Beveiliging klapramen camper

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Beveiliging klapramen camper



Bericht door juanv »

Ik maakte zelf enkele jaren terug mijn eigen versie van raam beveiliging.
Na de laatste reis stelde ik bij het reinigen van de camper vast dat er een poging tot inbraak was geweest, maar binnen zijn ze niet gekomen.
Als ze meer tijd hadden gehad was het wellicht toch wel gelukt, maar tijd is iets wat dergelijke mensen zelden hebben.

Afbeelding

Ik heb gelukkig nog een all risk verzekering welke de schade met plezier vergoede, daar zij heel goed beseften dat er zonder deze beveiliging véél meer schade dan dit zou zijn geweest
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
pwhooftman
Berichten: 1825
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Beveiliging klapramen camper



Bericht door pwhooftman »

Heb je ook een fotootje van iets verder weg zodat we kunnen zien hoe je beveiliging er uit ziet?
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Beveiliging klapramen camper



Bericht door juanv »

hierbij

Afbeelding


Het onderste deel is zoals nu (na poging) heel goed zichtbaar aan het raam gekleefd met kleurloze Tec7
Het binnenste deel ( zichtbaar achter het raamslot) is een ongelijke U en schuift van bovenaf op het onderste deel en pakt aan de binnenzijde achter het raamkader.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Beveiliging klapramen camper



Bericht door juanv »

hierbij nog een schets

Afbeelding
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Beveiliging klapramen camper



Bericht door Hymerferry »

Die scheur kan zomaar het gevolg zijn van het verschil in materiaalspanning en niet van een inbraakpoging. Door de verlijming kan het kunststof niet meer los van het metalen stukje bewegen en ontstaat er veel spanning als dit een tijdje in de volle zon heeft gestaan.
pwhooftman
Berichten: 1825
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Beveiliging klapramen camper



Bericht door pwhooftman »

Juanv, duidelijke schets, bedankt.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Beveiliging klapramen camper



Bericht door juanv »

Alhoewel deze beveiligingen reeds enkele hete zomers gemonteerd zijn , dacht ik ook eerst aan materiaalspanning, tot ik de sporen zag op het raamkader waar er met een ijzer van +- 3 centimes breed was gepoogd het raam open de wrikken :bang:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Plaats reactie