Globecar Campscout en rugpijn ...

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Arendo
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 24 jun 2015, 8:00

Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door Arendo »

Wij hebben sinds 2015 een prachtige Globecar Campscout en zijn daar heel blij mee op één persoonlijk punt na.

Iik heb al jaren last van mijn rug, recent ook nog een hernia maar houd het beheersbaar, onder andere door goed te bewegen en dagelijks rugoefeningen te doen.

Auto rijden gaat prima (Citroen Picasso) maar dat gaat niet op voor de (standaard) stoelen in mijn camper. Al na 1/2 uurtje begin mijn rug op te spelen en na 1 tot 1,5 uur moet ik de camper uit vanwege de pijn.

Ik ben mij aan het oriënteren op alternatieven zoals aanpassing van de bestaande stoel of een nieuwe stoel zoals Scheel of ASS of ISRI. Dat zijn wel hele prijzige uitgaven en eigenlijk vind ik dan ook één andere stoel geen gezicht en dan zou ik er toe neigen ook de bijrijdersstoel te vervangen en tja, dat gaat het over duizenden euro's. Als betaalbaarder alternatief zie ik dan nog FASP stoelen maar daar vind ik nauwelijks gebruikerservaringen van.

Ik ben reuze benieuwd of jullie ervaringen hebben met stoelaanpassingen of vervangingen in verband met rugpijn. En iemand ervaringen met FASP stoelen?

Hartelijke groet,
Arend
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door Bob Diesel »

in het topic te koop
staat 1 konig stoel :!:

viewtopic.php?f=89&t=8462338&start=14#p1865910
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door Bas vd laar »

Je zit toch goed in je Picasso?
Dan koop je op Marktplaats voor een paar euro een Picasso stoel en zet die in je camper, waarom moeilijk doen?

( of een hele auto: https://link.marktplaats.nl/m14804413 )
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door veetee »

Ik heb ook al 20 jaar een zwakke en pijnlijke rug. In de Land Rover, die ik vóór de camper had (en waarmee we in ruim 10 jaar heel Europa mee verkenden tijdens kampeervakanties, dus veel km’s), heb ik daarom 2 Recaro Cross Sportster CX stoelen geplaatst. Inderdaad een enorme bom duiten, maar als ik last van mijn rug had ging ik voor mijn plezier in de Land Rover zitten! Ik heb familie in Italië, en vaak genoeg zonder problemen in één ruk (wel elke 2 uur korte plas/koffie/benen-strek pauze) naar Noord-Italie bij de Sloveense grens gereden. En zonder rugpijn uitstappen!
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door gjvonk »

Mijn partner heeft ook heel lang last gehad met het zitten in onze camper. Dat is na veel puzzelen met een verandering van de stoel instelling bereikt: rechter op en de zitting zowel voor als achter op de laagste stand.


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door AadenAnke »

Ja zitten is maatwerk. Als een fabriekstoel neemt is die niet voor jouw persoonlijk gemaakt. Zithouding is meestal iets wat we niet goed doen! Hoogte en zithoek zijn cruciaal. Een opmaat gemaakte stoel is natuurlijk het toppie. Maar zoek eerst eens of je stoel wel voldoende instelbaar is, een draai plateau verhoogt de stoel al gauw een paar cm. Verder controleer of je stoel wel recht voor je stuur staat. Goed zitten is goud waard!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door henk en lila »

En daarom garandeert een Picasso stoel in de camper schroeven ook nog niks. De hoek van de boven- en onderbenen; de stand van de armen: het speelt allemaal mee.
Ondanks mijn geopereerde hernia heb ik met onze standaard stoel op draaiplateau in onze Jumper een afstelling gevonden waarmee ik makkelijk en pijnvrij 1000 km kan rijden (als het een keer zo uitkomt).
(En ik een Fiat 500 begin ik na 20 km al te gillen. Teveel formule 1 houding.)
Succes met je zoektocht.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door gjvonk »

Gelukkig zonder hernia, maar ik deel de ervaringen van Henk: de standaard Sevel stoel is zo gek niet, maar het vonden van de goede houding kost wat tijd en moeite. Tip: laat het referentie kader 'zithouding personenwagen' los en start eens met een meer rechtop houding (kijk eens naar de zithouding van een buschauffeur).

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door Adfur »

In onze Globecar gebruik ik een los lendekussentje, wat ik jaren geleden in een autoaccessoire zaak heb gekocht. Bij veel auto's zonder lende verstelling, waaronder ook onze Globecar, geven de stoelen onvoldoende steun in de lende. Gewoon eens proberen met verschillende stukken/dikte schuimrubber. Kun je op de markt kopen. Heb je het juiste gevonden, dan er een hoesje om naaien.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door Zijspan »

De König stoel die dieselbob naar voren haalt is van mij, die stond in m’n servicebus van het werk.
Of daar dan je hernia minder pijn gaat doen weet ik niet, je moet wel wennen aan een stoel als die van mij.
Maar zit je eenmaal, wil je geen andere meer.
In de Hymer staan Issrie stoelen die zitten ook erg goed.

De König stoel is een gewone stoel met lende steun instelbaar, de zit lengte kan je instellen, de rugleuning enz.
Je plaatst de stoel op het frame van de huidige stoel.

In de servicebus staat nu een andere stoel, die standaard mee komt met de nieuwe bus en beter zit dan de standaard zetels.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door seth_space »

Begin eens met de tips uit deze link om wat helderder te krijgen waar de zaak mis gaat.
https://www.fysius.nl/actueel/artikelen ... utorijden/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door kampertjes »

Een goede stoelen bedrijf kan een bestaande stoel vaak ook nog aanpassen. Ze kijken naar je zithouding, meten e.e.a. en maken een plan. Voorbeeld die ik ken is SAVAS in Zaltbommel maar er zijn er vast meer. Er kan veel op dat gebied. En het kleine aanpassing kan het verschil maken
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door johan1950 »

Ook merkstoelen kunnen problemen geven.
Hebben 10 jaar een Hymer gehad met ISRI stoelen. Kregen ook na 1,5 - 2 uur rugpijn.
Deze ISRI's waren voor de Duitse markt. Het gevolg was dat we met onze bouw ( 62 en 55 kg.) op de stoelen zaten i.p.v. erin en helemaal geen zijdelingse steun hadden. Voor deze twee inserts gekocht die de stoel opvulden en veel meer zijdelingse steun gaven. Probleem opgelost.
We hebben nu een Rapido met ISRI stoelen. Zitten perfect, stoelen zijn kleiner dus beter geschikt voor ons.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2439
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Globecar Campscout en rugpijn ...



Bericht door bently »

Je zou ook eens bij een goede Chiropractor aan kunnen gaan. Heeft bij mij wel geholpen.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Plaats reactie