Hoekprofiel vervangen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
bas_noord
Berichten: 510
Lid geworden op: di 27 dec 2011, 9:20

Hoekprofiel vervangen



Bericht door bas_noord »

Onze camper is voorzien van rubber/kunststof hoek lijsten en zit met schroeven vanaf boven vast. De ruimte waar de schroeven is afgedekt met een inlegbies.

De hoeklijst begint hier en daar ouderdoms verschijnselen te vertonen en nu zit ik aan te denken om ze te vervangen. Iemand een idee waar deze hoeklijsten te koop zijn??

Een andere optie is het geheel te vervangen door aluminium hoeklijsten met rubber afdicht strip. Probleem hier is ze dan gebogen moeten worden op de alkoof en achterzijde...misschien een bedrijfje wat de buiging aan de hand van sjablonen kan buigen??



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13426
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoek profiel



Bericht door hathi »

Niet nodig: je begint op een vlak stuk vast te schroeven en je buigt de lijst met de vorm v/d camper mee. Indien soms heel scherp gebogen, dan zaag je de zijkant in... Voor alu hoeklijsten even googelen.
Hans
Gebruikersavatar
bas_noord
Berichten: 510
Lid geworden op: di 27 dec 2011, 9:20

Re: Hoek profiel



Bericht door bas_noord »

Inzagen vergroot de kans op lekkages. Daarom ga ik liever voor buigen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6319
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Hoek profiel



Bericht door Bas vd laar »

De hoeklijst begint hier en daar ouderdoms verschijnselen te vertonen en nu zit ik aan te denken om ze te vervangen
Denk je dat het echt nodig is?
Gebruikersavatar
bas_noord
Berichten: 510
Lid geworden op: di 27 dec 2011, 9:20

Re: Hoek profiel



Bericht door bas_noord »

Ja, anders zou ik het niet vragen he..nu is er nog geen probleem maar ik ben er liever bijtijds bij voordat ik met verrotte zooi zit

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 13 jan 2020, 7:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
shakira
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 18:21

Re: Hoek profiel



Bericht door shakira »

misschien kunststoflijsten gebruiken en met de een fhon even warm maken voor alu lijsten zijn er speciale tangen die je kunt gebruiken om de ene zijde van de lijst op te rekken of te krimpen ik weet niet waar ze te koop zijn heb ze een keer gezien bij ;weelers dealers ; op de tv succes ermee groetjes rien
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13426
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoek profiel



Bericht door hathi »

bas_noord schreef:
zo 12 jan 2020, 21:30
Inzagen vergroot de kans op lekkages. Daarom ga ik liever voor buigen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Nee Bas goed lezen....inzagen( wat je soms wel moet,omdat het zo scherp gebogen is,dat er materiaal over is)...doe je aan de zijkant!
Hans
Gebruikersavatar
bas_noord
Berichten: 510
Lid geworden op: di 27 dec 2011, 9:20

Re: Hoek profiel



Bericht door bas_noord »

hathi schreef:
bas_noord schreef:
zo 12 jan 2020, 21:30
Inzagen vergroot de kans op lekkages. Daarom ga ik liever voor buigen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Nee Bas goed lezen....inzagen( wat je soms wel moet,omdat het zo scherp gebogen is,dat er materiaal over is)...doe je aan de zijkant!
Duh...en de zijkant kan zeker niet lekken? Of moet ik alles soms met veel kit dichtproppen??

Ik heb inmiddels al een oplossing voor het buigen zonder knoeiwerk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13426
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoekprofiel vervangen



Bericht door hathi »

Ja ,het valt niet mee,om iets uit te leggen,aan een leek,zeker niet als hij ook nog eigenzinnig is,dus zoek het zelf uit, kom je vanzelf tegen wat ik bedoel,en ja ik heb het al tig keer gedaan,en is allesbehalve knoeiwerk,maar soms is de bocht zo scherp,dat het niet anders kan succes!
Laatst gewijzigd door hathi op ma 13 jan 2020, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
bas_noord
Berichten: 510
Lid geworden op: di 27 dec 2011, 9:20

Re: Hoekprofiel vervangen



Bericht door bas_noord »

hathi schreef:Ja ,het valt niet mee,om iets uit te leggen,aan een leek,zeker niet als hij ook nog eigenzinnig is,dus zoek het maar uit,veel succes !
Oh..omdat ik jouw prutswerk niks vindt ben ik een leek?? Fijn dat jij dat zo kan beoordelen. Over eigenzinnig gesproken..

Lees mijn bericht nog eens goed na..ik vraag om adresjes voor rubberen hoeklijn of van bedrijven die alu hoeklijn kunnen buigen. Ja die zijn er want ik heb nog nooit een camper die af fabriek ingezaagde hoeklijnen had...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13426
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoekprofiel vervangen



Bericht door hathi »

Kijk naar mijn foto dan zie je er een,af fabriek,je ervaart het vanzelf ,veel geluk,je vraag nog eens lezen kan ook geen kwaad ,daar lees ik al aan dat je een leek bent,wat natuurlijk geen schande is,je kan niet alles weten,doe ik ook niet :P
Hans
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15364
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoekprofiel vervangen



Bericht door Hoofdnoorman »

bas_noord schreef:
ma 13 jan 2020, 22:40
hathi schreef:Ja ,het valt niet mee,om iets uit te leggen,aan een leek,zeker niet als hij ook nog eigenzinnig is,dus zoek het maar uit,veel succes !
Oh..omdat ik jouw prutswerk niks vindt ben ik een leek?? Fijn dat jij dat zo kan beoordelen. Over eigenzinnig gesproken..

Lees mijn bericht nog eens goed na..ik vraag om adresjes voor rubberen hoeklijn of van bedrijven die alu hoeklijn kunnen buigen. Ja die zijn er want ik heb nog nooit een camper die af fabriek ingezaagde hoeklijnen had...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Dan zal je wel stront in de ogen hebben gehad.
Onderstaand de daklijn van een Hymer en daar zijn er duizenden van verkocht. Het is ook nog niet eens de enige die ingezaagd profiel heeft.
Ten tweede is het inzagen aan de zijkant inderdaad niet van belang omdat de afdichting aan de bovenzijde zit. Ten derde is de strip, gemonteerd zoals in het begin geschreven gewoon te doen en heb je er geen bijzonder gereedschap voor nodig.
Dus praat niet over prutsers.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
myway
Berichten: 15534
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Hoekprofiel vervangen



Bericht door myway »

Het is toch te hopen dat ze de dakplaat over de zijwand hebben gezet en niet dat de naad bovenop zit.
myway
Berichten: 15534
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Hoekprofiel vervangen



Bericht door myway »

hathi schreef:Ja ,het valt niet mee,om iets uit te leggen,aan een leek,zeker niet als hij ook nog eigenzinnig is,dus zoek het zelf uit, kom je vanzelf tegen wat ik bedoel,en ja ik heb het al tig keer gedaan,en is allesbehalve knoeiwerk,maar soms is de bocht zo scherp,dat het niet anders kan succes!
Kijk en dit is hathi ten voeten uit.
Als een ander iets niet helemaal goed begrijpt kan hij niet goed lezen, is eigenwijs en moet het dan zelf maar uitzoeken
Plaats reactie