zoek plastic hoeklijst

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

zoek plastic hoeklijst



Bericht door peter »

goedemorgen, soms zoek je iets waarvan je niet weet hoe het heet. kun je lang googlen......

ik zoek dus de naam van de afdekstrips, afdekprofielen die over de bovenkant en de zijwand van de camper zitten. hieronder zit kit (om te voorkomen dat er lekkage ontstaat) en ze zijn over het algemeen geschroefd.

hoe heten deze dingen en waar zou ik deze kunnen kopen?
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: zoeken naar de speld id hooiberg



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 8:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: zoeken naar de speld id hooiberg



Bericht door Kroppie »

jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: zoeken naar de speld id hooiberg



Bericht door peter »

bedankt. ik heb er van die plastic lijsten omheen zitten. heten die ook hoeklijst?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: zoeken naar de speld id hooiberg



Bericht door Kroppie »

gewoon proberen google eens op :plastic hoeklijst camper

gewoon allerlei soorten namen gebruiken als je iets zoekt, en tijdens het zoeken kom je ook diverse benamingen tegen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: zoeken naar de speld id hooiberg



Bericht door peter »

ok. thx.
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: zoeken naar de speld id hooiberg



Bericht door metatoon »

Wat ik me afvraag ,zouden er ook passende buigtangen bij te verkrijgen zijn?

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: zoek plastic hoeklijst



Bericht door Kroppie »

vlgs mij zijn er geen tangen daarvoor misschien heeft de fabrikant voor het makkelijk buigen een buigmaschine met buigmallen, maar een tang?, gewoon aan 1 kant beginnen, begin vastschroeven, strak langs dakrand buigen/trekken, vastschroeven, stukje verder buigen weer schroeven enz enz, tot het eind.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: zoek plastic hoeklijst



Bericht door metatoon »

Jos

Dat zou ook inderdaad een methode zijn.
Heb bij j5 die ik toen had ooitwogen die te voorzien van nieuw profiel.
En dan op de manier die je beschrijft.
Maar ik had er een behoorlijke scherpe bocht in .
Dus geen vertrouwen in mooie ronde en strak resultaat van de opstaande rand.
Neemt niet weg dat iemand nu wel denkt van he , is misschien te doen.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: zoek plastic hoeklijst



Bericht door pwhooftman »

Kroppie schreef:
zo 02 feb 2020, 16:53
vlgs mij zijn er geen tangen daarvoor misschien heeft de fabrikant voor het makkelijk buigen een buigmaschine met buigmallen, maar een tang?, gewoon aan 1 kant beginnen, begin vastschroeven, strak langs dakrand buigen/trekken, vastschroeven, stukje verder buigen weer schroeven enz enz, tot het eind.

jos
De glooiende bocht omhoog richting de alkoof zul je waarschijnlijk op deze manier nog wel halen, de opstaande rand (wat dus eigenlijk de naar beneden hangende rand is) rekt dan uit. Je schroeven zullen optimaal grip moeten hebben en houden. Ik verwacht echter dat in de scherpere bocht boven de ramen de opstaande rand de neiging heeft om naar buiten te komen omdat die in de bocht korter moet worden.
In deze video zie je hoe een hoekprofiel gewalst wordt, en hoe de zijkanten van de walswielen er voor zorgen dat de rand niet naar buiten komt https://www.youtube.com/watch?v=80Es3ljDgGQ
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: zoek plastic hoeklijst



Bericht door Kroppie »

is met een tang dus niet te realiseren, dan blijft voor de doehetzelver enkel over om bij een te krappe/scherpe bocht de smalste zijkant in te zagen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: zoek plastic hoeklijst



Bericht door hathi »

Jos nu moet je oppassen,want dat word hier prutswerk genoemd , :bow:
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: zoek plastic hoeklijst



Bericht door Kroppie »

ook ik pruts heel wat af, as ut net ken zoas ,t mot, dan mot ut moar zoas ,t ken.

soms moet je wel, ligt er wel aan hoe er gezaagd word, dus als bocht klopt dat dan de naadjes dicht zijn

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15366
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: zoek plastic hoeklijst



Bericht door Hoofdnoorman »

Een paar jaar geleden heb ik met de alkoof tegen een afdak gereden.
Dus de boel moest hersteld worden.
Ook dus de nieuwe lijst en de bochten waren erg krap.
Ik heb van een stuk Multiplex 18mm de vorm van de alkoof gezaagd. Hierna de nieuwe lijst (zonder rubber) op de kopse kant van de plaat gebogen. Stukje voor stukje en elke 5 cm even een schroef. Bij het uitbobbelen van de zijkant van de strip, heb ik gestuikt met een nylon hamer. Steeds een stukje verder. Na een half uurtje zat het als gegoten. Daarna heb ik niet alle schroefgaatjes gebruikt natuurlijk.
Of het de juiste manier is geweest, weet ik niet, maar het zit wel strak. Ook ligt de nieuwe plaat tegen de doorgeslepen oude plaat aan. De mensen die het niet weten, zien het niet. Ik wel natuurlijk.
Het is echter aluminium dus geen plastic.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie