AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Aan wie schrijf je dat Paul?
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Aan jou. Anders had ik ge-quote...
Die andere mijnheer woont veel te ver weg.
Die andere mijnheer woont veel te ver weg.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Ja, Paulbng,
Die andere meneer, ik dus , woont helemaal in het noorden van Nederland, en Nederland is al zo groot.
Dat is echt een eind weg.
Die andere meneer, ik dus , woont helemaal in het noorden van Nederland, en Nederland is al zo groot.
Dat is echt een eind weg.
J A N
Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Dag Paul, ik woon in Schiedam en onze camper staat nu in de stalling op de grens van Lansingerland (Berkel en Rodenrijs) en Rotterdam.
En Groningen is helemaal niet ver, met het pinksterweekend zijn we er geweest. tsja of we dat nou nog een keer snel gaan doen...
Geert Jan ,(GJ mag ook)
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
En Groningen is helemaal niet ver, met het pinksterweekend zijn we er geweest. tsja of we dat nou nog een keer snel gaan doen...
Geert Jan ,(GJ mag ook)
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Ik woon in Leiden hoor, niet ergens in Groningen.
Je hebt een PB.
Je hebt een PB.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Ik weet dat jij in Leiden woont, Paul. Groningen is 2,5 tot 3 uur ver...of dichtbij
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Dit item al een paar keer helemaal doorgenomen.
Daarna alle foto's in dit item gekopieerd en in een aparte map geplaatst, zodat ik alle foto's eens goed en rustig achter elkaar kon bekijken.
Kwam toen tot de conclusie dat het ook voor mij te doen zou moeten zijn.
Een paar forumleden gaven wel aan dat de meeste tijd ging zitten in het de- en monteren van het keukenblok.
Dus vanmorgen naar de stalling gereden en van het keukenblok de 3 laden verwijderd.
De moed begon mij al in de schoenen te zinken.
Allemaal slangen, leidingen en elektriciteit kabeltjes.
Kwam al snel tot de conclusie dat dit project voor mij te hoog gegrepen is.
Hoewel ik dolgraag deze Softclose zou willen hebben in onze buscamper, begin ik er zelf niet aan.
Wacht wel tot er een bedrijf in Nederland zich meldt die dit product verkoopt c.q. ook wil inbouwen.
Daarna alle foto's in dit item gekopieerd en in een aparte map geplaatst, zodat ik alle foto's eens goed en rustig achter elkaar kon bekijken.
Kwam toen tot de conclusie dat het ook voor mij te doen zou moeten zijn.
Een paar forumleden gaven wel aan dat de meeste tijd ging zitten in het de- en monteren van het keukenblok.
Dus vanmorgen naar de stalling gereden en van het keukenblok de 3 laden verwijderd.
De moed begon mij al in de schoenen te zinken.
Allemaal slangen, leidingen en elektriciteit kabeltjes.
Kwam al snel tot de conclusie dat dit project voor mij te hoog gegrepen is.
Hoewel ik dolgraag deze Softclose zou willen hebben in onze buscamper, begin ik er zelf niet aan.
Wacht wel tot er een bedrijf in Nederland zich meldt die dit product verkoopt c.q. ook wil inbouwen.
J A N
Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
als je gaat wachten tot een bedrijf zich meldt, dan kan je m.i lang wachten.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Dat denk ik ook.
Wat je wel kan doen is contact opnemen met bedrijven die campers inbouwen. Wellicht willen die wel de inbouw op zich
nemen.
Van de foto is niet op te maken hoeveel werk het is. Het keukenblok moet minimaal 20 cm van de koelkast weg om erbij te kunnen. Wellicht kan bedrading blijven liggen, maar van die gasleidingen zal toch wel iets los moeten...
Wat je wel kan doen is contact opnemen met bedrijven die campers inbouwen. Wellicht willen die wel de inbouw op zich
nemen.
Van de foto is niet op te maken hoeveel werk het is. Het keukenblok moet minimaal 20 cm van de koelkast weg om erbij te kunnen. Wellicht kan bedrading blijven liggen, maar van die gasleidingen zal toch wel iets los moeten...
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Twee uur heen en twee uur terug om een blik op een keukenblok te werpen....Skylge40 schreef:Ja, Paulbng,
Die andere meneer, ik dus , woont helemaal in het noorden van Nederland, en Nederland is al zo groot.
Dat is echt een eind weg.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Ik zal volgende week eens kijken of ik een mal kan maken waarmee je kan zien of het past....
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Maar nu, ik heb ook zo'n softclose ding op de schuifdeur ingebouwd door Fiat of Clever(geen idee wie), werkt perfect.
Het rubber van de deurafdichting is nu 1,5 jaar oud en begint eigenwijs te worden, met andere woorden gaat plakken.
Soms wil de deur dan niet open en moet je een handje helpen hetgeen op zich geen probleem is, behalve als je buiten staat dan is er niets te duwen.
De rubbers onderhoud ik met talkpoeder zoals eerder bij de Hymer. Ik vind het zelf geen probleem, de deur gaat nog steeds rustig dicht en daar was het voor
Ik kan mij wel voorstellen dat je enigszins teleurgesteld wordt als je het ding later inbouwt, immers je hebt er weer een probleem bij.
Het rubber van de deurafdichting is nu 1,5 jaar oud en begint eigenwijs te worden, met andere woorden gaat plakken.
Soms wil de deur dan niet open en moet je een handje helpen hetgeen op zich geen probleem is, behalve als je buiten staat dan is er niets te duwen.
De rubbers onderhoud ik met talkpoeder zoals eerder bij de Hymer. Ik vind het zelf geen probleem, de deur gaat nog steeds rustig dicht en daar was het voor
Ik kan mij wel voorstellen dat je enigszins teleurgesteld wordt als je het ding later inbouwt, immers je hebt er weer een probleem bij.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Ik herken dat probleem niet eerlijk gezegd. Onze bus is in september 2 jaar oud en de rubbers zien er nog net zo uit als toen de bus nieuw was, ook qua functie geen enkel probleem. Ik heb er niets opgesmeerd.
Deze softclose zal zelfs zonder rubbers nog wel functioneren trouwens .
Deze softclose zal zelfs zonder rubbers nog wel functioneren trouwens .
Instagram:
https://www.instagram.com/being_bus_y
https://www.instagram.com/being_bus_y
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Dat plakken doet ie toch wel na drie weken in de zon stilstaan (Corona) met of zonder softclose.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).