wat info hier nog even verder gaan googlen.
Ik vond dit:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Du ... engine#2.2
Even lezen en dan vindt je dit:
TDCi 16v ZSD ("Puma")
2.0 L (1,998 cc)
2.2 L (2,198 cc)
2.4 L (2,402 cc)
2.5 L
3.0 L 1999–present I4 turbo intercooled 16-valve DI Ford Mondeo, Ford Transit, Ford Ranger (T6), Jaguar X-TYPE, LDV, London Taxi TX1, TXII, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Fiat Ducato
HDi/TDCi
PSA DW
2.2 L (2,179 cc)
2005–present
I4 twin-turbo intercooled DOHC 16-valve
Mk IV Mondeo, Ford S-Max, Ford Galaxy, Peugeot 407, Peugeot 4007, Peugeot 607, Citroën C5, Citroën C6, Citroën C-Crosser, Land Rover Freelander, Mitsubishi Outlander, Land Rover Defender Range Rover Evoque
Ergo:
Er bestaand dus 2 varianten van de 2.2
Een Ford en een Ford/PSA variant.
Om het makkelijk te maken ligt de Ford variant dus ook soms in een PSA product en altijd in een PSA bus.
Kentekencheck levert op 2198 cc, dus de Ford variant....
Hoewel het verder voor ons de voor 99 % perfecte camper is laten we hem toch staan, want ik kan me het financiële risico van een nieuwe motor niet veroorloven.
Ik vond dit:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Du ... engine#2.2
Even lezen en dan vindt je dit:
TDCi 16v ZSD ("Puma")
2.0 L (1,998 cc)
2.2 L (2,198 cc)
2.4 L (2,402 cc)
2.5 L
3.0 L 1999–present I4 turbo intercooled 16-valve DI Ford Mondeo, Ford Transit, Ford Ranger (T6), Jaguar X-TYPE, LDV, London Taxi TX1, TXII, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Fiat Ducato
HDi/TDCi
PSA DW
2.2 L (2,179 cc)
2005–present
I4 twin-turbo intercooled DOHC 16-valve
Mk IV Mondeo, Ford S-Max, Ford Galaxy, Peugeot 407, Peugeot 4007, Peugeot 607, Citroën C5, Citroën C6, Citroën C-Crosser, Land Rover Freelander, Mitsubishi Outlander, Land Rover Defender Range Rover Evoque
Ergo:
Er bestaand dus 2 varianten van de 2.2
Een Ford en een Ford/PSA variant.
Om het makkelijk te maken ligt de Ford variant dus ook soms in een PSA product en altijd in een PSA bus.
Kentekencheck levert op 2198 cc, dus de Ford variant....
Hoewel het verder voor ons de voor 99 % perfecte camper is laten we hem toch staan, want ik kan me het financiële risico van een nieuwe motor niet veroorloven.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)