Oplossing koude voeten Fiat Ducato?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Oplossing koude voeten Ducato?



Bericht door Eura1 »

Hey bertt, ik weet niet welk type verwarming jij hebt , alde of truma of .....
Ik heb een alde en daar kan je verwarmbare cabinematten voor kopen , aan te sluiten met snelkoppelingen op het circuit van de alde .
Echt goed materiaal hoor .
Grtz
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Oplossing koude voeten Ducato?



Bericht door seth_space »

bertt schreef:
di 05 mei 2020, 20:36
En daar ben ik niet de enigste in die de voorkant koud heeft.

Bert
Oh, maar dat beweer ik ook niet. Wij sluiten voortaan elke koude avond de luchtinlaten door te schakelen naar recirculatiestand. Dat scheelt echt heel veel kou. En inderdaad in feb/maart in de spaanse hooglanden kan het fiks koud worden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Oplossing koude voeten Ducato?



Bericht door bertt »

Dat doe ik ook, naar recirculatie zetten. Maar ik sta in de winter in Albir/Benidorm, toch wel redelijk vaak nachtvorst.
Zijn niet echt de hooglanden volgens mij :wink:
Ik stook het met de Truma plus best wel aangenaam in de camper, maar de punt is en blijft een achtergebleven gebied. Ook bij deze 3e camper, ondanks dat Carthago zegt de koudebruggen goed aangepakt te hebben.
Bij echt koud, zit ik met de benen op de andere stoel tv te kijken of in slaap te vallen, verzin het maar.
Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Oplossing koude voeten Ducato?



Bericht door juanv »

Elke verbetering zal inderdaad zeker helpen, doch zoals reeds eerder geschreven heb je met een Alde verwarming (in een Carthago) op die plaats geen last van koude.
Er zit dan immers een boost radiator onder de bestuurderszit, en je hebt dan ook dubbele beglazing vooraan, dus van koude geen sprake .
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Plaats reactie