https://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwe- ... rbranding/
Schonere diesel?
- seth_space
- Berichten: 8596
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Schonere diesel?
Dit deel van het artikel maakt het niet echt geloofwaardig.
Kennelijk geen kennis van injectoren bij de auteur of de pr afdeling van dat bedrijfNormale injectoren sproeien brandstof lukraak in de verbrandingskamer waardoor er geen optimaal lucht/brandstofmengsel, en dus geen optimale verbranding ontstaat.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- henk en lila
- Berichten: 3874
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Schonere diesel?
Mooi dat ze er aan werken. Wel raar dat Autovisie het "Scandia" noemt terwijl het filmpje met "Sandia" begint. Googelen op Sandia levert ook wel meer op.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
- Karelkaywa
- Berichten: 1118
- Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
- Locatie: Castricum
Re: Schonere diesel?
Principe lijkt op de toepassing van een Cyclone. http://www.cyclone-x.com/nl/over-cyclone-x.html
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Schonere diesel?
Feitelijk een pre-mix brander zoals gebruikelijk bij gasturbines en branders voor grote ketels.
Alleen heb je daar een continue brandstoftoevoer.
En hier een pulsgewijze.
Alleen heb je daar een continue brandstoftoevoer.
En hier een pulsgewijze.
Re: Schonere diesel?
Een poging wagen om de dieselmotor een langer bestaan te geven verdient alle lof. Het filmpje is mijns inziens vooral bestemd om financierders (uit de vrachtwagenwereld) warm te maken voor deze nog verder te ontwikkelen methode. Als leek zie ik in het filmpje voorlopig een vervaarlijk storend (atmosferisch) element in de verbrandingsruimte en in ieder geval toepassing van een overmaat aan lucht. Waar het gaat om een lagere uitstoot van stikstofoxiden heb ik zo niet kunnen ontdekken. Ik hoop desondanks op succes voor deze ontwikkelaars die nog een lange weg te gaan hebben.
Micha
Micha
Ik reis dus ik besta