Wellicht de brandstofpomp?
Wellicht de brandstofpomp?
Techneuten.
Gisteren gestrand op de A6 net voor Lelystad.
Zonder enig waarschuwing, geen rode of gele lampjes motor uit.
Uitlaten rollen op de vluchtstrook.
Bellen met SOS dienst.(ben verzekerd bij NKC)
Afgesleept naar Mc Donalds Lelystad.
Geprobeerd te starten,de berger probeerde het nog met remmenreiniger in luchtfilter.
2 seconden ,weer uit.
O zegt hij, dat is de brandstofpomp.
Nog rondgebeld voor een garage in de buurt die tijd had.(de berger)
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken,er werd een taxi voor ons geregeld,
en de bus is vandaag teruggebracht bij onze eigen garagist.
Mijn vraag is dus:Kan een brandstofpomp er zomaar mee ophouden?
Zonder waarschuwing of symptomen van slecht startten of slecht lopen.
Of is het meer logisch dat er een brandstofslang is losgeschoten in de tank of zo.
Fiat ducato 244 2.8 JTD 2003 KM 188000
Vr gr Sietze
Gisteren gestrand op de A6 net voor Lelystad.
Zonder enig waarschuwing, geen rode of gele lampjes motor uit.
Uitlaten rollen op de vluchtstrook.
Bellen met SOS dienst.(ben verzekerd bij NKC)
Afgesleept naar Mc Donalds Lelystad.
Geprobeerd te starten,de berger probeerde het nog met remmenreiniger in luchtfilter.
2 seconden ,weer uit.
O zegt hij, dat is de brandstofpomp.
Nog rondgebeld voor een garage in de buurt die tijd had.(de berger)
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken,er werd een taxi voor ons geregeld,
en de bus is vandaag teruggebracht bij onze eigen garagist.
Mijn vraag is dus:Kan een brandstofpomp er zomaar mee ophouden?
Zonder waarschuwing of symptomen van slecht startten of slecht lopen.
Of is het meer logisch dat er een brandstofslang is losgeschoten in de tank of zo.
Fiat ducato 244 2.8 JTD 2003 KM 188000
Vr gr Sietze
- Bas vd laar
- Berichten: 6302
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: brandstofpomp
Die gaat niet zomaar stuk hoor.
Ik denk dat het eerder wat anders is.
Meen me te herinneren dat er een crashknop op zit die de brandstoftoevoer afsluit, deze hebben wel eens kuren.
viewtopic.php?f=3&t=8470550&p=1878941&h ... r#p1878941
Ik denk dat het eerder wat anders is.
Meen me te herinneren dat er een crashknop op zit die de brandstoftoevoer afsluit, deze hebben wel eens kuren.
viewtopic.php?f=3&t=8470550&p=1878941&h ... r#p1878941
Laatst gewijzigd door Bas vd laar op do 11 jun 2020, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: brandstofpomp
alles kan er zo maar in eens mee ophouden, ook brandstofpompen, en meestal zonder waarschuwing, kan natuurlijk ook een storing in wat anders zijn(elektra b.v) waardoor de opvoerpomp er mee stopt, daardoor de diesel inspuitpomp niet werkt, alles is van elkaar afhankelijk.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: brandstofpomp
Spanning op het electromagnetisch ventiel op de pomp?
Kun je meten met een multimeter meten op de pomp als het contact aan staat.
Kun je meten met een multimeter meten op de pomp als het contact aan staat.
- Bas vd laar
- Berichten: 6302
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: brandstofpomp
Bij het andere forumlid bleek het dit te zijn:
Hallo,
Toch nog even een reactie, dit had ik niet meer gedaan zag ik.
Het bleek de transponder-ring te zijn!
Eerst een nieuw kaartje met de code moeten aanvragen bij Citroën.
Na inlezen startte hij weer, echter was deze code na uitzetten van de motor weer verdwenen.
Na vervangen transponder-ring en opnieuw inlezen van de code is het probleem verholpen.
Re: brandstofpomp
Dat kan goed hoor dat die er ineens mee ophoud .
Ik had mijn auto s'avonds in de garage gezet , s'morgens willen starten en die deed ook niets méér , naar de garage gesleept en daar was het verdikt : dieselpomp stuk 2.500 € voor een ruilpomp , een nieuwe kost nog méér
Ik had mijn auto s'avonds in de garage gezet , s'morgens willen starten en die deed ook niets méér , naar de garage gesleept en daar was het verdikt : dieselpomp stuk 2.500 € voor een ruilpomp , een nieuwe kost nog méér
- Peter LMC
- Berichten: 10165
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
-
- Berichten: 2591
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: brandstofpomp
Ik rijd ook met een 2800 jtd en die van ons is een common rail, en die pomp kan ook gewoon stuk gaan.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: brandstofpomp
of een raildruk sensor, zoveel mogelijkheden, eerst maar eens horen wat de garage denkt wat het is na gedegen onderzoek
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 18:47
- Locatie: Sumar FRL
Re: brandstofpomp
Eerst maar eens aan de computer hangen, dat geeft vaak op een boel vragen al antwoorden. dan kun je ook gericht zoeken.
Zoals er al gezegd word, het kan van alles zijn, van een verstopte brandstofleiding tot een defecte brandstofpomp.
Als de raildruksensor niet een bepaalde startdruk meet, zal de ECU de injectoren niet aansturen.
En een te lage raildruk kan ook weer van alles zijn. van een verstopt filter tot een defecte pomp.
Groeten Peter
Zoals er al gezegd word, het kan van alles zijn, van een verstopte brandstofleiding tot een defecte brandstofpomp.
Als de raildruksensor niet een bepaalde startdruk meet, zal de ECU de injectoren niet aansturen.
En een te lage raildruk kan ook weer van alles zijn. van een verstopt filter tot een defecte pomp.
Groeten Peter
1992 Fiat Ducato 290 FFB 2.5 TD
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
Re: brandstofpomp
De code zal niet defect zijn want dit is gebeurd tijdens het rijden,commonrail druk sensor gaat zo goed als nooit defect (word wel vaak vervangen,maar de sensor geeft gewoon aan wat hij meet...)
Wat je wel kan doen is even laten uitlezen welke foutmeldingen er in zitten,vermoedelijk zouden het de verstuivers kunnen zijn,hogedrukregelaar,commonrailpomp maar dit is allemaal te testen.
gr Glen
Wat je wel kan doen is even laten uitlezen welke foutmeldingen er in zitten,vermoedelijk zouden het de verstuivers kunnen zijn,hogedrukregelaar,commonrailpomp maar dit is allemaal te testen.
gr Glen
Re: brandstofpomp
laatst nog meegemaakt met een audi sq5,v8 3.0 liter, liep beroerd en storingslampje aan, uit gelezen raildruk te laag, maar sensor en pomp oke, lek van de injectors gemeten met 8 injectie naalden(zonder zuigertje, dus eigenlijk buisjes met schaalverdeling) met een slangetje op de lek van de injector, 1 injector lekte veel meer dan de 7 andere, daardoor druk in de rail te laag injector vervangen, alles weer 100%, je moet dus wel na blijven denken, want enkel afgaan op de storings melding gaat niet altijd goed.
hopelijk is het bij jou iets simpels
jos
hopelijk is het bij jou iets simpels
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: brandstofpomp
Na een eerste onderzoek blijkt dat het niet in de toevoer brandstof zit.
Pomp is oke,filter schoon,geen verstopte leiding.
Word nu gedacht aan electronica.
Of dat er iets niet op tijd staat.
Versprongen distributieriem.(riem is 3 jr oud, 21000 km)
Word vervolgd
vr gr Sietze
Pomp is oke,filter schoon,geen verstopte leiding.
Word nu gedacht aan electronica.
Of dat er iets niet op tijd staat.
Versprongen distributieriem.(riem is 3 jr oud, 21000 km)
Word vervolgd
vr gr Sietze
Re: brandstofpomp
Al uitgelezen?
Heb vorig jaar het zelfde gehad wel met een 2.3 jtd
Bij mij was deECU niet meer uit te lezen.
Deze laten maken in Duitsland voor 300 euro.
Kon dit niet laten maken in Nederland
Heb vorig jaar het zelfde gehad wel met een 2.3 jtd
Bij mij was deECU niet meer uit te lezen.
Deze laten maken in Duitsland voor 300 euro.
Kon dit niet laten maken in Nederland
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.
Groet Ben
magic black shadow limit edition.
Groet Ben