Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
Succes met de overbouw,mooi project als groot vordeel zie ik dat je en complete donor hebt dit zal je een hoop kosten besparen.
Neem je tijd en het zal best goedkomen ik ga het in ieder geval volgen, mooi project.Hoop inderdaad dat de azijnpissers en onzinnige verhaaltjes over verzekering en rdw geneuzel achterwege blijven in dit topic en dat we gewoon een mooi verslag krijgen en dat het forum een mooie aanvulling kan zijn op eventuele vragen !
Ik ga je alleen maar vragen af en toe en fototje erbij te plaatsen
Succes
Neem je tijd en het zal best goedkomen ik ga het in ieder geval volgen, mooi project.Hoop inderdaad dat de azijnpissers en onzinnige verhaaltjes over verzekering en rdw geneuzel achterwege blijven in dit topic en dat we gewoon een mooi verslag krijgen en dat het forum een mooie aanvulling kan zijn op eventuele vragen !
Ik ga je alleen maar vragen af en toe en fototje erbij te plaatsen
Succes
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
Helemaal mee eens. Als je de complete aandrijflijn, dus inclusief de remmen over bouwt hoef je je geen zorgen te maken en een herkeuring gewoon vergeten. Ze controleren immers niets zo is mijn ervaring. Ooit heb ik een schot in een bus gebouwd, dat laten keuren met een hoop gedoe en vervolgens heeft nooit iemand er naar gekeken. Hetzelfde gold voor de trekhaak destijds van mijn Amerikaanse Ford van. Officieel met ongelofelijk veel bureaucratie op kenteken gekregen met hetzelfde resultaat. Ik rij nu alweer 12 jaar rond met een zelf gebouwde trekhaak onder mijn bus, geen hond die ernaar kijkt. En ze gaan bij een aanrijding echt niet je hele wagen nakijken want waarom zouden ze? Haal je geen gezeur op je nek want er zal maar iets niet naar hun zin zijn dan ben je aan de beurt. Niet doen dus! En mocht er ooit wel iemand wat over zeggen trek je je domste gezicht en heb je hem zo gekocht.
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
Helaas is het waar, en bij de diverse overheden werkt het prima "Dom kijken en meelullen"
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
Ik zal dan wel een azijnzeiker zijn maar dit forum is er ook om mensen van de juiste info te voorzien. En niet op het verkeerde been te zetten.
En dat gebeurd hier nu duidelijk. En als maar genoeg mensen het gaan roepen wordt het vanzelf de waarheid. Lijkt net op Facebook.
Zolang er niks ernstigs gebeurd is er inderdaad weinig aan de hand. Zelf een trekhaakje maken geen probleem als hij gewoon zijn werk blijft doen , niks aan de hand. Verlies je morgen je tandemasser op de A2 en er klapt er 1 op met 100km per uur. dan helpt dom kijken je echt niet.
Ook zal het voor kunnen komen dat je voertuig wel eens bij de RDW naar binnen moet voor een andere keuring. Bijvoorbeeld een schade keuring. Nee, dat is niet alleen bij zwaar beschadigde voertuigen. Bij elke RDW keuring moet het voertuig blijven voldoen aan de typegoedkeuring dit in tegenstelling van de APK. ook bij grote verkeerscontroles kan er naar gekeken worden.
Ik heb er beroepsmatig mee te maken dus zie graag de juiste info. Dus dom kijken mag maar dom schrijven wordt er al genoeg gedaan. maar dan liever op facebook
En als je het goed doet is de keuring geen groot probleem en je bent ingedekt voor problemen welke je nu niet direct kunt of wil overzien. Maar gelukkig laat de TS zich niet op het verkeerde been zetten en heeft hij de keuring op het "to do ' lijstje gezet.
Succes met de ombouw!
En dat gebeurd hier nu duidelijk. En als maar genoeg mensen het gaan roepen wordt het vanzelf de waarheid. Lijkt net op Facebook.
Zolang er niks ernstigs gebeurd is er inderdaad weinig aan de hand. Zelf een trekhaakje maken geen probleem als hij gewoon zijn werk blijft doen , niks aan de hand. Verlies je morgen je tandemasser op de A2 en er klapt er 1 op met 100km per uur. dan helpt dom kijken je echt niet.
Ook zal het voor kunnen komen dat je voertuig wel eens bij de RDW naar binnen moet voor een andere keuring. Bijvoorbeeld een schade keuring. Nee, dat is niet alleen bij zwaar beschadigde voertuigen. Bij elke RDW keuring moet het voertuig blijven voldoen aan de typegoedkeuring dit in tegenstelling van de APK. ook bij grote verkeerscontroles kan er naar gekeken worden.
Ik heb er beroepsmatig mee te maken dus zie graag de juiste info. Dus dom kijken mag maar dom schrijven wordt er al genoeg gedaan. maar dan liever op facebook
En als je het goed doet is de keuring geen groot probleem en je bent ingedekt voor problemen welke je nu niet direct kunt of wil overzien. Maar gelukkig laat de TS zich niet op het verkeerde been zetten en heeft hij de keuring op het "to do ' lijstje gezet.
Succes met de ombouw!
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
Ja je hebt helemaal gelijk, TS schrijft dat hij al ervaring heeft met dergelijke klussen dus dat komt vast niet goed.
Hij heeft er de complete donorauto bij dus daar komen vast nog heel veel kosten bij, komt dus ook niet goed.
Moeten we dat dan schrijven?
Ben.
Hij heeft er de complete donorauto bij dus daar komen vast nog heel veel kosten bij, komt dus ook niet goed.
Moeten we dat dan schrijven?
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
Ach ja, sommigen willen persé het braafste jongetje van de klas zijn, zoals de Nederlandse regering dat richting EU doet, en anderen hebben dat gevoel iets minder. En wie niet waagt zal nooit iets winnen, toch?
- Saviemeke
- Berichten: 16782
- Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
- Locatie: Wieringermeer
- Contacteer:
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
Hier een link naar de RDW waarin staat wanneer je het voertuig wijzigd wanneer je moet laten keuren.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... n-voertuig
Mijn persoonlijke ervaring is dat zo'n keuring wel meevalt.
Maar let er wel op dat hij ook weer opnieuw gewogen wordt, dus zo leeg mogelijk naar de keuring.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... n-voertuig
Mijn persoonlijke ervaring is dat zo'n keuring wel meevalt.
Maar let er wel op dat hij ook weer opnieuw gewogen wordt, dus zo leeg mogelijk naar de keuring.
Renovatie van onze Hobby600
*******************************************************
Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
*******************************************************
Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
En nu gaan we over tot het overzetten van de techniek, de rest hebben we gehad.
Ik zie er met belangstelling naar uit.
Ik zie er met belangstelling naar uit.
Groeten
Klaas
Klaas
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
+++ 1 laat maar zien leuk toch
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.
Groet Ben
magic black shadow limit edition.
Groet Ben
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
Ik heb onze Hymer omgebouwd en wel op kenteken laten zetten bij de RDW in Heerneveen.Saviemeke schreef: ↑wo 01 apr 2020, 22:04Hier een link naar de RDW waarin staat wanneer je het voertuig wijzigd wanneer je moet laten keuren.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... n-voertuig
Mijn persoonlijke ervaring is dat zo'n keuring wel meevalt.
Maar let er wel op dat hij ook weer opnieuw gewogen wordt, dus zo leeg mogelijk naar de keuring.
Best wel een moderne motor voor zo´n ouwetje zeiden ze daar, verder niet.
Ook naar de LPG installarie werd niet omgekeken maar wel LPG op kenteken.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
We gaan er dus gewoon mee door, open voor de voorschriften aub een nieuw topic, we willen de ombouw zien.
Groeten
Klaas
Klaas
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
Dat kan kloppen! RDW Heerenveen staat heel goed bekend. Ik ben op advies van een touringcar bedrijf expres naar Heerenveen gereden toen mijn camper moest worden omgekeurd naar vrachtwagen. Dit om, volgens zeggen, een hoop zinloos gezeik te voorkomen. Er zijn diverse bedrijven die juist daar hun bussen laten keuren en dat is niet voor niks. Gemoedelijk en to the point, geen spijkers zoeken op laag water.ducati 900 schreef: ↑za 04 apr 2020, 11:14Ik heb onze Hymer omgebouwd en wel op kenteken laten zetten bij de RDW in Heerneveen.Saviemeke schreef: ↑wo 01 apr 2020, 22:04Hier een link naar de RDW waarin staat wanneer je het voertuig wijzigd wanneer je moet laten keuren.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... n-voertuig
Mijn persoonlijke ervaring is dat zo'n keuring wel meevalt.
Maar let er wel op dat hij ook weer opnieuw gewogen wordt, dus zo leeg mogelijk naar de keuring.
Best wel een moderne motor voor zo´n ouwetje zeiden ze daar, verder niet.
Ook naar de LPG installarie werd niet omgekeken maar wel LPG op kenteken.
Ben.
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
Ja in de tijd dat ik heel veel importeerde kwam ik daar ook heel vaak omdat ze vlakbij zitten.
Toen was het altijd heel druk met jongens van over de dijk, tot uit Haarlem toe.
Ik had alleen af en toe woorden met die jongen van de Douane, die met dat oorbelletje.
Ben
Toen was het altijd heel druk met jongens van over de dijk, tot uit Haarlem toe.
Ik had alleen af en toe woorden met die jongen van de Douane, die met dat oorbelletje.
Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 16 mar 2020, 17:59
Re: Fiat Ducato 230 motorwissel 1.9D naar 2.8JTD
Inmiddels hebben we de twee auto's naast elkaar staan. Beide motoren eruit. De 2.8 kan best een beurtje gebruiken. We hebben nieuwe pakkingen, riemen, spanners, filters etc etc besteld. We zien toch wel wat verschillen tussen de twee Ducato's maar niks om ons zorgen over te maken. Er hoeven geen hele grote aanpassingen gedaan te worden zo lijkt het. We hebben bij de donor het complete dashboard verwijderd, het lijkt erop dat dit ook vrij makkelijk in de camper te bouwen is. Wel is de kabelboom van de 2.8 ingewikkelder, maar dat is ook niet vreemd aangezien er veel meer electronica op de motor zit. De ECU gaat ook mee over. Ik zag dat de 2.8 voorzien is van startonderbreker, hopelijk gaat dit niet teveel gezeur opleveren. Veerpoten en aandrijving en remmen gaan ook in zijn totaal over. Het overzetten van de ABS zal nog wel een klusje worden maar we hebben de tijd.