'Treklus' aan de schuifdeur

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: 'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door Appiecamp »

Wat is er mis met die oude slotvangers dan?
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: 'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door joske501 »

Die oude deurvangers hebben een te korte (stompe) conische ronde pen waardoor de deur niet mooi gevangen (lees gedragen) wordt en de pennen steeds bewegen in de zadels, hierdoor slijten ze enorm snel uit. Ze zijn ook moeilijk in te stellen daar het heel precies moet zijn. Achter de zadels zitten ook korte veren die toelaat om de deur alsnog te laten rammelen en piepen in zijn deurvangers. De nieuwe hebben langere kunststof pennen die in diepere kunststof zadel vallen die voorzien zijn van rubber silentblokjes. Hierdoor zijn de rammel en piepgeluiden weg gewerkt. Ik weet nu echt wel het verschil met de oude versie.
Ook mijn kameraad met een 2003 versie is enorm tevreden van de wijziging. Vroeger kreeg die zijn deur met moeite in één harde klap dicht, nu gaat het smootly.
Het vervangen op zich is vrij gemakkelijk doch het vraagt toch een beetje geduld om ze juist in te stellen, maar het loont echt de moeite.
Bij de 2003 versie moet je wel de bovenste pen bij de bevestigingsplaat versmallen en rond slijpen aan de basis, omdat de deur dunner is dan bij de 2006 versie.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: 'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door PaulBng »

Dat zou betekenen, dat, wanneer ik die twee vangers, of pennen, eruit schroef, de deur opeens makkelijker in het slot valt? (maar dan wel rammelt tijdens het rijden)..
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: 'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door joske501 »

inderdaad, die kans is vrij groot.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: 'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door marjasjaak »

Ik kwam nog een website tegen: Modifero.com. Is een stuk goedkoper, maar ik heb geen idee of het bruikbaar is.
Wijzelf hebben ook een handvat aan de binnenkant van de deur gemaakt, maar helaas, de deur heeft toch een hardere slinger nodig om volledig te sluiten. Wie weet gaan we ook nog eens voor electrisch...
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: 'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door PaulBng »

@marja of @sjaak (wie zal het zeggen? )

Ik heb daar even naar gekeken. Ik heb daar mijn twijfels over.

- ik vraag me af hoe dat systeem het voor elkaar krijgt om de deur in het slot te trekken.. Ik kan daar geen info over vinden.

- indien de deur ook automatisch sluit, moet er een beveiliging op. Hebben ze, + €75. Maar ik vraag me af of onze kat dat overleeft indien die besluit om toch... En die beveiliging werkt alleen in de deur opening. Bij het systeem wat we nu voorhanden hebben, moet je zelf de deur zover dichtdoen, dat er geen vingers meer tussen kunnen. Ik vind dat een ietwat rustgevende gevoel.

- ze hebben een optie om de deur te openen door licht aan de deur hendel te trekken. Klik je door, kom je op afstandsbediening uit. Website deugt niet. En doet ie dat dan ook wanneer je de camper op slot hebt gedaan? Of gaat de motor tegen beter weten in.....

Ik hou het bij de vorige!
Koudedouche
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 19 feb 2018, 16:56

Re: 'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door Koudedouche »

Ik heb ook al naar het systeem van Modifero gekeken. Volgens mij kan dit niet gebruikt worden omdat het onderaan op de deur komt en zo zit het keukenblok in de weg.
Ook heb ik vragen bij de veiligheid.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door PaulBng »

Ik heb de pennen aan de voorkant van de deur eruit gehad. Maakt geen merkbaar verschil. Dus dat laten we zo.
Wel de slotvanger achter midden één mm verzet, dat scheelt wel.
Vwb inbouwen.. er zit in het keukenblok niets in de weg. Het rvs deel met sink en gaspitten zit met 4 schroefjes vast. 2 waterslangen, afvoer en gas. Dus dat is er in 5 minuten uit om er goed bij te kunnen. 12V zit daar ook. Ik zie de montage wel zitten..
Laatst gewijzigd door PaulBng op vr 10 jan 2020, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: 'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door AadenAnke »

Ja de montage zal het probleem niet zijn! Ook bij mijn bus kan het zonder probleem in het keukenblok. Daar zit ook al wat 12volt bedrading opstapje, koelkast en nog wat bedrading van die Webasto thermostaat. Ik schat dat het een uur of 4a5 werk is de eerste keer.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2428
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: 'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door pepon »

Ben een beetje aan het lezen hier, heb geen schuifdeur maar wel interessant.
Ik heb de pennen aan de voorkant van de deur eruit gehad. Maakt geen merkbaar verschil. Dus dat laten we zo.
En bij een aanrijding, heb je dat al geprobeerd?
Als het geen verschil maakt zou ik ze er in laten, ze zitten er niet voor niks denk ik?

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: 'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door joske501 »

Ze zitten er alleen in om het rammelen van de deur tegen te gaan.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door PaulBng »

En ik heb ze eruit "gehad". Om te zien of de deur dan makkelijker sluit.
En ze daarna uiteraard weer teruggezet!

En neen, ik heb geen aanrijding geprobeerd.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: 'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door PaulBng »

@JTG Jeroen,
Heb jij al antwoord gehad op je verzoek tot levering?

Paul
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: 'Treklus' aan de schuifdeur



Bericht door JTG »

Ja en nee.
Had ze nog eens gemaild met de vraag of de mail was aangekomen en heb als antwoord gekregen dat ze deze week op de CMT beurs staan. Met andere woorden; vanaf volgende week (na 19 Jan) antwoord en betaal- en verzendinformatie.
Plaats reactie