Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Kraker83
Berichten: 108
Lid geworden op: di 24 mar 2020, 10:32
Locatie: IJsselstein Ut

Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem



Bericht door Kraker83 »

Zo, Ik heb krukas weer terug gezet naar hoe ik het als eerste had staan, maar nu komt het voor de mensen die zeide dat de brandstoftoevoerpomp stand niks uit maakt bij een 2.8 JTD
Ik dacht laat ik die toch maar even optijd zetten en vast pinnen zoals mMario tekening..
En waarempel loopt als n zonnetje, met weer meer power!!!
Ik heb dus zwaar geluk gehad want met de vorige proefrit was ik al de autobaan opgedraaid toen het ratelen begon..
Had de iveco gebeld ivm goed diagnoseren of alles optijd staat en die zei ; bij ratelen is het klaar €3200 kosten minimaal bij hun pfff
Dus al met al
BRANDSTOF OOK OPTIJD ZETTEN!
iig erg bedankt allemaal, top forum en tot het volgende issue
Samen Sterk fok china
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem



Bericht door mMario »

Gefeliciteerd, mazzelaar. Dat had veel beroerder af kunnen lopen.
Maar of je nu een JTD motor heb of niet kun je toch eenvoudig aan type plaat en brandstofpomp zien. JTD heeft één persleiding aan de pomp naar centrale buis (de commonrail) en alle andere 2.8 diesels 4 persleidingen aan de brandstofpomp direct naar verstuivers.
En ik blijf er bij JTD commonrail diesel geen afstelling brandstofpomp nodig.
Maar Hoofdzaak is je hebt het geklaard.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kraker83
Berichten: 108
Lid geworden op: di 24 mar 2020, 10:32
Locatie: IJsselstein Ut

Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem



Bericht door Kraker83 »

Inderdaad geluk he, erg blij ermee..
Wel jammer dat het dus eigelijk niet te verklaren is..
Heb namelijk wel commonrail..
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Kraker83
Berichten: 108
Lid geworden op: di 24 mar 2020, 10:32
Locatie: IJsselstein Ut

Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem



Bericht door Kraker83 »

Hallo :-B even mijn uiteindelijke blijschap delen..

Ik was nog niet blij met t resultaat, er zat gewoon weer of nog steeds n iritante dip in..

De eerste tuner was opeens echt nergens meer te vinden, heeft er teveel opgelicht waarschijnlijk
Op naar de volgende tuner, deze zei gelijk dat de eerste mijn egr niet uitgeschreven had, waar ik wel voor betaald had, en dat de tuning er wel op zat maar niet goed was
Deze heeft dus gelijk de egr uitgeschreven en stage 1 getuned... Weer hoop euros verder

Was wel pittiger maar nog steeds de vervelende inhaal dip

Had me er enigzins bij neer gelegd, tot er n rateltje te horen was..

En dus naar n diesel dokter, die zei nee niet je kleppen maar, brandstof probleem
Injectoren op de parkeerplaats bij de buren eruit gehaald om te testen
Sommige konde met de hand open gedraaid worden 1 had 3dubbele retour 2 en 3 waren lek, 4 was niet veel mee aan de hand
Ik had ze zelf al n x helemaal uit elkaar en schoongemaakt, en dus niet volgens de juiste manier aangedraaid, oeps

Heb ze alle 4 laten reviseren zonder mayonaise €560 plus de testen enz € 760 kwijt
Maar het is niet te geloven, hij is nog sneller en veel relaxter dan ooit..

Kortom, heb n hoop onnodige eige leer uren gemaakt
Superblij nu, dus die inhalende zwart/witte camperbus ben ik hhh
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem



Bericht door kareltje cola »

commonrailpomp moet wel op op tijd staan,zeker bij de nieuwere generatie's.
Bij de oudere type commorail als ze verkeerd staan gaan ze nog geen problemen geven voor te starten of rijden,verschil zou amper voelbaar zijn.
Bij de nieuwere versie's moet het zeker wel (ander zou het kunnen zijn dat hij schokt of dergelijke onder bepaalde omstandigheden...)
De dieseldruk die exact op die tijd/deel van de omwenteling word gemaakt in de pomp komt dan niet over elkaar met de openingsmoment met de verstuiver,is zo ontworpen voor de druk optimaal te benutten met de emisie toestand en pk's...

gr Glen
pwhooftman
Berichten: 1825
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem



Bericht door pwhooftman »

Staat hier mooi uitgelegd: "Common-rail | MVWautotechniek.nl. Alles over autotechniek." https://www.mvwautotechniek.nl/common-rail/
Plaats reactie