Truma boiler

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Houwe468
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 9:52
Locatie: Montfoort

Re: Truma boiler



Bericht door Houwe468 »

Goedemorgen, het kan altijd aan de gasklep liggen. Om dit op te lossen zijn al diverse oplossingen opgegeven.
Hoe oud is deze boiler?

groet Ton
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Truma boiler



Bericht door myway »

Maar krijg je dan ook deze storingsmelding.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Truma boiler



Bericht door PaulBng »

Misschien kan TS ook even melden of hij de ontsteking hoort tikken..

Dan lijkt me wel dat je deze storing krijgt:
Kachel denkt de gaskraan open te zetten, stuurt de ontsteking aan maar geen vlam. ==> geen gas? ==> foutcode
Houwe468
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 9:52
Locatie: Montfoort

Re: Truma boiler



Bericht door Houwe468 »

Ga eens naar de webside van Gimeg de Meern. Onderaad op deze side staat een link aftersales. Hier staan goede aanwijzingen en hulp hoe deze string te verhelpen.

groet
Ton
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: Truma boiler



Bericht door trabbart »

ik heb men boiler 2 jaar geleden helemaal moeten opengooien, isolatie er vanaf , brandertje uitgebouwd en er zat een klein messingen sproeiertje in, was verstopt. doet het nu elke keer perfect en is meer dan 30 jaar oud.
wat je eventueel kan proberen is er even de compressor op aansluiten en eens doorblazen, wie weet lukt het op die maniier ook zonder heel de boiler open te gooien, het is te lang geleden om me alle details te herinneren , maar ik weet heel zeker dat er een soort sproeiertje in zit met een gaatje zo groot als een speld. beetje vet , wat roest en er kwam geen gas.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Truma boiler



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Met kerst in Oostenrijk valt de kachel uit. Een Truma 6E.
Waar bel je voor hulp want reset, ja had ik gedaan, zelfs zoals boven vermeld gemerkt dat ik te vlug teveel reset gedaan had.
Dan Truma nood nummer gebeld en mijn verhaal uitgelegd, we komen over plm 1.5 uur.
En de monteur was er zelfs vlugger.
Ok verhaal nogmaals verteld, hij tilt deksel van de zit bank omhoog en wijst mij de boiler/kachel unit.
Daar moet aan de zijkant een kapje "afgedrukt" worden en zit aan achter zijde een drukknopje, met gele en nu rode led knipperend.
Op het knopje duwen totdat gele led gaat knipperen, dan los laten en moet de rode led uitgaan.
Dit gedaan en alles weer ok.
Juist afgelopen weekeinde in Wijhe warm water maken voor de afwas en douce, en weer alarm.
Nu wist ik wat te doen en na op knopje drukken moest nu wel 2 x drukken en afwachten alles normaal.
Het kan zijn alarm 515H of 517H - bij 515H zegt het boek of de Truma App bel de dealer, zou je dus niet zelf mogen doen.

Ik heb deze informatie gekregen en gezien van monteur van Truma, zeg ik het fout, heb ik het verkeerd gehoord en gezien.
Misschien kan het helpen en heeft U, of hebben anderen hun voordeel ermee?
En neen nu heb ik geen foto, maar zal die maken als ik zelf weer in Nederland ben waar de camper nu is met onze zoon op pad.

groeten Jaap van Duijn.
huubruber
Berichten: 58
Lid geworden op: za 23 nov 2019, 10:58

Re: Truma boiler



Bericht door huubruber »

Beste allen

Ik denk dat ik problemen heb met de duocontrol crach sensor...krijg nu nergens meer gas en gasflessymbool is ook uit op paneel. Dit ondanks dat de gasfles vol is. Zaterdag naar huis en eea eens uitbouwen. Ook eens testen met originele gasregelaar. Duocontrol is nieuw en deed het thuis nog. (De beveiliging is gewoon in...)

Huub
huubruber
Berichten: 58
Lid geworden op: za 23 nov 2019, 10:58

Re: Truma boiler



Bericht door huubruber »

Beste allen

Stom stom stom van me.
Gewoon minimaal 15 min wachten ( werd ook al medegedeeld. Maar 15 min wachten is scheinbaar te lang voor mij.
Eenmaal thuis de truma duo control eruit en de basic erin...zelfde probleen
Nog maar eens goed lezen en ja..15min. gewacht——> en werkt....
Weer iets geleerd
Martijn20

Re: Truma boiler



Bericht door Martijn20 »

Hai , je hebt dan wel een wat moderner reuma boiler maar misschien kan het iets zijn voor je
Ik had met mijn boiler 1999🤔
Ook soortgelijk probleem
Alles stond zeker open
Na start controle wat er mis zou kunnen zijn kwam ik de Onderkant van de printplaat tegen met OXIDATIE >>stroom Afgekoppeld printplaat uitgebouwd en met contact spray behandeld daarna voorzichtig met wattenstaafje schoongemaakt resultaat vonken met gas goed afgeven 👌👏succes🙋‍♂️Mb
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Truma boiler



Bericht door myway »

Tja een boiler met reuma gaat natuurlijk niet lekker werken
Martijn20

Re: Truma boiler



Bericht door Martijn20 »

Ja ja ik zag mijn spelling
En dacht wacht maar even
Maar goed aan de andere kant kon ik hem ook wel waarder
🤔🙋‍♂️
Plaats reactie