V-riem EPDM versus Micro-V

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
fokaal
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 apr 2014, 21:47

V-riem EPDM versus Micro-V



Bericht door fokaal »

Ik ben de multieriem van de alternator aan het vervangen.
Hiervoor moet ik de V-riem eraf halen om de multieriem te kunnen vervangen.
Dus ga ik ook de v- riem maar direct vervangen.
Nu is dit een 6pk1290 (6 ribben 1290 mm lang) EPDM.

Nu kom ik op sites ook eenzelfde V-riem tegen maar dan ander materiaal nl. Micro-V.

Wat is het verschil tussen EPDM en Micro-V?
Welke is kwalitatief beter?
Kan ik ook en Micro-V riem of moet ik bij EPDM blijven?

Ik hoor graag van jullie.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51294
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: V-riem EPDM versus Micro-V



Bericht door Kroppie »

epdm is het materiaal waar de riem van gemaakt is en micro v is het type van de riem.
een gewone v-snaar is een smalle snaar met een vrij hoog V-profiel,
een micro -v snaar is een brede vrij platte riem met allemaal kleine v-tjes, in dit geval 6 stuks.

epdm=Ethyleen Propyleen Dieen Monomeer en hoort bij de groep synthetische rubbers (volgens wikipedia tenminste :D )

dus gewoon een micro- v 6pk 1290 epdm halen :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
fokaal
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 apr 2014, 21:47

Re: V-riem EPDM versus Micro-V



Bericht door fokaal »

Oké bedankt voor je info. Op verschillende auto-onderdelen sites staan nl. EPDM en Micro-V van daar mijn reactie

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Plaats reactie