Motorreiniging
- Bas vd laar
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Motorreiniging
Ik was hier ook wel van onder de indruk.
Deze kerel test echt van alles en is onafhankelijk, de tests zijn misschien niet altijd allemaal even wetenschappelijk uitgevoerd maar in dit geval is dat ook niet nodig.
Heb verder ook nog even op internet gezocht maar kwam eigenlijk alleen maar goede kritieken tegen.
https://www.youtube.com/watch?v=agAWXnT4-EQ
Deze kerel test echt van alles en is onafhankelijk, de tests zijn misschien niet altijd allemaal even wetenschappelijk uitgevoerd maar in dit geval is dat ook niet nodig.
Heb verder ook nog even op internet gezocht maar kwam eigenlijk alleen maar goede kritieken tegen.
https://www.youtube.com/watch?v=agAWXnT4-EQ
Re: Motorreiniging
Dat was in 2017. Ruim een jaar later kwam hij er op terug. https://youtu.be/prXiQgVVnDY.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Motorreiniging
Potje motorreiniging van mann oil door de olie en vijf minuten stationair laten lopen en olie vervangen. Kost zes euro of zo. Doet wonderen
- Bas vd laar
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Motorreiniging
Heb je het filmpje niet gekeken of zo?Dat was in 2017. Ruim een jaar later kwam hij er op terug.
Na 1 jaar is hij er nog steeds zeer enthousiast over namelijk...
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Motorreiniging
zo las ik het bericht eerst ook.
Vermoed dat Easybee het bedoelt in de context....een jaar later komt hij "terug" met een filmpje hoe het na een jaar is.
En niet in de context van hij komt op zijn eerste enthousiaste mening "terug"
Vermoed dat Easybee het bedoelt in de context....een jaar later komt hij "terug" met een filmpje hoe het na een jaar is.
En niet in de context van hij komt op zijn eerste enthousiaste mening "terug"
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
- Bas vd laar
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Motorreiniging
Ja, ik bedoelde inderdaad dat hij op het onderwerp terugkomt. Want het ding loopt stukken beter.
Alleen die dikke Lucas Oil Stabilyzer gebruikt hij niet meer.
Alleen die dikke Lucas Oil Stabilyzer gebruikt hij niet meer.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Motorreiniging
Tank eens GTL en rijdt de tank bijna leeg je motor en tank worden er schoon van alleen niet geschikt voor dieselkachels maar voor de rest prima ook als je een rokende diesel hebt gtl tanken en hij rookt niet meer .het kan zijn bij oude motoren dat de pakkingen en beetje gaan zweten/lekken als dit gebeurt dan weer normale diesel gebruiken en het zweten/lekken stopt ook weer .
groet hans51
groet hans51
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Want we reizen tot we sterven
Re: Motorreiniging
O jee, waarom kan een kachel niet met gtl omgaan?
We hebben deze brandstof al jaren geleden ondekt, met de boot. Toen was het al wel aan het water te vinden, en veel boten hebben ook een dieselkachel. Heb nog niet van problemen gehoord, maar ik ben al wel wat uit die wereld...
We hebben deze brandstof al jaren geleden ondekt, met de boot. Toen was het al wel aan het water te vinden, en veel boten hebben ook een dieselkachel. Heb nog niet van problemen gehoord, maar ik ben al wel wat uit die wereld...
Re: Motorreiniging
Een probleem is, dat GTL niet overal verkrijgbaar is, zeg maar bijna nergens, veelal in Friesland
http://www.gtl.nu/locaties
Geen optie voor de meeste van ons
http://www.gtl.nu/locaties
Geen optie voor de meeste van ons
- seth_space
- Berichten: 8598
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Motorreiniging
Even voor degenen die alsnog met GTL aan de slag willen een geupdate kaart waar nu GTL vrijwel door alle provincies verkrijgbaar is.
https://www.gtldiesel.nl/
https://www.gtldiesel.nl/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
-
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: Motorreiniging
Het is wettelijk verboden ,in motorvoertuigen, brandstoffen te gebruiken waarvoor geen accijns betaald is.blizard schreef: ↑ma 24 feb 2020, 14:55Ja, dit is de beste manier, zo doe ik het ook.
Ik gooi trouwens ook de 1x gebruikte oliebollenolie in de tank. In UK zag ik bij een "garage" 10 tallen jerrycans van de Lidl in een hoek staan....
Much cheaper than diesel, nou hier niet, ze hebben snel de prijs omhoog gegooid toen onze overheid doorkreeg dat oude diesels dit ook wel lusten..
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15352
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Motorreiniging
Uh, dat is voor zover ik weet niet helemaal correct.
Het is wettelijk verboden om in de brandstoftank van het voertuig brandstof te hebben of zelf geproduceerde brandstof te hebben waarvoor géén accijns is betaald.
Je mag bij een diesel een "tweetank systeem" maken. In de originele tank mag/moet reguliere brandstof. In de andere tank mag alles in waar de motor goed op loopt. Meestal resulteert dit in een elektrische afsluiter die, als de motor op bedrijfstemperatuur is, overschakelt op tank 2. Over het algemeen is de PPO iets dikvloeibaarder en zal dus opgewarmd moeten worden alvorens verder te verwerken.
Er zijn verschillende mogelijkheden om de PPO te verwarmen. Met een special filterhouder of met een "boomhuis" constructie.
Helaas was er net een paar dagen geleden iets over inflatie en daar vertelde een mevrouw op TV dat de slaolie met twee kwartjes in prijs verhoogd was. Dus veel nu zal het niet hebben.
http://www.ppomobiel.nl/index.php?id=414
Het is wettelijk verboden om in de brandstoftank van het voertuig brandstof te hebben of zelf geproduceerde brandstof te hebben waarvoor géén accijns is betaald.
Je mag bij een diesel een "tweetank systeem" maken. In de originele tank mag/moet reguliere brandstof. In de andere tank mag alles in waar de motor goed op loopt. Meestal resulteert dit in een elektrische afsluiter die, als de motor op bedrijfstemperatuur is, overschakelt op tank 2. Over het algemeen is de PPO iets dikvloeibaarder en zal dus opgewarmd moeten worden alvorens verder te verwerken.
Er zijn verschillende mogelijkheden om de PPO te verwarmen. Met een special filterhouder of met een "boomhuis" constructie.
Helaas was er net een paar dagen geleden iets over inflatie en daar vertelde een mevrouw op TV dat de slaolie met twee kwartjes in prijs verhoogd was. Dus veel nu zal het niet hebben.
http://www.ppomobiel.nl/index.php?id=414
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.