Kachel radiator deel 2

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Kachel radiator deel 2



Bericht door Will »

Deel 1: viewtopic.php?f=3&t=8472537

Hallo,

Ik had al gemeld dat de kachelradiator kapot was maar dat is nu niet het geval er was een slang is gescheurd.
Mijn vraag is moet daar ook het dashboard voor verwijderd worden of kan je daar ook via de motorkap bij.
De camper is inmiddels gemaakt en volgens de garage houder moest het dashboard toch verwijderd worden het klinkt zo onlogisch maar misschien heeft hij toch gelijk.
Het is een slangetje van zo'n 10 cm lang en een diameter van 2 cm. ik kom al jaren bij deze man maar nu heb ik mijn twijfels.
Het aantal man uren bedroeg zes uur ik ben benieuwd of het klopt de camper is van 2005 en is een Fiat 2.8 jtd.

Mvrgr.WIL
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Kachel radiator deel 2



Bericht door kampo »

Dashboard eruit en er weer in ?
Dat zijn normale uren
maar eerlijk
Het kan zowel veel langer als iets korter duren afhankelijk van de toestand van het voertuig en de ervaring van de monteur.
Als je daar altijd tevreden was zou ik sterk aanbevelen om daar te blijven...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Kachel radiator deel 2



Bericht door ducati 900 »

Lijkt mij helemaal niet onredelijk.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kachel radiator deel 2



Bericht door freddorr »

Bij ons lijkt ook de kabelradiator stuk te zijn (lekkage van koelvloeistof).
De reparatie cq vervanging lijkt volgens een fiat dealer tussen de 5 en 10 uur arbeid te kosten.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Kachel radiator deel 2



Bericht door AadenAnke »

Ja die wagens van ons worden gemaakt voor een jaar of 10 dus als de slang het zolang heeft volgehouden voldeed deze aan de verwachting die je normaal er van mag hebben. Wij willen 20 zelfs 30 jaar en langer ermee doen. Dan moeten er soms dingen vervangen worden die niet gepland zijn om ooit te vervangen dus erbij kunnen was geen noodzaak bij het ontwerp. Ik moest als kleine jongen met mijn dunne handjes vaak iets voor pa pielen waar hij of de monteurs niet bij konden. Na verloop van tijd werden ook mijn handjes te dik/groot.

Gr. Aad
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Kachel radiator deel 2



Bericht door Will »

Dank voor de uitleg ik ben overtuigd nu, maar het blijft vreemd een slangetje van een tientje dat zo ver weggestopt is.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Kachel radiator deel 2



Bericht door Bas vd laar »

Je kunt het natuurlijk ook aan je dashboard zien: denk aan stof dat nu mist op bepaalde delen, diverse handafdrukken, schroeven die eruit zijn geweest, misschien mist er een enz.
Een dashboard eruit halen is niet zomaar gebeurd, daar zie je sporen van en dat hoeven niet direct beschadigingen te zijn.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Kachel radiator deel 2



Bericht door Kroppie »

Will schreef:
do 23 jul 2020, 19:37
Dank voor de uitleg ik ben overtuigd nu, maar het blijft vreemd een slangetje van een tientje dat zo ver weggestopt is.

Mvrgr.Wil
als er een lagerschaaltje in de motor van een paar euro het begeeft moet ook de hele motor uit elkaar, tja het een haalt het ander aan , is niks vreemds aan.

en vind u het te duur?, dan moeten uw handen uit de mouwen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Kachel radiator deel 2



Bericht door Will »

De camper is weer hersteld en van het hele verhaal zijn de kosten 411.- euro en gezien het vele werk een net bedrag.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Plaats reactie