FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door Peter12 »

Nog even dus en dan lekker genieten van al het werk dat je de afgelopen tijd erin hebt gestoken :thumbup:
Pleasure is the path of joy
PDJ

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door PDJ »

Ja, morgen nog even relaxen en dan nog 4 dagen zwaar aan de arbeid (whahaha, ik heb een luisebaan hoor) en dan mooi 3 weken volop genieten! Maar ik heb nog een paar kleine hobby klusjes bewaard zodat ik mij niet hoef te vervelen terwijl we op vakantie zijn :wink:
PDJ

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door PDJ »

Ik wil ook graag nog een set hulveren plaatsen. Er zijn diverse merken/aanbieders waaronder Carsupport natuurlijk. Maar er zit ook best een prijsverschil in van ruim €100,-. Ik heb ze allemaal een mail gestuurd en de enige die antwoord geeft is carsupport! Dus dat geeft alweer wat aan vind ik.
Hopelijk worden ze snel verzonden zodat ik ze zaterdag nog monteren kan.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door Peter12 »

Ach, andrrs heb je wat te doen op vakantie :-B
Pleasure is the path of joy
PDJ

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door PDJ »

Ik heb ze ff gebeld, en ze gaan hun best doen. Fijne mensen daar bij carsupport!
DonCamillo
Berichten: 157
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 9:41
Locatie: Epe

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door DonCamillo »

Ik heb met veel plezier dit topic gevolgd en man, wat heb ik een bewondering voor je werk! Petje af, hoor!
PDJ

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door PDJ »

Dankjewel :D

Het klinkt misschien wat raar, maar voor dit soort dingen draai ik mn hand niet om. Het is kijken, onthouden en vervangen. Bij veel dingen hoef ik niet eens na te denken.
Maargoed, dat heeft niet iedereen natuurlijk. Ik heb gewoon het geluk gehad een zoon te zijn van een ontzettend handige timmerman :wink: .

Vorig weekend nog "even" de hulveren bij carsupport besteld. Als alles goed was geweest zou ik deze afgelopen donderdag thuis gehad hebben... Als ja... Maar ze versturen (nog) via dpd, en dat is nou niet echt een betrouwbare partner is mijn ervaring (en die van Steven ook ondertussen) dus jullie raden het al, niet bezorgd. Ik gebeld met het landelijke nummer maar daarop krijg je te horen dat er een technische storing is en dan word de verbinding verbroken. Dus vandaag maar eens het nummer van het depot amsterdam opgezocht en gebeld. Daar kreeg ik te horen dat er al 3 containers stonden die nog gelost en gesorteerd moeten worden maar daar kwamen ze dit weekend niet meer aan toe. Eerder als dinsdag of woensdag zou ik mijn pakketje niet hoeven te verwachten. Zelf ophalen daar was ook geen optie omdat de containers eerst nog gelost moeten worden.
Dus ik gebeld met Steven en na wat overleggen deed hij mij het aanbod om een andere set zelf bij hem op te halen :thumbup: :thumbup: , met als voorwaarde natuurlijk dat ik de al verzonden set meteen terug zou sturen. Dus ben ik gelijk nadat ik klaar was met werken naar Steven gereden en mn pakje opgehaald. Top geregeld en super service!!!
Dus morgen heb ik ff een klein klusje te doen :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door Peter12 »

En danmlekker genieten :thumbup:
Pleasure is the path of joy
PDJ

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door PDJ »

Zeker weten :cheers:
PDJ

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door PDJ »

Zo, ook weer gedaan, hij staat weer keurig dacht ik zo :D
Hulpveren (11).jpg
Hulpveren (11).jpg (137.78 KiB) 207 keer bekeken
Hulpveren (1).jpg
Hulpveren (1).jpg (80.49 KiB) 207 keer bekeken
Nu de boel nogmaals schoonmaken vanbinnen en dan inpakken en morgen in de loop vd dag wegwezen :-B
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door Peter12 »

Fijne vakantie!
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Robbie T
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 15:22
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door Robbie T »

PDJ schreef:
vr 15 mei 2020, 20:05
Vandaag het hefbed weer op z'n plek gehangen. Wel een geklooi met die tegenwerkende gasveren, maar het is gelukt samen met m'n meissie.

Zijwanden (49).jpg

Daarna verder gegaan met het verwijderen van de rotte zooi rond de achterdeur. Ik had in 1e instantie in m'n hoofd om de gehele keuken er ook uit te halen, maar dat idee heb ik laten varen toen ik zag op hoeveel onmogelijke plekken die vast zat. Nu was het niet noodzakelijk om de keuken weg te halen, maar had graag de gehele zijwand van binnen compleet vervangen. Maargoed, dit niet doen scheelt me ongeveer een dag extra werk, dus dat ik ook wel fijn.

Keuken-Achterdeur (15).jpg

Morgen weer opbouwen! :D

Middag...,ik heb een FFB 660 Classic '91, met ogenschijnlijk precies hetzelfde hefbed. Nu wil ik mijn gasveren van t bed vervangen. Heb jij enig idee welke veren er worden gebruikt? Het artikelnummer is niet meer leesbaar bij mij.



IMG20200621181501.jpg
IMG20200621181501.jpg (76.2 KiB) 118 keer bekeken
IMG20200621181501.jpg
IMG20200621181501.jpg (76.2 KiB) 118 keer bekeken
Bijlagen
IMG20200621182727.jpg
IMG20200621182727.jpg (65.76 KiB) 119 keer bekeken
Hymer B644 fiat 2.8 automaat 2003
PDJ

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door PDJ »

Goeiemiddag, het is bij mij ook moeilijk leesbaar. Maar dit is wat er bij mij opstaat :
Gasveren hefbed: KW: 41/89, TYP: 14.28.120 No: 2000

Hopelijk kan je hier wat mee.
Gebruikersavatar
Robbie T
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 15:22
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: FFB Classic opknapwerkzaamheden :-)



Bericht door Robbie T »

PDJ schreef:
ma 22 jun 2020, 12:42
Goeiemiddag, het is bij mij ook moeilijk leesbaar. Maar dit is wat er bij mij opstaat :
Gasveren hefbed: KW: 41/89, TYP: 14.28.120 No: 2000

Hopelijk kan je hier wat mee.
Super bedankt, voor zowel de info als de snelheid waarmee :-B
Hymer B644 fiat 2.8 automaat 2003
Plaats reactie