Moderne spiegels

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Janpinz

Re: Moderne spiegels

Bericht door Janpinz » wo 20 mei 2020, 12:39

Natuurlijk! Bovendien zijn gewone spiegels ook nog eens te voorzien van een noodoplossing.
Door er ff een gewoon stuk spiegel op/in te lijmen, of zo.
We wonen waar we parkeren, we reizen met ons (t)huis...en dat is nu al verrekte lang op 1 plek!!

Lambiek

Bericht door Lambiek » wo 20 mei 2020, 12:42

Als je je daar prettig bij voelt doen ,

gjvonk

Bericht door gjvonk » wo 20 mei 2020, 12:48

Er zullen ongetwijfeld meer camera's aan boord zijn; en camera's kunnen ook een grotere kijkhoek beslaan dan een spiegel. En ik heb ooit een tegenligger gehad met de viertonner bij Defensie die mijn linker spiegel aan flarden reed. Het restant glas wat overbleef, bleef niet ver genoeg uitgeklapt staan: de gasveer die de spiegel beugel uitgeklapt moest houden, was door de klap ook lam.

Verder is de arm waaraan de camera hangt ook kleiner en zou zelfs helemaal kunnen vervallen als je midden in de achterkant ook nog een camera hebt. Volgens mij hebben trambestuurders al een heel 'rondom' camerasysteem.

En verder: als je elektrische brandstof opvoerpomp het niet doet, kun je ook niet rijden. Als met de moderne motoren het elektronische motor management systeem niet werkt, gaat de motor ook in noodloop.

Modernisering leidt tot ingewikkeldere techniek, maar is niet noodzakelijk ook meer onbetrouwbaar.

Trouwens, rijden met een spiegelscherf als achteruitzicht is ook gevaarlijk, zeker voor het overige verkeer die niet zien dat jouw spiegel stuk is. Moet je niet willen. En ik heb in mijn camper geen nood spiegels bij mij...

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan

Micha

Bericht door Micha » wo 20 mei 2020, 17:09

Gjvonk is me net voor. Ik deel zijn idee over meer dan twee camera's. Heel kleine camera's die op minder kwetsbare plekken ingebouwd zitten. Het vereist wel een goed doordachte projectie die om een goed beeld van de werkelijkheid te geven niet in 8K hoeft te worden uitgevoerd. Stel je voor: op mooie ritten door de bergen maken de camera's op commando ook nog de mooiste opnames! Weg dashcam.
Micha
Ik reis dus ik besta

Camper_01

Bericht door Camper_01 » wo 20 mei 2020, 17:23

De Tesla serie 3 die mijn zoon heeft is voorzien van een hoop camera's rondom maar toch hebben we weer een dashcam gemonteerd vanwege het betere beeld van de Garmin 65
Met vriendelijke groet
Gerard

jurgenc

Bericht door jurgenc » wo 20 mei 2020, 22:14

Link is van een Frans forum.
https://m.youtube.com/watch?v=vAcOCRIc8 ... e=youtu.be
Te koop bij de welbekende Chinese dealer alie...
https://fr.aliexpress.com/item/40002817 ... b201603_53
H20

gjvonk

Bericht door gjvonk » wo 20 mei 2020, 23:23

rijschoollucassen schreef:Even in de gaten houden dat wagens met camera's ipv van spiegels expliciet zo gekeurd en toegelaten zijn. Vooralsnog is after-market nog niet toegestaan omdat spiegels volgens de regeling voertuigen verplicht zijn.

Groet,

Jaap
Ik was eerlijk gezegd niet van plan om een poging te wagen...

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan

Plaats reactie