Bout draait door... [Update!]

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Bout draait door...



Bericht door Kroppie »

bertt schreef:
za 23 mei 2020, 16:38
Dat is wel zo Jos, maar wie doet dat? Bijna niemand toch? Jij wel?

Bert
ja, ik ben door schade en schande te wijs geworden :lol3:, doe het ook als ik voor een ander de boel los gehad heb, kleine moeite en vette handen heb ik toch al, en bij mij staat er niemand in m,n nek te hijgen :is ie al klaar?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Bout draait door...



Bericht door EasyBee »

Kroppie schreef:
za 23 mei 2020, 16:33
beetje vet , daar krijgen de moteurs in de fabriek vette handen van natuurlijk, en rvs boutjes zijn natuurlijk veeeeel te duur , dus?, bij aanschaf boel losdraaien en zelf vet aanbrengen of rvs boutjes, en niet alleen bij de lampen.

jos
Lijkt me leuk. Koop je een nieuwe camper, moet je hem helemaal uit elkaar halen om alle bouten, moeren en schroeven van een likje vet te voorzien.
Kun je het eerste jaar niet meer weg met dat ding, want druk druk druk. :eh:
Vervolgens is er wat mee en krijg je garantie-gezeur. U hebt hem uit elkaar gehaald. Maar dat is de bedoeling niet. :lol3:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Bout draait door...



Bericht door Kroppie »

in de loop der jaren weet je wel welke boutjes het nodig hebben, enne het is niet verplicht he :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Burnerchief
Berichten: 398
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 19:26
Locatie: Waar mijn camper staat

Re: Bout draait door...



Bericht door Burnerchief »

EasyBee schreef:
za 23 mei 2020, 16:58
Kroppie schreef:
za 23 mei 2020, 16:33
beetje vet , daar krijgen de moteurs in de fabriek vette handen van natuurlijk, en rvs boutjes zijn natuurlijk veeeeel te duur , dus?, bij aanschaf boel losdraaien en zelf vet aanbrengen of rvs boutjes, en niet alleen bij de lampen.

jos
Lijkt me leuk. Koop je een nieuwe camper, moet je hem helemaal uit elkaar halen om alle bouten, moeren en schroeven van een likje vet te voorzien.
Kun je het eerste jaar niet meer weg met dat ding, want druk druk druk. :eh:
Vervolgens is er wat mee en krijg je garantie-gezeur. U hebt hem uit elkaar gehaald. Maar dat is de bedoeling niet. :lol3:
Ik weet mijn oude overbuurman die was technicus bij batavus bij aankoop ging toen een wasmachine geheel uitelkaar technische imperfecties werden gelijk verholpen en daarna weer inelkaar daar ging niks stuk.
Ik repareer alles met en zonder stekker

Onze woning een Hymer Camper op basis Fiat 290 14 2,5d van 1991

Volg ons op https://lnkd.in/d7jHX3T
Code 2021

Navigeer met een ipad pro cellulair met Magic Earth (offline)

Genietend van het Pensioen!
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Bout draait door...



Bericht door herbybg »

Nen jonge aap moet het snoetentrekken leren van de ouderen... :bang:
En die zijn op pensioen! :(
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Bout draait door...



Bericht door Kroppie »

al 17 jaar :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Bout draait door...



Bericht door appellover »

Doet me denken aan mijn vader zaliger,altijd dat blik met kogellagervet ,elke bout of schroef,ook in hout, altijd alles met vet.
Werd er wel eens gek van ,net zoals die speksteenpoeder bij de lades.
Gr.Ron
Laatst gewijzigd door appellover op za 23 mei 2020, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Bout draait door...



Bericht door hathi »

Waarom zou het bij de Hymergroep anders zijn dan bij de rest: snel snel snel wat naderhand gebeurt zien we dan wel !
Hans
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Bout draait door...



Bericht door knutselaartje »

Nu begrijp ik uit alle bovenstaande verhalen dat, als ik een nieuwe camper koop ik deze het beste volledig uit elkaar kan schroeven en dan weer in elkaar zetten, maar met gebruik van wat kopervet aan elke schroef en moer? :lol3:
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Bout draait door...



Bericht door Kroppie »

ja, maar dan wel het juiste merk en type vet, is voor elk merk en onderdeel weer anders. :-B :cheers:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Nederfransman
Berichten: 74
Lid geworden op: za 20 jul 2019, 11:12

Re: Bout draait door...



Bericht door Nederfransman »

Ik las net het zeer uitgebreide artikel over het vervangen of verstevigen van een vloer. Nu weer over vastzittende boutjes. Dan ben ik weer even ( :crazy: ) blij met mijn buscamper, waar je volgens mij minder last van de bodem hebt en waarbij lampen op zeer simpele wijze zijn te vervagen.
Hulde overigens aan allen die zoveel tips en trucs geven. :cheers:
Renault Grand Master Font Vendôme Venise 120 pk boîte automatique
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Bout draait door...



Bericht door Kroppie »

vervagen van de lampen gaat zelfs vanzelf. :-B :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Bout draait door...



Bericht door Janpinz »

Was er van de week niet iemand die niet bij zijn achterlichten kon zonder zaag? Was ook een bus...🙄
Gebruikersavatar
Nederfransman
Berichten: 74
Lid geworden op: za 20 jul 2019, 11:12

Re: Bout draait door...



Bericht door Nederfransman »

@ Jos: :cheers: met dikke fikken tikken op een klein scherm werkt vervaging in de hand.
Renault Grand Master Font Vendôme Venise 120 pk boîte automatique
Plaats reactie