Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Ik ga eerst even tjekken of de riem wel goed staat, kleine moeite zo op de ideale tekening van mMario te zien.
En ik vraag ook even aan de tuner hoe t zit met eventuele garantie..
En ik vraag ook even aan de tuner hoe t zit met eventuele garantie..
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Naar mijn idee staat het goed, zie fotos, want de brandstofpomp maakt niet uit hoe hij staat toch?
https://photos.app.goo.gl/zDXQQgFQhv5d7AFXA
https://photos.app.goo.gl/T7drG1wiR2REXdrQ7
https://photos.app.goo.gl/zDXQQgFQhv5d7AFXA
https://photos.app.goo.gl/T7drG1wiR2REXdrQ7
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Die inkeping lijkt zelfgemaakt, moet dat niet vlak zijn? Vestoord mischien de sensor?
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
-
- Berichten: 2591
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Vanaf de foto’s kan ik niet goed zien of alles goed staat?
Maar de krukas lijkt voor mij een tand verkeerd te staan?
Misschien heb ik het fout, vanaf een foto is het voor mij moeilijk te beoordelen.
Het gaatje in de krukas is toch het merkteken dat moet toch op de uitsparing staan volgens de foto eerder.
Kijk op de eerder geplaatste foto op nr 10 hoe het daar word aangegeven.
Maar de krukas lijkt voor mij een tand verkeerd te staan?
Misschien heb ik het fout, vanaf een foto is het voor mij moeilijk te beoordelen.
Het gaatje in de krukas is toch het merkteken dat moet toch op de uitsparing staan volgens de foto eerder.
Kijk op de eerder geplaatste foto op nr 10 hoe het daar word aangegeven.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Inderdaad, de db riem zit goed en br.pomp maakt niet uit bij JTD.
Je zegt, je voelt de kracht niet meer maar dat is een gevoel.
Meten is weten, ga terug naar de tuner en zet de auto op rollenbank en meet het vermogen. Meten is weten. Gevoel bedriegt je soms ook.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Je zegt, je voelt de kracht niet meer maar dat is een gevoel.
Meten is weten, ga terug naar de tuner en zet de auto op rollenbank en meet het vermogen. Meten is weten. Gevoel bedriegt je soms ook.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Nou die algemeen bekende vervelende dip bij de 100 km per uur is er weer, terwijl hij duidelijk weg was na de tuning, dat verschil merk je duidelijk, die nokkenas sensor, moet die zo strak mogelijk er tegenaan?
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Jij zeg dus spanning eraf en verzetten proberen?Zijspan schreef: ↑za 04 apr 2020, 18:00Vanaf de foto’s kan ik niet goed zien of alles goed staat?
Maar de krukas lijkt voor mij een tand verkeerd te staan?
Misschien heb ik het fout, vanaf een foto is het voor mij moeilijk te beoordelen.
Het gaatje in de krukas is toch het merkteken dat moet toch op de uitsparing staan volgens de foto eerder.
Kijk op de eerder geplaatste foto op nr 10 hoe het daar word aangegeven.
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Het is zowiezoeen waardeloze aanduiding deze merktekens die je op het oog moet beoordelen of ze correct in lijn staan, daarbij staan ze nog ook nog ver verwijderd van het vaste punt.
Geef mij maar een pen/gat merkteken kan nooit verkeerd.
Bij de 2.8 JTD kijk je ook nog altijd onder een hoek wat ook vertekend.
Daarom de raad om voordat je de db riem loshaald zelf merktekens aanbrengen met witte merkstift en niks verdraaien.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Geef mij maar een pen/gat merkteken kan nooit verkeerd.
Bij de 2.8 JTD kijk je ook nog altijd onder een hoek wat ook vertekend.
Daarom de raad om voordat je de db riem loshaald zelf merktekens aanbrengen met witte merkstift en niks verdraaien.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Merktekens met typex had ik ook gedaan, vind die punte ook zo waardeloos idd.. Maar de riem ging er onder niet en toen heeft de ervaren buurman die onderste iets verdraaid en schoof hij er wel op, mischien verkeerde kant op gedraaid?
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
-
- Berichten: 2591
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Bij mij zit er ook een andere riem op, en dat was een flinke klus om op tijd te zetten.
Soms verschilt het maar een halve tand dan is ervaring nodig om te zien welke kan je op zo gaan.
Zo ik het zie is de krukas niet goed, het is een flinke klus, maar ik zelf zou het controleren of alles goed staat.
Ik had hier een iveco monteur een school kameraad van onze zoon, die zag het zo wat er fout was toen, en het merkteken op de krukas was toen fout bij ons.
Het is de riem er op dan het Onderste plastic deksel weer terug dan pas kun je zien of de krukas goed staat, dan de kant vd riem er op waar de riem spanner niet loopt over de nokkenas en brandstof pomp strak zetten met de spanrol.
Dan aan de krukas een keer volledig rond draaien dan weer op alle merktekens zetten, die moeten nu goed staan.
Het is voor mij makkelijk uitleggen zo, om uit te voeren is enige ervaring nodig.
Soms verschilt het maar een halve tand dan is ervaring nodig om te zien welke kan je op zo gaan.
Zo ik het zie is de krukas niet goed, het is een flinke klus, maar ik zelf zou het controleren of alles goed staat.
Ik had hier een iveco monteur een school kameraad van onze zoon, die zag het zo wat er fout was toen, en het merkteken op de krukas was toen fout bij ons.
Het is de riem er op dan het Onderste plastic deksel weer terug dan pas kun je zien of de krukas goed staat, dan de kant vd riem er op waar de riem spanner niet loopt over de nokkenas en brandstof pomp strak zetten met de spanrol.
Dan aan de krukas een keer volledig rond draaien dan weer op alle merktekens zetten, die moeten nu goed staan.
Het is voor mij makkelijk uitleggen zo, om uit te voeren is enige ervaring nodig.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Hoi, Ik heb de riem 1 tand verzet, graag meningen erover, vanuit t oogpunt lijkt hij boven niet recht te staan maar op de andere foto wel... Zou het zo beter zijn?
https://photos.app.goo.gl/QGJHuArWy9F8xKZU7
https://photos.app.goo.gl/bZotxcWP34dnC6KL7
https://photos.app.goo.gl/Y31TB16r4ZvqfE5P6
https://photos.app.goo.gl/QGJHuArWy9F8xKZU7
https://photos.app.goo.gl/bZotxcWP34dnC6KL7
https://photos.app.goo.gl/Y31TB16r4ZvqfE5P6
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
n halve tand verzetten? Of bedoel je gewoon dat t best nouwlettend werk is?Zijspan schreef: ↑za 04 apr 2020, 21:14Bij mij zit er ook een andere riem op, en dat was een flinke klus om op tijd te zetten.
Soms verschilt het maar een halve tand dan is ervaring nodig om te zien welke kan je op zo gaan.
Zo ik het zie is de krukas niet goed, het is een flinke klus, maar ik zelf zou het controleren of alles goed staat.
Ik had hier een iveco monteur een school kameraad van onze zoon, die zag het zo wat er fout was toen, en het merkteken op de krukas was toen fout bij ons.
Het is de riem er op dan het Onderste plastic deksel weer terug dan pas kun je zien of de krukas goed staat, dan de kant vd riem er op waar de riem spanner niet loopt over de nokkenas en brandstof pomp strak zetten met de spanrol.
Dan aan de krukas een keer volledig rond draaien dan weer op alle merktekens zetten, die moeten nu goed staan.
Het is voor mij makkelijk uitleggen zo, om uit te voeren is enige ervaring nodig.
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
verhouding krukass nokkenas is 2 op 1, dus als de krukas 1 tand verkeerd staat, en je zet hem goed, dan staat de nokkenas een 1/2 tand verkeerd
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Fiat Ducato 2.8JTD (2001) vermogensprobleem
Nokkenas had ik gelijk met t merkteken Vastgezet, en alleen krukas 1 tand verzet, hij draaid wel maar moet alleen met heelveel kracht en als ik m loslaat hoop t de riem wat op?
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper