Buigende vloer: zowel boven- als onderkant

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Vandaag de vinyl passend gesneden, was op een paar stukjes toch niet enthousiast genoeg geweest. Daarna toch helemaal verlijmd met de oude vinyl, zodat ie niet kan verschuiven. Nu wachten totdat de lijm definitief droog is. Gelijk het tapijt van de banken en de voorstoelen (metalen 'kisten' waar ze op gemonteerd zijn waren rondom met tapijt bekleed) en een reepje onder de dorpel van de badkamer vandaan gehaald wegens oud, versleten, vies, kapot en nog meer van die dingen. Zie ook de eerdere foto waar een deel ervan op staat.. Als ik morgen er weer op mag na de droogtijd, maak ik wel een paar foto's. Nu nog de knoop doorhakken of ik hoogpolige tapijttegels tegen de banken doe of toch wat lager. Voordeel van hoogpolig is dat de naad zo goed als weg valt. Ook de naad van het vinyl :-B

Daarna nog een goedkope stoffeerder zoeken in de buurt van Eindhoven die de kussens van de banken, de zijsteun en de kapstok opnieuw kan bekleden voor een zacht prijsje. Iemand suggesties?
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Vandaag nog een stukje voorin de camper gelegd. Nu is t vinyl klaar. De strip bij de stoelen aangebracht, zodat de twee stukken netjes weggewerkt zijn en de vinyl niet kan sxheuren op die plek. De gordels weer gemonteerd en alle bekleding opgemeten en gefotografeerd om offertes aan te vragen voor te stofferen (suggesties blijven welkom!). Dat durf ik zelf niet aan zonder kennis en naaimachine.
Vinyl trouwens expres met een breedtemotief gekocht, zodat de vloer wat breder lijkt. De camper is tenslotte al lang genoeg.
Hieronder de foto's van de vloer en van de nog met tapijt te bekleden voorkant van 1 van de banken.
Bijlagen
IMG_3789.jpg
IMG_3789.jpg (98.7 KiB) 359 keer bekeken
IMG_3788.jpg
IMG_3788.jpg (55.52 KiB) 359 keer bekeken
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door ducati 900 »

Ziet er weer strak uit.
Ik ga dat ook doen met die epoxy, als ik klaar ben met de bestuurdersdeur, wc, draaistoelen voor en vast bed achterin.
Maar dat zal wel weer een winterklusje worden.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Dan ben je inderdaad nog wel even bezig :-B

Ik kan t je in ieder geval aanraden, het werkt doodeenvoudig.
Pleasure is the path of joy
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Will »

Ziet er weer strak uit.
Ik ga dat ook doen met die epoxy, als ik klaar ben met de bestuurdersdeur, wc, draaistoelen voor en vast bed achterin.
Maar dat zal wel weer een winterklusje worden.
Dan wel van die meubel stopjes er in slaan dan wordt het nog sterker volgens de geleerden
De vloer krijgt dan nog meer verband ik heb dat ook gedaan, op YouTube staat een filmpje waar dat allemaal keurig word uitgelegd.

Maar de camper ziet er weer strak uit Peter 12 :thumbup:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door ducati 900 »

Ik ga zoeken Wil je bedoelt plugjes?

Ben.
Laatst gewijzigd door ducati 900 op di 26 mei 2020, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door isoplus »

Zoek eens bij deuvels in de bouwmarkt, beukenhoutenpennetjes om b.v. meubels aan elkaar te zetten.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door ducati 900 »

Ja duidelijk.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Ik heb het niet gedaan en de vloer is keihard. Die deuvels zullen wel helpen en als je ze exact juist plaatst hoef je inderdaad geen gaatjes meer te stoppen. Nadeel is dat als alles toch nog zakt je er niet meer bij kunt om bij te vullen. Alle gaatjes die bij mij vol waren, waren daarna alweer gezakt, omdat het toch over de oppervlakte verdeelt. Ik heb van de 100 gaatjes nog geen 10 gehad waar ik na het uitharden niets bij hoefde te doen. Dit komt doordat de vloer nog flexibel is, zolang de hars nog niet droog is. (En een klein deel verdween onder camper in mijn geval :-B )

En deze dingen worden bedoeld, als je die 6x30 pakt zou t goed moeten komen.

Afbeelding
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door ducati 900 »

Dat zijn inderdaad deuvels, zo noemen wij ze tenminste.
Maar bij mij is op plaatsen de vloer al aardig ingezakt dus die van 30 moet ik in elk geval al niet hebben.
We zullen het tegen die tijd wel zien.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Ik heb maximaal 3,9cm verschil gemeten vanaf de vinyl. En het was behoorlijk doorgezakt. Wel heb ik eerst versteviging onder de vloer aangebracht, zodat de onderste plaat ook niet kon zakken.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door ducati 900 »

Op zich geen slecht idee om er deuvels in the drukken, epoxy heeft eigenlijk wel vulling nodig om het sterk te laten blijven,
net zoals polyester glas nodig heeft wanr het wil na uitharding nog wel inzakken.
Maar met een laag van 25 mm valt het missxchien nog wel een beetje mee.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Vanavond de tweede bank bekleed met tapijttegels. Nu de bokken nog van de stoelen bekleden, maar dat is een andere uitdaging. Daar moet ik nog goed kijken hoe ik de tegels daarop bevestig. Het tapijt dat er af komt zat er aan vast gekleefd met vloerlijm, maar aan de achterkant valt dat niet mee door de roosters die er uitsteken. Dat is weinig houvast. Zit nog te denken om daar tapijttape voor te gebruiken, die heb ik toch bij de tegels gekregen.

En dan nog steeds iemand vinden die voor een mooi prijsje de kussens van de banken opnieuw wil bekleden.
Bijlagen
IMG_3789.jpg
Voor
IMG_3789.jpg (98.7 KiB) 111 keer bekeken
IMG_3796.jpg
Na
IMG_3796.jpg (106.61 KiB) 111 keer bekeken
Pleasure is the path of joy
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Vertrokken2 »

ducati 900 schreef:
di 26 mei 2020, 14:20
Ziet er weer strak uit.
Ik ga dat ook doen met die epoxy, als ik klaar ben met de bestuurdersdeur, wc, draaistoelen voor en vast bed achterin.
Maar dat zal wel weer een winterklusje worden.

Ben.
Epoxy is wel kritisch op verwerkingstemperatuur.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie