Remmen hard
Remmen hard
Hallo allen!
Als ik rem....helemaal prima met onze ducato1.9 td uit 1991. Maar...bij gedoseerd remmen, dus redelijk achter elkaar pompend remmen, voelt het rempedaal steeds harder aan en vermindert de remdruk, valt zelfs grotendeels weg. Na een paar seconden is het dan weer in orde... lijkt me niet lekker bergje af straks. Waar kan ik dit zoeken?
Alvast dank!
Als ik rem....helemaal prima met onze ducato1.9 td uit 1991. Maar...bij gedoseerd remmen, dus redelijk achter elkaar pompend remmen, voelt het rempedaal steeds harder aan en vermindert de remdruk, valt zelfs grotendeels weg. Na een paar seconden is het dan weer in orde... lijkt me niet lekker bergje af straks. Waar kan ik dit zoeken?
Alvast dank!
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
- Locatie: In The Middle Off Nowhere
Re: Remmen hard
Dat komt omdat de motor weinig toeren maakt en de vacuüm pomp dus ook waardoor er weinig vacuüm in de rembekrachtiger ontstaat.
Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Remmen hard
Hij blijft gewoon remmen, je moet alleen harder trappen. Als je bergaf zoveel remt dat er niet genoeg vacuüm is voor de bekrachtiger doe je iets verkeerd, nl teveel remmen en dat is een slecht idee in de bergen.
Re: Remmen hard
Maar toch kan het vernieuwen van de remolie geen kwaad,want dat is veelal een ondergeschikt kindje hier in Nederland
Hans
Re: Remmen hard
ook eens de vacuumpomp nakijken/controleren en de spanning van de riem, en de slangen, kan geen kwaad hebben ook niet het eeuwige leven.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Remmen hard
Ook ik vermoed, dat er wat te weinig vacuüm wordt gegenereerd dan wel vastgehouden.
Bij een drúk van 8 bar mis je 1 of 2 b niet gauw. Vacuüm zit tussen 0 en -1.... dan mis je een halve bar direct!
Bij een drúk van 8 bar mis je 1 of 2 b niet gauw. Vacuüm zit tussen 0 en -1.... dan mis je een halve bar direct!
Re: Remmen hard
staat de riem strak genoeg, zijn de slangen nog heel, niet poreus o.i.d. en zitten de slangklemmen goed vast, is dat in orde dan de pomp controleren/nameten, maar dat zal op dhz manier lastig worden verder ook de vacuumtrommel zelf nakijken op een lek, indien aanwezig een lekke keerklep, of lekkend membraan, vacuum meter aansluiten en kijken of het vacuum blijft en niet meteen weer langzaam of vlug weer weglekt.
te weinig toeren lijkt mij niet een oorzaak, want met afdalen rem je meestal/hopelijk ook veel op de motor in een lagere versnelling, die daardoor wat meer toeren maakt
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Remmen hard
Het kan ook nog "fading"zijn.
De eerste keer remmen is normaal remmen, kort erna nogmaals indrukken is meer tegendruk van het pedaal en minder remkracht, de derde keer is zeer veel tegendruk en bijna geen remmen. Dit kan met versleten/verkeerde/verglaasde remblokken te maken hebben. de blokken worden dan te heet en het remvermogen neemt dan af. Na afkoelen,evt tijdens de rit, begint het verhaal opnieuw. Heb dit meegemaakt , jaren geleden , met een gehuurde (oude) camper en is zeer gevaarlijk!! Vooral bij lange afdalingen.
cor
De eerste keer remmen is normaal remmen, kort erna nogmaals indrukken is meer tegendruk van het pedaal en minder remkracht, de derde keer is zeer veel tegendruk en bijna geen remmen. Dit kan met versleten/verkeerde/verglaasde remblokken te maken hebben. de blokken worden dan te heet en het remvermogen neemt dan af. Na afkoelen,evt tijdens de rit, begint het verhaal opnieuw. Heb dit meegemaakt , jaren geleden , met een gehuurde (oude) camper en is zeer gevaarlijk!! Vooral bij lange afdalingen.
cor
Re: Remmen hard
Aanvulling:
Een remvloeistof met een hoger kookpunt wil wel eens helpen.
Heb even doorgezocht op internet en "fading"ontstaat ook doordat de remschijf te heet wordt waardoor gassen ontstaan tussen de schijf en blokken. die gassen kunnen niet snel genoeg weg.
cor
Een remvloeistof met een hoger kookpunt wil wel eens helpen.
Heb even doorgezocht op internet en "fading"ontstaat ook doordat de remschijf te heet wordt waardoor gassen ontstaan tussen de schijf en blokken. die gassen kunnen niet snel genoeg weg.
cor
- seth_space
- Berichten: 8704
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Remmen hard
Als ik de ts goed lees is er geen sprake van zware belasting maar verlies aan rembekrachtiging bij meerdere malen pompend remmen.
Hij maakt zich, terecht, zorgen wat er zou gebeuren in afdalingen.
Verlies van vacuüm lijkt de voor de hand liggende oorzaak als de remvloeistof inderdaad als bron uitgeschakeld is.
Kroppie geeft diverse aanwijzingen die eerst onderzocht moeten worden.
Hij maakt zich, terecht, zorgen wat er zou gebeuren in afdalingen.
Verlies van vacuüm lijkt de voor de hand liggende oorzaak als de remvloeistof inderdaad als bron uitgeschakeld is.
Kroppie geeft diverse aanwijzingen die eerst onderzocht moeten worden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Remmen hard
Probeer eens als je stilstaat en het rempedaal ingedrukt houdt of je dan het pedaal steeds verder kunt indrukken. Zo ja is je hoofdremcilinder kapot. Kost weinig en is eenvoudig te vervangen.