Zelf olie verversen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door neanderthaler »

PE1OPQ Theo schreef:
zo 01 mar 2020, 11:21
Ben ik nu de enige die schone handen houd :D
Ik besteed alles uit, tot aan een lampje vervangen aan toe bij al mijn voertuigen.

Theo
Hai Theo maar jij hebt je broer die het doet in loop afstand nog wel :mrgreen: en je hebt helemaal gelijk . dat is een goede :thumbup:

Ik kan alles en doe alles zelf al voor mijn zelf betrap ik me er zelf op dat ik ook steeds laat meer uitbesteedden laatst apk kwam er een stuurkogel bij en ander div voorheen altijd zelf gedaan maar de tijd dat je bezig bent en laag bij de grond en de verschillende houdingen dat vind ik :!: niks meer dat laat ik doen zij kunnen het sneller en goedkoper en de onderdelen moet ik toch kopen .

Distributie riemen doe ik wel zelf koop altijd de complete sets met alles erbij en neem de tijd muziek-- kop koffie -- eigenlijk is het de zin en klus
wat het bepaald of ik het wil heb nu ik een garage heb die vertrouw en dat vind ik belangrijkste net als een second opinion een vers iemand die er naar kijkt en blank die in stapt in jouw auto en kijkt .
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door bently »

Ik laat de olie ook ( 1x per 2 jaar ) door de garage verversen. Neem wél zelf de 6 ltr. SELINA 5W40 mee. Gewoon omdat de garage deze niet heeft !
Wél oliefilter door garage geleverd en vernieuwd. Dit alles kan gelijk mee met de APK. Gaat goed zo :thumbup:
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
jansloos
Berichten: 6878
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door jansloos »

linus schreef:
zo 01 mar 2020, 11:29
Euhh...nee...maar inderdaad weet je nooit wat ze in een garage wel of niet doen aan je camper/auto/motor. Ik kan me echter niet voorstellen dat een officiele fiat dealer de klant 400+ euros laat betalen voor niet uitgevoerd werk... :roll:
Toni ;;-)
Daar zou ik niet teveel op vertrouwen.
"mijnheer" tijdens APK : de remmen, de banden,......
Wij hebben daar pakketten voor. Bandenpakket 800 euro, remmenpakket 600 euro.
"is 't hard nodig?" mmm lig ik bij de eerste bocht in de berm?
Nou nee dat niet. OK volgende keer.

Op de rekening stond voor normale prijs een paar remblokken. Hadden ze tijdens de apk er op gezet. De wielen waren er toch al vanaf voor de APK.
Dit in de veronderstelling, de klant heeft er toch geen kijk op.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Zelf olie verversen



Bericht door Camperic »

seth_space schreef:
za 29 feb 2020, 14:57
@camperic,
Camperic schreef:
za 29 feb 2020, 12:32
De clausule staat er niet voor niets in en niet bij (alle) andere camperverzekeringen :
Je bent je bewust dat onvoldoende onderhoud bij vrijwel elke verzekering (alle?) een reden is voor de verzekering om niet uit te keren?
bijv:
ANWB: https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... kering.pdf
Camperverzkerd: https://www.camperverzekerd.nl/download ... kering.pdf

Overigens moet de verzekering dan wel kunnen bewijzen dat het gebrek aan onderhoud ook daadwerkelijk d eoorzaak is van de claim.
Ook wat vreemd om daarop te selecteren.. was je van plan vooraf je camper slecht te gaan onderhouden?
Uiteraard niet, maar ik ben door ervaring niet zo naïef meer dat ik een clausule in polisvoorwaarden bagatelliseer. De clausule is niet voor niets opgenomen en geeft ruimte voor discussie of op zijn minst vertraging bij de afhandeling in voorkomende gevallen. Voor mij dus inderdaad een selectiecriterium.

Jouw hyperlink naar de polisvoorwaarden van Camperverzekerd werkt niet. Dit is de juiste: https://www.camperverzekerd.nl/polisvoorwaarden
Hoor graag van je waar jij hierin de betreffende clausule zit staan.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door seth_space »

Dat is eigenaardig.. de link an sich werkt nog wel maar zorgt voor een wit vlak nu. Daar zat een pdf document met daarin in artikel 3 de uitsluitingen.
Als je zoekt in google kom je de link en het genoemde artikel nog in het onderschrijft tegen.. vreemd.
Polisvoorwaarden Camperverzekering Camperverzekerdwww.camperverzekerd.nl › downloads › polisvoorwaarden-camperve...
PDF
Bijzondere voorwaarden Camperverzekering, versie 03-2018. Inhoud. Artikel 1 Verzekeringsgebied. Artikel 2 Hulpverleningsdiensten. Artikel 3 Uitsluitingen.
Toch wat lastig dat in de vragen en antwoorden soms zaken staan die niet in de voorwaarden terug te vinden zijn. ( is ook een van de kritiekpunten die in de beoordelingen aangeleverd is)

