Peugeot J5 valt uit tijdens rijden

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Knoert
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 19 jan 2018, 21:26

Peugeot J5 valt uit tijdens rijden



Bericht door Knoert »

Dag iedereen,

Mijn peugeot J5 , 1900 diesel van 1992 valt uit tijdens het rijden. Ik heb het gevoel dat het enkel gebeurd met koude motor.
Tijdens het rijden valt alles weg, motor stopt er volledig mee. Lampje batterij schiet aan, lichten blijven branden. (Alsof je de sleutel 1 slag omdraait)
Ik dacht eerst aan dieseltoevoer, aangezien de J5, C25 en ducato van die jaren daar wel regelmatig last van hebben. Ik heb daarom een terugslagklep net voor de dieselfilter gestoken. Het lijkt al iets beter maar de wagen valt nog steeds uit.

Vandaag alle massapunten opgekuist, corrosie weggeschuurd en nieuwe batterijklemmen, nog steeds uitvallen.
Zijn er mensen die een idee hebben? Het draadje die toekomt op de dieselpomp om 1 of andere klep daarin te bedienen zit er nog steeds, ook daar heb ik een nieuw oogje op gezet. Heb geen idee meer wat het nog kan zijn..

Vriendelijke groeten,

Lander
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24456
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Peugeot J5 valt uit tijdens rijden



Bericht door javanes »

Probleem met het contactslot?
Misschien het kabeltje wat vastzit aan het electromagnetisch ventiel op de brandstofpomp (komt van het contactslot) eens vervangen door een kabeltje via een schakelaar (met controlelampje) op de startaccu.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Knoert
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 19 jan 2018, 21:26

Re: Peugeot J5 valt uit tijdens rijden



Bericht door Knoert »

We hebben een nieuw contactslot gestoken een jaartje terug.. Dus zou me verwonderen, maar ik bekijk het straks eens.
Het kabeltje op het ventiel op de brandstofpomp krijgt nog stroom. Maar ik zal die eens rechtstreeks op de accu aanluiten (met schakelaar, zekering en controlelampje), om te kijken of er misschien toch een probleem in het contactslot zit..


Bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Jasry
Berichten: 136
Lid geworden op: za 14 mei 2005, 17:49

Re: Peugeot J5 valt uit tijdens rijden



Bericht door Jasry »

Er zit een brandstoffilter in de tank. Deze is schotelvormig met een gaasje eronder. (bij de meter/drijver)
Deze kan verstopt raken met een zwarte drap. De motor zuigt diesel dan langs de zijkanten
welke nog open is. Soms zuigt ie de gaas in een keer aan. Het midden van gaasje zit nl. dicht,
hierdoor kan ie in een keer geen brandstof meer krijgen via het aanzuigbuisje.
Gevolg: Motor slaat af. Zuigkracht neemt af en hij loopt weer na een start.
Hij zuigt als het ware het gaasje inclusief drap in een keer aan die als een hangmatje onder
de aanzuigbuis zit. Mercedes gebruikt een staand filter en zal hier minder snel last van hebben.
Uiteraard als een elektrisch probleem is uitgesloten. (constant 12 volt op de klep brandstofpomp)
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Peugeot J5 valt uit tijdens rijden



Bericht door Bas vd laar »

Misschien het kabeltje wat vastzit aan het electromagnetisch ventiel op de brandstofpomp (komt van het contactslot) eens vervangen door een kabeltje via een schakelaar (met controlelampje) op de startaccu.
Ik verdenk het ventiel zelf, komt vaak voor.
Plaats reactie