meten is weten
meten is weten
zou er al eens gemeten zijn wat de stikstof en co2 gehaltes in de buurt van schiphol heden ten dage nu zijn ?
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 669
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: meten is weten
Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhh, deze dagen erg laag
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
-
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: meten is weten
Is uit de lucht gegrepen
Gebeurt tegenwoordig met een satelliet.
China stond wel in de krant. Schiphol is te dichtbij
Gebeurt tegenwoordig met een satelliet.
China stond wel in de krant. Schiphol is te dichtbij
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Re: meten is weten
als het nu erg laag is, dan is de uitstoot van de luchtvaart normaal dan toch meer dan men ons doet geloven.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: meten is weten
Word er nu de stikstof gemeten dan zal dat zeker lager uitvallen, alles staat zowat stil nu.
Kunnen de borden ook weer terug op 120
Kunnen de borden ook weer terug op 120
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
-
- Berichten: 4543
- Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
- Locatie: Gasselternijveen
Re: meten is weten
Is in te zien via een website staat me nog bij toen het in bedrijf werd genomen.
Zo lang is dit er nog niet.
Theo
Re: meten is weten
Ook wel leuk: de bandenboer bood mij een paar jaar geleden stikstofvulling aan, voor €2.50 per band.
Ik vroeg 'm wat hij dan met de reeds in de band aanwezige zuurstof deed. Haal je dat eruit?
De man keek mij aan of hij water zag branden...
Eerste vulling met doodgewone lucht: 78% daarvan bestaat uit stikstof. Als de bandenspanning daalt en de banden weer op spanning brent met lucht (=78% stikstof), zit het stikstofgehalte in de band al op 95%. Na nog een keer vullen al op 99%...
Maar het verkoopt goed.
Zou Rutte daar ook intrappen?
Re: meten is weten
Mijn stijl om met zaken om te gaan die ik niet begrijp is ze niet als gebakken lucht neer te zetten. Voor tv heb ik een college gevolgd over het probleem stikstofvervuiling, uiteengezet door prof.dr.ir. Erisman van de Universiteit van Nederland. Hoop dat Aloys me niet om de oren slaat omdat ik ietwat off the record bezig ben. Om op de vraag van Jos terug te komen: 78% stikstof (N), 20% zuurstof (O2), voorts wat edelgassen en slechts 0,03% koolstofdioxide (CO2). Denk dat dat laatste getal nu zeker ook geldt voor Schiphol!
Speciaal voor Frank-H en vele anderen:
Waarom heeft Nederland een stikstofprobleem?
Een excerpt van een college van prof. dr. ing. Jan Willem Erisman van de Universiteit van Nederland
Vraag: waarom hebben boeren in Nederland, uitbreiding van Schiphol, woningbouwprojecten en uitbreiding van wegen met elkaar te maken?
Antwoord: de hoogste bestuursrechter in Nederland meent dat ons stikstofbeleid niet voldoet aan de Europese milieuwetgeving waardoor boeren hun bedrijf niet mogen vergroten, woningbouwproject stil komen te liggen evenals uitbreiding van ons wegenstelsel.
Nederland stoot heel veel stikstof uit en dat is een ramp voor de natuur. 78 procent van de lucht bestaat uit het gas stikstof. We ademen het in en we ademen het weer uit. Dan gebeurt er niets, want stikstof (scheikundige afkorting = N) is een inert gas, het reageert nergens mee, het is niet-reactief.
Het probleem is reactief stikstof dat een verbinding aangaat met andere stoffen (gassen) zoals zuurstof tot -->NO2, stikstofoxide, dat ontstaat door verbranding van fossiele brandstoffen in verkeer en industrie. Een andere verbinding van stikstof is die met het gas waterstof tot -->NH3, ammoniak, dat in onze kunstmest zit. Om de groeiende wereldbevolking van voedsel te voorzien is steeds meer kunstmest nodig. Hoe meer mest je gebruikt, hoe meer ammoniak je verliest in de bodem en in de natuur.
Doordat Nederland zo dicht bevolkt is en eigenlijk een grote stad is, stoten we op relatief klein oppervlak heel veel reactief stikstof uit. Willen we de natuurkwaliteit handhaven, dan moet onze uitstoot gehalveerd worden. Door een gebrek aan stikstof is in de natuur een rijkdom aan plantensoorten ontstaan (biodiversiteit).
Als er meer stikstof in de natuur komt gebeuren er twee dingen:
- De bodem verzuurt. Bepaalde planten kunnen daar niet tegen.
- Andere planten groeien juist hard, zoals grassen, bramen en brandnetels die al de overige gewassen overwoekeren waardoor zeldzame planten verdwijnen.
Hierdoor ontstaat een monocultuur aan planten. Als planten verdwijnen, verdwijnen ook de bijen en andere insecten, vogels, vlinders en de dieren die daarvan weer afhankelijk zijn.
Daarom heeft de rechter aan de noodrem getrokken en moeten we ons houden aan de Europese Natuurbeschermingswet. Overigens heeft reactief stikstof nog veel meer effecten. Het draagt bij aan fijnstof in de lucht, het is een broeikasgas, het tast de ozonlaag aan en het vervuilt ons water. Veel redenen dus om onze stikstofuitstoot te beperken.
Er zijn ook gevolgen voor onze economie: bouwprojecten liggen nu stil, uitbreiding van het wegennet gaat niet door, geen staluitbreiding mogelijk.
Nederland zit in een spagaat: kiezen we voor de economie of kiezen we voor de natuur?
Speciaal voor Frank-H en vele anderen:
Waarom heeft Nederland een stikstofprobleem?
Een excerpt van een college van prof. dr. ing. Jan Willem Erisman van de Universiteit van Nederland
Vraag: waarom hebben boeren in Nederland, uitbreiding van Schiphol, woningbouwprojecten en uitbreiding van wegen met elkaar te maken?
Antwoord: de hoogste bestuursrechter in Nederland meent dat ons stikstofbeleid niet voldoet aan de Europese milieuwetgeving waardoor boeren hun bedrijf niet mogen vergroten, woningbouwproject stil komen te liggen evenals uitbreiding van ons wegenstelsel.
Nederland stoot heel veel stikstof uit en dat is een ramp voor de natuur. 78 procent van de lucht bestaat uit het gas stikstof. We ademen het in en we ademen het weer uit. Dan gebeurt er niets, want stikstof (scheikundige afkorting = N) is een inert gas, het reageert nergens mee, het is niet-reactief.
Het probleem is reactief stikstof dat een verbinding aangaat met andere stoffen (gassen) zoals zuurstof tot -->NO2, stikstofoxide, dat ontstaat door verbranding van fossiele brandstoffen in verkeer en industrie. Een andere verbinding van stikstof is die met het gas waterstof tot -->NH3, ammoniak, dat in onze kunstmest zit. Om de groeiende wereldbevolking van voedsel te voorzien is steeds meer kunstmest nodig. Hoe meer mest je gebruikt, hoe meer ammoniak je verliest in de bodem en in de natuur.
Doordat Nederland zo dicht bevolkt is en eigenlijk een grote stad is, stoten we op relatief klein oppervlak heel veel reactief stikstof uit. Willen we de natuurkwaliteit handhaven, dan moet onze uitstoot gehalveerd worden. Door een gebrek aan stikstof is in de natuur een rijkdom aan plantensoorten ontstaan (biodiversiteit).
Als er meer stikstof in de natuur komt gebeuren er twee dingen:
- De bodem verzuurt. Bepaalde planten kunnen daar niet tegen.
- Andere planten groeien juist hard, zoals grassen, bramen en brandnetels die al de overige gewassen overwoekeren waardoor zeldzame planten verdwijnen.
Hierdoor ontstaat een monocultuur aan planten. Als planten verdwijnen, verdwijnen ook de bijen en andere insecten, vogels, vlinders en de dieren die daarvan weer afhankelijk zijn.
Daarom heeft de rechter aan de noodrem getrokken en moeten we ons houden aan de Europese Natuurbeschermingswet. Overigens heeft reactief stikstof nog veel meer effecten. Het draagt bij aan fijnstof in de lucht, het is een broeikasgas, het tast de ozonlaag aan en het vervuilt ons water. Veel redenen dus om onze stikstofuitstoot te beperken.
Er zijn ook gevolgen voor onze economie: bouwprojecten liggen nu stil, uitbreiding van het wegennet gaat niet door, geen staluitbreiding mogelijk.
Nederland zit in een spagaat: kiezen we voor de economie of kiezen we voor de natuur?
Ik reis dus ik besta
Re: meten is weten
Klets, weer zo’n typisch geen leugens, maar ook niet compleet verhaal.
En nee, ik ga er verder niet over in discussie.
En nee, ik ga er verder niet over in discussie.
-
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: meten is weten
Heel vervuilende dat NL?
Hoeveel malen meer zal Ch. India, en zelfs de USA vervuilen?
NL, tot ver achter de komma.
Hoeveel malen meer zal Ch. India, en zelfs de USA vervuilen?
NL, tot ver achter de komma.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258