Verder een prima verzekering, daar niet van. Maar zoals vaak wat meer duidelijkheid in juist voorwaarden zou helpen bij keuzes.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door Camperic »

seth_space schreef:
zo 01 mar 2020, 15:31
Toch wat lastig dat in de vragen en antwoorden soms zaken staan die niet in de voorwaarden terug te vinden zijn. ( is ook een van de kritiekpunten die in de beoordelingen aangeleverd is)

Maar zoals vaak wat meer duidelijkheid in juist voorwaarden zou helpen bij keuzes.
Wat bedoel je hiermee?
De polisvoorwaarden van Camperverzekerd kennen geen uitsluiting m.b.t. onderhoud en bij de offerte wordt dat ook expliciet vermeld.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18171
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door Cee Pee »

Wat wil je dan, dat ze ook vermelden bij de uitsluitingen wat niet uitgesloten is.
Er zijn grenzen hoor.🤔
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4590
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door PE1OPQ Theo »

jansloos schreef:
zo 01 mar 2020, 13:44


Daar zou ik niet teveel op vertrouwen.
"mijnheer" tijdens APK : de remmen, de banden,......
Wij hebben daar pakketten voor. Bandenpakket 800 euro, remmenpakket 600 euro.
"is 't hard nodig?" mmm lig ik bij de eerste bocht in de berm?
Nou nee dat niet. OK volgende keer.

Op de rekening stond voor normale prijs een paar remblokken. Hadden ze tijdens de apk er op gezet. De wielen waren er toch al vanaf voor de APK.
Dit in de veronderstelling, de klant heeft er toch geen kijk op.
Snelle fit?
En op het formulier van de keuring stond de code waarom de remmen waren afgekeurd.
De blokken waren ook nog aanwezig en je hebt daar ook naar gevraagd natuurlijk.

Theo
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door seth_space »

Camperic schreef:
zo 01 mar 2020, 18:42
De polisvoorwaarden van Camperverzekerd kennen geen uitsluiting m.b.t. onderhoud en bij de offerte wordt dat ook expliciet vermeld.
Ik weet niet waar je nu op doelt, maar dat staat niet in de offerte. Die heb ik namelijk hier voor mijn neus liggen.
Zoals Cee pee ook terecht opmerkt.. je gaat niet vermelden welke uitsluitingen er niet zijn ;)

Maar verder wel volledig off topic nu. :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
jansloos
Berichten: 6878
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door jansloos »

Nee bij onze zafira pers wagen.

Begon al met de aanschaf. 6 weken levertijd.

Na 12 weken: telefoon "ja gaat goed met uw auto. Hij wordt nu in productie genomen.
Wordt helaas 1000 euro duurder. Zwaardere motor, ander type, en nog meer van dat spul.

O ik hoef geen zwaardere motor en al die andere zaken. Kost extra benzine, extra banden, enz.
Ja helaas. Anders heeft u geen auto. Moeten we de koop anuleren.
O, das goed kijk ik wel bij Renault.
Stiltte aan die kant. Uurtje later chef verkoop: wat hoor ik wilt u niet betalen. Anuleren?
Dat stelt u verkoper voor. 1000 extra.
Niet betaald uiteindelijk.

De nieuwe blokken zetten ze er al in in de veronderstelling dat de klant angstig wordt bij het horen van "remblokken" en dan acoord gaat met dat dure 'pakket'
Wat dan al gedaan is binnen de APK.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door Camperic »

Cee Pee schreef:
zo 01 mar 2020, 19:10
Wat wil je dan, dat ze ook vermelden bij de uitsluitingen wat niet uitgesloten is.
Er zijn grenzen hoor.🤔
Ik kan je niet volgen.
Waar schrijf ik dat dan? :think:
seth_space schreef:
zo 01 mar 2020, 19:23
Camperic schreef:
zo 01 mar 2020, 18:42
De polisvoorwaarden van Camperverzekerd kennen geen uitsluiting m.b.t. onderhoud en bij de offerte wordt dat ook expliciet vermeld.
Ik weet niet waar je nu op doelt, maar dat staat niet in de offerte. Die heb ik namelijk hier voor mijn neus liggen.
Uit de bijlage bij de offerte:

Camperverzekerd.jpg
Camperverzekerd.jpg (43.15 KiB) 187 keer bekeken
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door Camperic »

jansloos schreef:
zo 01 mar 2020, 13:44
Op de rekening stond voor normale prijs een paar remblokken. Hadden ze tijdens de apk er op gezet. De wielen waren er toch al vanaf voor de APK.
Volgens APK-richtlijnen mogen wielen niet worden gedemonteerd t.b.v. de keuring :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 315
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door Jan Pieter »

Hoeft niet maar mag wel en maakt het bij het keuren vaak wel makkelijker
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zelf olie verversen?



Bericht door Kroppie »

bij sommige velgen is het anders niet mogelijk de dikte van de remblokken te beoordelen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie