Carthago deurplaat laat los

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Derksenad
Berichten: 52
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 7:27
Locatie: Malden

Carthago deurplaat laat los



Bericht door Derksenad »

Hallo wij hebben een Carthago 5.0 van 2017.
Aan de binnenkant van de Hartal toegangsdeur zijn twee houtkleurige platen gelijmd. Nu laat de onderste plaat los en begint te scheuren. Als ik deze plaat verwijder, gaat dat dan gemakkelijk en hoe ziet de ondergrond er dan uit? Heeft iemand daar ervaring mee of heeft iemand een andere oplossing?
Groetjes Ad en Ria
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door Face »

Zou even een foto plaatsen.
Gebruikersavatar
Derksenad
Berichten: 52
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 7:27
Locatie: Malden

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door Derksenad »

5295895B-85C7-4769-8C04-C3EF36E2AB23.jpeg
Dit is de foto van de onderplaat waar links blazen zijn en loslaat
5295895B-85C7-4769-8C04-C3EF36E2AB23.jpeg (112.25 KiB) 796 keer bekeken
Groetjes Ad en Ria
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6056
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door TestCase »

Zitten al veel luchtbellen langs de randen, jammer. Heb geen Carthago maar het lijkt mij dat wanneer het nu vanzelf loslaat het betrekkelijk eenvoudig te verwijderen is. Lijkt op folie door die luchtbellen.
Ik zou toch de leverancier om garantie vragen want van 2017 en dit hoort niet met 3 jaar, ook niet wanneer zgn. buiten garantie.



//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door Marco Polo »

Deur nat geweest?
Is een soort papieren fineer.
Heel licht maar heel gevoelig voor vocht.
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door Marianjacques »

Deur open gehad bij regen?
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door freddorr »

Dus als het regent mag je de camper niet meer in of uit anders wordt de binnenkant van de deur nat.
De constructeur dient daar rekening mee te houden dat een deur ook aan de binnenkant nat kan worden en de gebruikte materialen daar op aanpassen.

Ik ken een andere Carthago eigenaar waar een paneel binnen aan het bobbelen is en ook de voorkant (voor Carthago kenners) van de apothekerskast. Verweer van Carthago dealer is: er heeft een natte jas tegen gehangen.
Afgezien van het feit dat er geen natte jas tegen heeft gehangen vind ik dat feitelijk belachelijk. Je maakt een kapstokhaakje en daar mag je dan geen natte jas aan ophangen? Dat lees ik nergens in de gebruiksaanwijzing van de camper.

Wanneer gaan de camperbouwers nu eens hun verantwoordelijkheid nemen, in acht nemende dat we het hier hebben over campers van minimaal 150K
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door Marianjacques »

In basis hoort dit ook zo te zijn.
En toch maak ik wandjes en eventueel een natgeregende deur even droog, als ik zie dat deze nat is.
Zelfs mijn geheel kunststof deur, als deze onverhoeds natgeworden is.
Maar niet gezegd, dat het (vocht) in dit geval de oorzaak is.
Maar dunne plaatjes hout..fineer..zijn nu eenmaal behoorlijk gevoelig voor vocht....en zon..


metatoon
Berichten: 9691
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door metatoon »

Zoals altijd de top aan zo'n camperbouwer wil kapitaal bezitten .
Meer en meer .
Miscschien wil zo' n man gewoon drie of meerder badkamers in een van zijn huizen.
Je herkent ze ook altijd overal ,ze zijn superschoon.

Erg sarcastisch sorry. :bang: :bang:

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door Face »

Uit ervaring via een kennis die ook een Carthago heeft weet ik dat vocht op de kopse kant, dus in dit geval beide zijkanten binnen dringt, en daardoor de kunsstof fineer laag los laat.Op de kopse kant zou men bij fabricage een profielletje of afwerkrand om de randen moeten plaatsen, waardoor het vocht niet zo gauw in het hout trekt.
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door Marianjacques »

Inderdaad.
Gewoon de kopse kant met witte houtlijm insmeren..is op waterbasis en is na droging watervast. (en transparant)
Vanwege waterbasis, kan je direct na aanbrengen eventueel overtollige lijm wegvegen met vochtige doek.
Inderdaad jammer, dat een fabrikant van een dergelijk merk, hiertoe niet heeft nagedacht.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door Kroppie »

ja hoor ze denken er zeker over na, alleen........, niet lang genoeg

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door KTManiac »

freddorr schreef:
di 10 mar 2020, 23:08
Wanneer gaan de camperbouwers nu eens hun verantwoordelijkheid nemen, in acht nemende dat we het hier hebben over campers van minimaal 150K
Nooit, zolang de zgn. gerenommeerde grotere bouwers ook met een dergelijke matige afwerking die campers gewoon voor 150K kunnen slijten.
Die paar garantiegevalletjes worden gewoon weggestreept tegen de te maken kosten om het wel allemaal fatsoenlijk af te werken hoor. Geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Carthago deurplaat laat los



Bericht door Kroppie »

je moet het anders stellen, wanneer gaan de kopers stoppen met het kopen van die veel te dure troep.
dat geeft vast meer resultaat.
maar ja zolang veel mensen nog steeds kiezen voor optische schijn/zogenaamde luxe,en het geld er voor hebben zal dit soort merken nog wel even bestaan.
maar u bent gewaarschuwd

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie