hoofdzekering Peugeot J5 (1989)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
jaspert2005
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 16 sep 2007, 20:40

hoofdzekering Peugeot J5 (1989)



Bericht door jaspert2005 »

allen,
gisteren geprobeerd om mijn j5 van de oprit te krijgen. t campertje vond t te koud en ik heb de accu leeggestart. Vannacht de accu op de lader gehad en indicatie is, dat ie nu netjes helemaal is opgeladen. Accu er in gehangen en ...... helemaal niets ! zelfs geen controlelampje.
Ander accu gepakt... die accu is ook opgeladen... Weer heemaal niets....

Ik vermoed dat er een "hoofdzekering" uit ligt. Maar waar vind ik dat ding ???

In de dashbord/zekeringkast gekeken, maar daar zie ik alleen maar kleine zekeringetjes voor individuele verlichtings-dingen en ventilatoren en zo.

Wie kan me helpen?
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: hoofdzekering 1989 peugeot J5



Bericht door dieseltje+ »

Wel spanning op de startmotor en contactslot?
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: hoofdzekering 1989 peugeot J5



Bericht door the kapitein »

Ik ken het model J5 niet uit mijn hoofd.

Maar als er een hoofdzekering aanwezig is, dan moet hij vlak bij de plusaansluiting van je accu zitten. Dus kijk even goed rond, mogelijk naar een zwart kastje enz.

Even voor de zekerheid, doen je gevarenlichten het wel of niet? Die gaan buiten het contact om.

Marco.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51310
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: hoofdzekering Peugeot J5 (1989)



Bericht door Kroppie »

bij sommige j5 types zit de hoofdzekering acher de accu op het binnenspatscherm, maar normaal gesproken is bij de j5 het startsysteem niet gezekerd.
komt vaak voor dat het contactslot niet meer functioneerd zoas het mot, kijk dat ook maar eens na, als er geen hoofdzekering is of als deze heel is.
probeer maar eens met een draad van de plus op de accu op het dunne draadje op het startrelais op de startmotor aantikken,(EERST IN VRIJ ZETTEN !!), start ie dan wel, dan is het slot de boosdoener

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie