is die rode dop nou een smeltprop of overdrukventiel?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 2683
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: is die rode dop nou een smeltprop of overdrukventiel?

Bericht door appellover » di 19 mei 2020, 11:09

Heb geen witkamp maar die uit Olst.
Tank lpg als de fles leeg is en dan 21 liter.Safe.
Heb tweede propaan als reserve .
Een keer per jaar test ik of de 80% werkt,en gaat nog steeds goed.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016

Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5749
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: is die rode dop nou een smeltprop of overdrukventiel?

Bericht door 't Busje » di 19 mei 2020, 12:13

Tank je maar een keer per jaar dan?
In feite test je elke keer dat je tankt. Als de pomp met een klap afslaat, werkt de vulstop. Als de pomp steeds langzamer gaat lopen, werkt de vulstop niet.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)

Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 2683
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

is die rode dop nou een smeltprop of overdrukventiel?

Bericht door appellover » di 19 mei 2020, 12:19

Tank elke 3 weken als we onderweg zijn,meest gebruikt de koelvries.
Boiler en kachel op diesel.
Heb een propaanfles (of butaan) om de tijd te overbruggen tussen het vullen van de lpg,meestal maar 1 dag of minder,soms moet je eind rijden voor een lpg pomp.
Gr,Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016

Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2043
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen

Re: is die rode dop nou een smeltprop of overdrukventiel?

Bericht door M2 » di 19 mei 2020, 12:56

Een harde afslag bij 80% schijnt niet op te gaan als beide flessen tegelijk gevuld worden, las ik ergens.
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...

Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5749
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: is die rode dop nou een smeltprop of overdrukventiel?

Bericht door 't Busje » di 19 mei 2020, 14:07

Bij twee gekoppelde flessen is het met een klap afslaan inderdaad geen echte test, want bij de fles die dan het eerste vol is kun je niet weten dat de 80% vulstop werkt. Misschien dat je bij de 80% vulstop van de eerste fles een "hikje" voelt of ziet aan de vulslang doordat de druk even oploopt, maar dat weet ik niet.
Onze flessen zijn niet gekoppeld. De tweede fles slepen we min of meer voor joker mee, want we hebben de eerste fles al vijf seizoenen altijd op tijd kunnen vullen, ook al was het soms kantje boord. We hebben de tweede fles een keer leeg gestookt en daarna met propaan laten vullen voor als het een keer zo koud is dat LPG niet lekker werkt.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)

Plaats reactie