Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
-
- Berichten: 2575
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Als je nu de motor aan de krukas een keer volledig rond draait, dat gaat zwaar, je draait tegen de compressie vd motor.
Staat dan alles zoals je het voor het draaien hebt gezet, kloppen dan de merktekens weer?
Vertrouw je het niet? Laat er dan een naar kijken/helpen die er meer kijk op heeft?
Een keer starten met alles verkeerd kan veel schade veroorzaken aan je motor.
De foto’s die je laat zien dan zou ik zeggen de riem staat goed volgens de merktekens.
Staat dan alles zoals je het voor het draaien hebt gezet, kloppen dan de merktekens weer?
Vertrouw je het niet? Laat er dan een naar kijken/helpen die er meer kijk op heeft?
Een keer starten met alles verkeerd kan veel schade veroorzaken aan je motor.
De foto’s die je laat zien dan zou ik zeggen de riem staat goed volgens de merktekens.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Met de hand kan ik dus geen schade aanrichten met draaien?
Laatst gewijzigd door Aloys op ma 06 apr 2020, 7:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer dat niet nodig is.
Reden: Liever niet quoten wanneer dat niet nodig is.
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
-
- Berichten: 2575
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Met de hand je motor rond te draaien daar komt meestal geen schade van.
Je voelt vanzelf dat het niet meer gaat alles alles verkeerd staat.
Kun je een paar keer geheel rond door aan de krukas te draaien zonder probleem dan is het veilig om te starten.
Maar wees zeker van werk, schade is kostbaar.
Je voelt vanzelf dat het niet meer gaat alles alles verkeerd staat.
Kun je een paar keer geheel rond door aan de krukas te draaien zonder probleem dan is het veilig om te starten.
Maar wees zeker van werk, schade is kostbaar.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Ja kan gewoon draaien, compressie is er iig zat hhh en de tekens staan uiteindelijk weer tzelfde, even dichtmaken en dan starten
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Nou ik heb m inmiddels uit me schuur gereden klaar gezet voor de testrit, boodschappen doen..
Neem aan dat als hij eenmaal heeft gedraaid er niet veel meer mis kan gaan? Hoop alleen niet dat ik al wat kapot gereden heb met de vorige vertanding..
Neem aan dat als hij eenmaal heeft gedraaid er niet veel meer mis kan gaan? Hoop alleen niet dat ik al wat kapot gereden heb met de vorige vertanding..
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
-
- Berichten: 2575
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Als je nu start en alles gaat goed dan kan er weinig fout gaan, alle bouten weer vast, riemspanner op juiste spanning, dan rijden en bericht ons of het inderdaad verbeterd?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Nou ben terug van n testrit, geratel alsof er te weinig Olie in zit zoon geluid,dus heb niet veel gas durven geven
In de 4/5 hoor ik t minder
In de 4/5 hoor ik t minder
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
- Peter LMC
- Berichten: 10104
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Of geluid van een riem die 1 tand verkeerd staat.
Riem weer snel 1 tand terug zetten.
Riem weer snel 1 tand terug zetten.
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Kan proberen een tand de andere kant op te gaan, dus weer 2 tanden terug??
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
-
- Berichten: 2575
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Het geratel kan dus zijn dat de nokkenas te vroeg staat, dat betekend dat de riem dus niet goed zit!
Terug naar de schuur en weer openmaken.
Kijk eerst eens of je ergens een tekening kan vinden die bij jou motor hoort vd de distributie riem.
Meestal is die wel ergens van het net te halen?
Terug naar de schuur en weer openmaken.
Kijk eerst eens of je ergens een tekening kan vinden die bij jou motor hoort vd de distributie riem.
Meestal is die wel ergens van het net te halen?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Lijkt mij stug dat het geluid wat je hoorde komt van kleppen die tegen zuigers komen, dan zou je n.l. niet ver komen. Maar ik blijf er bij dat de db riem na het omleggen goed stond. Je meld zelf al in de 1ste post dat de motor zo mooi liep. En op de 1ste foto van de krukasriem poelie, als je haakse lijn trekt vanaf onderkant motorblok naar midden krukasbout zit vaste merkteken en merkpunt in een lijn.
Dit moet tevens BDP van zuiger 1 zijn en kleppen tuimelpunt van cil.4 . Daarbij komt dat een 2.8 JTD zonder tuning ook al een goede acceleratie heeft, wel zit er een merkbare stottering in het accelereren bij gas geven als de motor nog niet op temperatuur is.
Ik geef dan onmiddellijk minder gas en wacht rustig tot de motor op temp. komt en dan merk je er niks meer van.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dit moet tevens BDP van zuiger 1 zijn en kleppen tuimelpunt van cil.4 . Daarbij komt dat een 2.8 JTD zonder tuning ook al een goede acceleratie heeft, wel zit er een merkbare stottering in het accelereren bij gas geven als de motor nog niet op temperatuur is.
Ik geef dan onmiddellijk minder gas en wacht rustig tot de motor op temp. komt en dan merk je er niks meer van.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Nou ik kan niks erover vinden, heb alle handleidingen en wat boekjes gekocht ook de eleurn gekocht (niet die hele dure haynespro)Zijspan schreef: ↑zo 05 apr 2020, 22:02Het geratel kan dus zijn dat de nokkenas te vroeg staat, dat betekend dat de riem dus niet goed zit!
Terug naar de schuur en weer openmaken.
Kijk eerst eens of je ergens een tekening kan vinden die bij jou motor hoort vd de distributie riem.
Meestal is die wel ergens van het net te halen?
Ik ga de riem eerst maar weer terug zetten
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Ik ga het nu terug zetten en t probleem elders zoeken, heb ook opeens meer Olie lekkage maar dat is de warmte waarschijnlijk (ook niet goed)mMario schreef: ↑ma 06 apr 2020, 11:28Lijkt mij stug dat het geluid wat je hoorde komt van kleppen die tegen zuigers komen, dan zou je n.l. niet ver komen. Maar ik blijf er bij dat de db riem na het omleggen goed stond. Je meld zelf al in de 1ste post dat de motor zo mooi liep. En op de 1ste foto van de krukasriem poelie, als je haakse lijn trekt vanaf onderkant motorblok naar midden krukasbout zit vaste merkteken en merkpunt in een lijn.
Dit moet tevens BDP van zuiger 1 zijn en kleppen tuimelpunt van cil.4 . Daarbij komt dat een 2.8 JTD zonder tuning ook al een goede acceleratie heeft, wel zit er een merkbare stottering in het accelereren bij gas geven als de motor nog niet op temperatuur is.
Ik geef dan onmiddellijk minder gas en wacht rustig tot de motor op temp. komt en dan merk je er niks meer van.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper