Elektrische brandstof pomp op bedford cf280

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Autonoom
Berichten: 40
Lid geworden op: do 08 feb 2018, 17:55

Elektrische brandstof pomp op bedford cf280



Bericht door Autonoom »

Ik heb een oude bedford cd 280. Hij werkt prima.. Maar als hij een tijdje stil staat, doet de mechanische brandstof pomp er bij het starten een tijdje over om de benzine naar de carbarateur te pompen. Dit gaat soms een beetje ten koste van de stroom in de accu en geeft dan beetje moeilijke start.

Nu speel ik met het idee om deze te vervangen voor een elektrische. Nu vraag ik mij af wat handiger is. De mechanische verwijderen? Of zou ik de elektrische voor of achter de mechanische kunnen zetten? Zodat ze elkaar kunnen helpen bij de start... Ben bang dat dit laatste niet werkt.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische brandstof pomp op bedford cf280



Bericht door Kroppie »

mechanische pomp laten zitten , slangen loskoppelen, elektrische pomp in de buurt monteren en slangen op de elec pomp aansluiten, niet de 2 pompen gaan koppelen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Elektrische brandstof pomp op bedford cf280



Bericht door henk en lila »

Terugslagventiel plaatsen of een handpompje zoals op mijn Scudo ooit zat.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Elektrische brandstof pomp op bedford cf280



Bericht door hathi »

Eerst op contact,flink pompen met het gaspedaal,en dan pas starten,is bij mijn Kever al 40 jaar zo?
Hans
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Elektrische brandstof pomp op bedford cf280



Bericht door Janpinz »

Kijk naar mijn avatar..zelfde probleem, groter mss gezien de enorme carburateur op dat ding.
Na montage elektrische pomp, nooit meer problemen.
De oude mechanische gewoon laten zitten kán, maar hij blijft wel pompen. Ik heb dat opgelost door met een slangetje de in en out verbonden te hebben, met een paar druppels olie erin. Klaar om als reserve te dienen,
indien nodig..soms ging de hele motor onder water, vandaar..
Als ik na lang stilstaan, het contact aanzet, hoor je eerst de pomp even gaan, als die stopt, starten, gaan!
Een terugslag klep is wel leuk, maar als na lange stilstand de brandstof in de carb is verdampt, is er toch weer hetzelfde probleem.

Ps
Overigens zitten er in een mechanische pomp ook klepjes. Er zijn revisiesetjes voor!
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Elektrische brandstof pomp op bedford cf280



Bericht door ducati 900 »

Ja daar zit het probleem, de klepjes in de brandstofpomp gaan lekken en dan zakt de brandstof weg.
Wat ook kan is een klein lek in de aanzuigleiding.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie