Waterpomp reageert vreemd?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Waterpomp reageert vreemd?



Bericht door rijschoollucassen »

Ik zou de pomp eens loshalen om te zien of een en ander te reviseren valt. Lijkt mij dat de pomp steeds kortstondig vast slaat , vandaar dat short circuit ofwel heel hoog verbruik, en dan weer loskomt.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
mario1976
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 12:59

Re: Waterpomp reageert vreemd?



Bericht door mario1976 »

Lijkt mij ook dat hij niet aan wil lopen, pomp is nov maar 3 jaar oud. Ik ga zowiezo het filter eens controleren en een en ander testen. Bedankt.
mario1976
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 12:59

Re: Waterpomp reageert vreemd?



Bericht door mario1976 »

Ik ben eruit. Er zit bij de waterpomp in de buurt een printplaatje, deze communiceert blijkbaar met de andere electronicas en moet dus de pomp aansturen als ik op het bedieningspaneel druk. Dit printje was niet in orde, als ik de pomp losmaakte knipperde het bed paneel nog steeds.
Heb nu dus een los schakelaartje gemonteerd die rechtstreeks de pomp spanning geeft. Nu werkt het weer perfect. Het zal nml lastig zijn om zo'n printje aan te komen. Zo werkt het altijd.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Waterpomp reageert vreemd?



Bericht door jepebe »

Precies zo heb ik t in mijn camper gemaakt. Bevalt prima. Als je de kraan een beetje openzet dan hakkelt de pomp nog wel, maar dat komt omdat de druk niet snel genoeg afneemt en daardoor hoeft deomp niet voluit te draaien. Dat ding kan alleen maar aan en uit, dus dat doet ie dan steeds.

Heel af en toe gaat die pomp een tel lopen zonder open kraan, dan zal er door uitzetten wel ff wat minder druk zijn denk ik.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Waterpomp reageert vreemd?



Bericht door PaulBng »

Een expansie vaatje kan hier helpen...
mario1976
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 12:59

Re: Waterpomp reageert vreemd?



Bericht door mario1976 »

Zo'n drukvat wil ik ook nog plaatsen.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Waterpomp reageert vreemd?



Bericht door jurgenc »

Niet moeilijk. Zelfs ik met mijn twee linkerhanden ben daar in geslaagd. :-)
H20
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Waterpomp reageert vreemd?



Bericht door jepebe »

Paul, dat vaatje komt er ooit
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Waterpomp reageert vreemd?



Bericht door PaulBng »

Gorfel

Re: Waterpomp



Bericht door Gorfel »

mario1976 schreef:
zo 05 jan 2020, 9:17
Dank je voor de reactie, hij lekt nergens, hij doet het ook vooral een kwartier lang nadat er water gepakt is ongeveer of als de boiler staat op te warmen bv.
Knipperend lampje wil blijkbaar zeggen short circuit volgens het boekje.
Short circuit is volgens mij vrij vertaald een kortsluiting? Toch??
mario1976
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 12:59

Re: Waterpomp reageert vreemd?



Bericht door mario1976 »

Klopt, wss een lekstroompje of zoiets in het printje. Nu gewoon via een schakelaartje en een zekering 12 v op de pomp. Werkt altijd.
Plaats reactie