Schema remsysteem Fiat Ducato 280

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gertjan_Duc
Berichten: 45
Lid geworden op: do 07 nov 2013, 19:40

Schema remsysteem Fiat Ducato 280



Bericht door Gertjan_Duc »

Beste campervrienden,

Heeft iemand een schema van het remsysteem van een Ducato 280 (of vergelijkbaar)?

Door de vorige eigenaar zijn remleidingen vervangen, ik weet niet zeker of ze goed zijn aangesloten (soms kruisen de leidingen). Dat wil ik graag controleren. Ik zie bijvoorbeeld dat de grotere remcylinders van de remklauwen gedeeld worden met de achterremmen.
Ik heb alle cylinders vervangen of gereviseerd (inclusief de hoofdremcylinder) en meerdere keren ontlucht. Het rempedaal gaat nog steeds behoorlijk diep en de remvertraging houdt niet echt over.

Graag jullie hulp.

Groeten, Gertjan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51304
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schema remsysteem Fiat Ducato 280



Bericht door Kroppie »

in rijrichting gezien:

de voorste uitgangen van de hoofdremcilinder gaan links en rechts naar de grootste (in diameter)zuigers in de remklauwen.

de enkele uitgang +- in het midden van de hoofdremcilinder gaat naar een 4 weg verdeelstuk vandaar gaan er 2 leidingen naar de kleinste zuigerdiameters in de remklauwen, en 1 leiding gaat naat achteren naar de remdrukverdeler, en vandaar gaat er 1 leiding naar de achteras waarop een t stuk naar links en rechts verdeeld.

achter de remschoenen goed afgesteld, en zit de remdrukverdeler niet vast?

succes

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24459
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Schema remsysteem Fiat Ducato 280



Bericht door javanes »

Zoiets dus:
remmen.jpg
remmen.jpg (59.41 KiB) 422 keer bekeken
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51304
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schema remsysteem Fiat Ducato 280



Bericht door Kroppie »

duidelijker zo. :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gertjan_Duc
Berichten: 45
Lid geworden op: do 07 nov 2013, 19:40

Re: Schema remsysteem Fiat Ducato 280



Bericht door Gertjan_Duc »

Ontzettend bedankt, dit is precies wat ik nodig had!

Zoals ik het nu zie, zitten de leidingen ook zo aangesloten. De voorste aansluitingen gaan naar de remklauwen (gestippelde lijnen) en zitten ONDERAAN aangesloten. Dat zijn toch de cilinders met de kleinere diameter?

Groeten, Gertjan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51304
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schema remsysteem Fiat Ducato 280



Bericht door Kroppie »

effe meten dus

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie