Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door Ruud-572 »

Sorry, maar dan heb je echt wat gemist. Maar je kunt natuurlijk ook zelf even logisch nadenken, want hoe zie je een rechtsgang in deze zaak precies voor je? Ik zal je een beetje helpen, het zou een langslepende, kostenverslindende en ook uiterst onzekere zaak worden. Je recht hebben (als dat al zo zou zijn) is iets anders dan je recht krijgen!

Het is nog gecompliceerder, want je hebt als consument helemaal geen connectie met Ford. Laatstgenoemde levert aan de camperbouwer, en de consument koopt op zijn beurt bij een dealer. Of zelfs bij een handelaar, zoals ik. Een rechtsgang zou mogelijk alleen haalbaar zijn als stichting gedupeerden, maar daar bleek onvoldoende animo voor. Maakt het allemaal niet minder zuur, maar het zij zo.

Enne... ik zit er niet meer mee hoor. Maar waarschuw wel graag potentiële kopers die om advies vragen!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door tonic »

Dat je als consument helemaal geen connectie hebt met Ford klopt niet helemaal. Bij een gewoon voertuig zit er ook een dealer of een handelaar tussen. Dat er een camperbouwer tussen zit maakt ook niet zoveel uit. Want op die chassiscabine van Ford worden ook door andere carrosseriebouwers van allerlei opbouwen gemaakt.Dus je kunt de camperbouwer zien als een carrosseriebouwer zien.

Dat het misschien een kostbare bedoeling kan worden snap ik maar soms wil een rechtsbijstandsverzekering wat doen als ze er brood inzien.
Ik weet dat er ook particulieren geprocedeerd hebben tegen PON (Audi) over olieverbruik.

Uit je opmerking dat "het waarschijnlijk een uiterst onzekere zaak kan worden. Je recht hebben (als dat al zo zou zijn) …………… "daar spreekt gelukkig ook nuance uit. En soms mis ik dat in je opmerkingen of bijdrages. En dan lijkt het vaak "er is mij onrecht aangedaan dus ik zal ze wel krijgen".
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door Ruud-572 »

Je hebt als koper een overeenkomst met je verkoper, niet met Ford. Je kunt als individu Ford simpelweg niet dagen. Rechtsbijstand is dus ook geen optie, als je die al hebt. Bovendien maak je als individu sowieso al nauwelijks kans, je moet gezamenlijk aantonen dat er meer aan de hand is dan pech!

Maar nogmaals, voor mij heeft Ford echt definitief afgedaan. En dan vooral door de "afwikkeling"...
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door Cee Pee »

Dan kan het boek nu dicht.📘
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door Ruud-572 »

Dat was het al... maar helaas zijn er steeds weer mensen die verzuimen om het serieus te lezen, en steeds weer naar de bekende weg vragen :eh:

Toch zal ik me blijven melden in dergelijke gevallen :wink:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door de Jonckheer »

Ik zie dat al echt voor me als je bij een rechter zou komen met het verhaal van een kapotte motor. Stel er zijn er 500 met pech dan komt Ford aantoonbaar vertellen dat er ruim een miljoen van die dingen rondrijden waarbij er niets aan de hand is. Bovendien zijn het auto's waarvan niet alleen de garantietermijn allang verstreken is maar zelfs de economische levensduur.
En ook: volgens de consumenten wet heb je te maken met de verkoper en dat is niet Ford maar de dealer of handelaar waar je hem hebt gekocht. Ford is dus geen partij en al helemáál Ford Nederland niet omdat die niet één van die wagens heeft geleverd.

Er wordt hier steeds herhaald dat Ford het niet netjes heeft afgehandeld en dat geloof ik maar welke autofabrikant staat dan wél te trappelen van ongeduld om oude voertuigen gratis of voor weinig te herstellen? Fiat soms met zijn versnellingsbakken of wagens waar de verf afbladdert? Is er ergens iemand waarvan de cabine gratis opnieuw is gespoten? Denk het niet, allemaal nul op het rekest.

Om dan maar een heel merk in de ban te doen gaat wel erg ver. Ik heb vroeger eens een heel erg slechte Renault getroffen waaraan ik meer sleutelde dan dat ik ermee reed. Op dat moment niet mijn favoriete merk dus maar nu heb ik al 8 jaar een Dacia Duster (100% Renault) en die is meer dan goed, nog nooit een sleutel op geweest in al die tijd. Het kan verkeren . . :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door Ruud-572 »

de Jonckheer schreef:
zo 16 feb 2020, 8:29
Om dan maar een heel merk in de ban te doen gaat wel erg ver.
En dat bepaal ik gelukkig helemaal zelf, dat wil jij maar niet accepteren. Jammer dan... :hug:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door Cee Pee »

Dat mag jij ook helemaal voor jezelf bepalen, maar een ander mag dat ook voor zijn situatie doen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door Ruud-572 »

tonic schreef:
za 15 feb 2020, 21:54
.
Ik weet dat er ook particulieren geprocedeerd hebben tegen PON (Audi) over olieverbruik.
Een schijnbaar overtuigende stelling... citaat ANWB adviseur n.a.v. bovenstaande:
Terug naar verkoper
Voor een beroep op deze wettelijke garantie (conformiteit art 7:17 BW) dient u de verkoper in de gelegenheid te stellen het gebrek te verhelpen.

Importeur
De importeur (PON) speelt hier geen rol; de importeur is immers geen contractspartij!
In die zaak is wél een claimstichting opgericht om met PON te kunnen procederen. Om maar weer eens aan te tonen dat wat mensen hier schrijven niet altijd klopt :!:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door Dafluc »

Dus. Niet elke Ford is slecht. Maar sommige Fords zijn wel slechter/minder goed dan andere. Bij een vraag over de probleemmotor laten we weten welke dat is. En van wanneer tot wanneer deze is gemaakt. Verder verwijzen we naar de zoekfunctie en het dossier van de NKC. Willen we daarmee zeggen dat alle motoren van die serie kapot gaan? Nee. Wil dat zeggen dat je met andere motoren geen pech kunt hebben? Nee. We waarschuwen voor een risico dat bewezen aanwezig is. Als antwoord op een vraag. Doen we daarmee het hele merk in de ban? Nee. Want dat mag iedereen voor zichzelf bepalen.
Afbeelding
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door Bob Diesel »

Bij een volgende vraag aangaande
Dafluc schreef:
zo 16 feb 2020, 13:31
Dus. Niet elke Ford is slecht. Maar sommige Fords zijn wel slechter/minder goed dan andere. Bij een vraag over de probleemmotor laten we weten welke dat is. En van wanneer tot wanneer deze is gemaakt. Verder verwijzen we naar de zoekfunctie en het dossier van de NKC.
.
Daar na gelijk een slotje op de vraag :idea:
ivm de volgende tich pagina,s door emmmeren :!:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door Dafluc »

Bijna goed. Daarna gummen wat niet relevant is :wink:
Met het verzoek de zoekfunctie te gebruiken zijn namelijk alle al eerder gevoerde discussies te lezen. Dat hoeft dan niet steeds in de herhaling. Relevante informatie of een vervolgvraag van de topicstarter moet mogelijk blijven.
Afbeelding
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie