Ford 2.3 / 140 PK diesel?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 5615
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contact:

Re: Ford 2.3 / 140 PK diesel?

Bericht door Peter LMC » wo 15 jan 2020, 20:12

Kroppie schreef:
wo 15 jan 2020, 19:58
pas op, ook de kettingen in de moderne motoren hebben niet het eeuwige leven, dus ook vervangings termijnen, ja die wat oudere dubbele rollen kettingen, die waren onverslijtbaar, maar helaas pindakaas.
informeer jezelf voor je verrast word.
jos
Je moet gewoon tussen door een keertje olie verversen.
Geen 30.000 40.000 of 50.000 km laten zitten.
De olie is dan helemaal uitgewerkt, dan vraag je om problemen.
En met de juiste olie.

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 30075
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford 2.3 / 140 PK diesel?

Bericht door Kroppie » wo 15 jan 2020, 20:17

:thumbup: :thumbup: , is niet alleen goed voor de ketting, maar ook voor een algemeen langere levensduur, en geldt ook voor motoren met een riem.

jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, verbruikt niets, word nooit gestolen en geeft nooit problemen.

too old to worry about anything

Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 605
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ford 2.3 / 140 PK diesel?

Bericht door frank_h » do 16 jan 2020, 0:06

Peter LMC schreef:
travelscout schreef:
wo 15 jan 2020, 18:18
Wie heeft er ook al weer voorkeur voor een D-ketting?
Ikke.
Als het enig sinds kan koop ik niets met een Distributieriem.
Alle drie de voertuigen alhier hebben een ketting. :wink:
En daar speciaal op gezocht.
Ik zie het probleem van distributie riemen niet zo. Ja, het is een moment van wat duurder onderhoud maar extreem duur is het ook weer niet en ook niet bij elke beurt. Moderne motoren met kettingen hebben daar vaak problemen mee, oprekken of zelfs breken. Dat is pas duur, en veroorzaakt vaak ook schade aan de motor zelf.

Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 3364
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ford 2.3 / 140 PK diesel?

Bericht door seth_space » do 16 jan 2020, 12:06

Laatst op zoek naar een kleine auto voor dochter.
De aygo/citroen/peugeot met leuk klein "ketting" motortje.
Bij vrijwel al die motoren moet na 100.000km of eerder de ketting vervangen worden wat aanzienlijk duurder is dan een riemvervanging.
Nog los van de ellende met de VW TSi motoren en hun kettingdrama.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”

Foofer
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 20:32

Re: Ford 2.3 / 140 PK diesel?

Bericht door Foofer » do 16 jan 2020, 12:36

1.3 fiat, 1.2 PSA , bmw’s die slecht starten omdat distributie van tijd is heb er al enkele vervangen.
Vooral het nieuwe rijden en de emissie maatregelen zoals EGR en DFP is funest bij al die fietskettingen in die motoren.
Kosten ervan zijn hoger dan die van de riem modellen

Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 1603
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Ford 2.3 / 140 PK diesel?

Bericht door 309T16 » do 16 jan 2020, 15:31

Hier hetzelfde probleem. 308CC THP :bang:
Uitloop: Tabbert FFB 570 - Peugeot J5 2.5TD: 360Ah semi-tractie,
335Wp solar, 40A Sterling acculader, 1200W Profitexx pure-sinus omvormer, 230V Inventum compressor KK.

In ontwikkeling:Ducato 2.5 TDI - Frankia A611; 160Ah LiFeYPO4 - 100Ah AGM, 530Wp Solar, 30A Victron Li-lader, 1200W Profitexx pure-sinus omvormer, 230V Inventum compressor KK, 600W Daewoo magnetron.

Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 1780
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Ford 2.3 / 140 PK diesel?

Bericht door travelscout » vr 17 jan 2020, 18:10

waren toch alleen die ford V zesjes??
Paul.

Plaats reactie