Schade aan hoek achterzijde

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Mgubbels4
Berichten: 201
Lid geworden op: di 06 mar 2018, 13:18

Schade aan hoek achterzijde



Bericht door Mgubbels4 »

Mijn camper is vd brug gedonderd en zoals je ziet is 't trapje krom en is het zijpaneel een stukje losgekomen van de achterzijde
Bovenin zit deze nog goed maar onderin zit hij los je kan het zien aan de kit die eigenlijk niet zichtbaar zou moeten zijn

Iemand enig idee wat de beste manier is om dit weer stevig vast te krijgen en welke kit te gebruiken misschien nog wat popnagels erin om er zeker van te zijn dat 't niet meer loskomt

Niet mijn schuld maar degene die 't veroorzaakt heeft zou het weer herstellen
Ik ben gewoon benieuwd of er iemand ervaring heeft met zo 'n schade en of het met een kitje weer opgelost is
Mgubbels4
Berichten: 201
Lid geworden op: di 06 mar 2018, 13:18

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door Mgubbels4 »

IMG_20191217_213107.jpg
IMG_20191217_213107.jpg (83.24 KiB) 1234 keer bekeken
pwhooftman
Berichten: 1823
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door pwhooftman »

Is die zwarte streep de zichtbare kit die je bedoelt? Dan is de zijwand dus 1,5-2cm achter de aluminium lijst vandaan gekomen? Aan de vuile streep voor de bumper te zien wel. Dat lijkt me iets meer werk dan alleen daar opnieuw kitten, want mijns inziens moet dan de camper rondom op alle naden geïnspecteerd worden, binnen en buiten. Want als ik de camperopbouw vergelijk met een schoenendoos die getordeerd wordt, dan is er kans dat de naden linksvoor boven, rechtsvoor beneden en rechtsachter boven ook zijn gaan wijken. En ook naden rondom op het dak.
En ook zou goed gekeken moeten worden of de opbouw nog goed aan het onderstel bevestigd is.
Ik zou overwegen om een schade-expert in te schakelen.

Van hoe hoog donderde hij van de brug?
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door veetee »

Zeker schade-expert inschakelen. Waarschijnlijk is er veel meer interne constructieve schade dan wat uiterlijk te zien is.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door Cee Pee »

Als ik het zo bekijk is de bumper een stuk naar achteren gekomen en heeft die ook de achterwand losgetrokken van de rest van de camper.
Hier is veel meer nodig dan een beetje kit en wat popnagels.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door Peter LMC »

Inderdaad lijkt me ook.
En daardoor is je trap ook geknikt.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door Bas vd laar »

Ik snap dat de eigenaar dat wel even snel zelf wil fixen, dit is namelijk stiekem een behoorlijke schade.
Laat de camper eens nakijken bij een onafhankelijk schadebedrijf, of 2 schadebedrijven.
Dan heb je twee offertes en neem dan nog eens contact op met de garagist.
Dit is wel op te lappen maar dan is het niet zoals hij voorheen was.
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door leftlanebandit »

Stel de het garage bedrijf schriftelijk aansprakelijk voor de ontstane schade.
Ga er mee naar een schadebedrijf en laat er een schade expert naar kijken, hier zit een hoop verborgen schade aan wat je nu misschien niet ziet maar later voor een hoop ellende gaat zorgen.
Succes.

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk

Mgubbels4
Berichten: 201
Lid geworden op: di 06 mar 2018, 13:18

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door Mgubbels4 »

Dat was ook mijn bedoeling om er verzekeringswerk van te maken helaas is er geen aansprakelijkheidsverzekering bij de betreffende garage

Ik snap dat de schade niet met opzet onstaan is moet nu kijken hoe we 't gaan herstellen op een fatsoenlijke manier

Er was nog meer stuk de garage heeft wat voor me gedaan betreft coulance met in en uitbouwen van de motor daardoor probeer ik om samen tot een oplossing te komen

Gewoon afkitten lijkt dus niet afdoende
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door veetee »

Mgubbels4 schreef:
wo 18 dec 2019, 10:56
Dat was ook mijn bedoeling om er verzekeringswerk van te maken helaas is er geen aansprakelijkheidsverzekering bij de betreffende garage
Dat kan toch niet, zo makkelijk kan een garage er zich toch niet van afmaken? Als er een voertuig van de brug valt, lijkt het me evident waar de aansprakelijkheid zich bevind... :wtf:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door hathi »

Mss zien jullie iets meer dan ik?...maar ik zou de strip en bumper,opnieuw laten monteren,veel meer is er zo te zien niet aan De hand, samen oplossen,jij kent de garage tenslotte,als je hier vraagt worden er meteen rechtszaken gevoerd, :-B
Hans
Mgubbels4
Berichten: 201
Lid geworden op: di 06 mar 2018, 13:18

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door Mgubbels4 »

Zoiets is ook de bedoeling denk ik maar idd bij 't trapje is het iets ingeduwd waardoor de strip is onder is losgekomen

Geen idee of 't zo is terug te duwen
Ik heb wel aan de bumper geduwd of deze weer in de positie terug te krijgen is dat is geen probleem

Als de achterzijde onder weer in positie terug is zit de bumper ook weer goed

Verder zit alles nog vast ook aan de bovenkant en midden naast t trapje

Maar een klap heeft ie wel gehad anders was 't niet losgekomen
Vraag is of de spanning die erop staat als je de delen opnieuw samenvoegd door goede kit in positie gehouden word
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door Kroppie »

ik zou eerst maar eens goed(laten) onderzoeken wat er nu werkelijk loos is en niet dmv wat trekken en duwen conclusies gaan trekken, b.v. ook al eens binnen gekeken wat er zichtbaar is.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Mgubbels4
Berichten: 201
Lid geworden op: di 06 mar 2018, 13:18

Re: Schade aan hoek achterzijde



Bericht door Mgubbels4 »

Binnen is er geen schade voor zover ik gezien heb

T is me een camper met een verhaal
Hij staat nu bij een ander bedrijf de revisie daar heb ik 'm heengesleept nadat na het inbouwen van de gereviseerde motor bij de garage de motor geen oliedruk krijgt
Dit word nu eerst opgelost door de revisie

Daarna ga ik terug naar garage tis me nogal een pech mobiel word er niet echt vrolijk van allemaal
Plaats reactie