Inrichten/aanpassen van een Laika Ecovip 305

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
OnTheMove
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 29 nov 2019, 15:39

Inrichten/aanpassen van een Laika Ecovip 305



Bericht door OnTheMove »

Goeie morgen iedereen, ik ben nieuw hier op het forum.

Ik overweeg om voor wekenlang na elkaar gebruik (vooral in België, ook in de winter, en Spanje) door één persoon (ikzelf) zowel op camperplaats als vrij parkeren een Laika ecovip halfintegraal 305 Fiat Ducato 35 Light (door de verkoper omgeving Oostende, België afgekort als "Ecovip 305 2,3 / 120 CV ") aan te kopen.

De leveringstermijn zou nu zo'n 5 à 6 maanden zijn en op dit moment zou er (volgens de verkoper) nergens in België een nieuwe Laika ecovip halfintegraal 305 te bezichtigen zijn.

Ik kies voor de Laika ecovip halfintegraal 305 omdat de stalplaats maximaal een voertuig van 6 meter lengte aankan en ikzelf 1m95 groot ben en een 95 kg weeg en de Laika ecovip halfintegraal 305 voldoende stahoogte (210 cm) en bedlengte zou hebben.

Wat ik graag geprobeerd had in een Laika ecovip halfintegraal 305 was of de hoogte en ook de diameter van de douche voldoende is voor een persoon als ik. Zal mij bewegen (wassen) in die douche mogelijk zijn ?

Verder zou ik graag een Waeco Koelbox Compr. 230v-12v plaatsen i.p.v. het bankje (met opbergruimte er onder) rechts (onder de tv-plaats) bij het binnenkomen van de camper. Welke afmeting Waeco Koelbox Compr. zou daar (best met nog ruimte voor een multiplex omkasting) passen i.p.v. dat bankje ?

En voor de holte waar de tv in schuift (ook rechts bij het binnenkomen van de camper, boven dat bankje) dacht ik plaats te maken voor een magnetron. Hoeveel breedte, diepte en hoogte is er (boven dat bankje) in een Laika ecovip halfintegraal 305 van de onderkant van de holte waar de tv in schuift tot het plafond ?

Qua in de holte waar de tv in schuift passende tv dacht de verkoper dat daar maximaal een 19 inch in past (die er dan langs onder uitgeschoven wordt en dan aan een steun achteraan gemonteerd kan draaien) en dat een hdmi-aansluiting aan de tv mogelijk is.
Alle info aangaande wat standaard voor de tv, hdmi, voeding tv, antenne,... in een Laika ecovip halfintegraal 305 voorzien is, is welkom evenals welke (smart)-tv's goed in (de holte van) deze Laika ecovip halfintegraal 305 passen.

In de Laika ecovip halfintegraal 305 zou een "pre equipement autoradio" standaard inzitten.
Welke zijn op vandaag de prijs/kwaliteit beste systemen van GPS (navigatie) + autoradio (FM zeker, AM graag, DAB mag maar minder belangrijk) + usb-aansluiting en liefst ook een 3,5 mm audio stekker ingang (zodat met een smartphone op 4G internet-radio,... via het GPS + autoradio-systeem kan worden afgespeeld).

Zijn er voor de GPS (navigatie) + autoradio in een Laika ecovip halfintegraal 305 bedieningen aan het stuur voorzien ? En een standaard antenne ?

Benieuwd ben ik ook naar welke van een Laika ecovip halfintegraal 305 de nadelen / aan te passen en/of toe te voegen items zijn ?

Met dank,

OnTheMove
hrs
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 28 okt 2005, 20:22

Re: Inrichten/aanpassen van een Laika Ecovip 305



Bericht door hrs »

In Duitsland zijn er wel te zien wet natuurlijk niet hoever dat voor u is. Als er een hefbed (optie)boven de zithoek is begrensd dit de stahoogte tot ruim 1,90 meter. In het zijbankje zit ook een deel van het electra er is wel ruimte over. De douche ruimte is voor zover ik weet in alle ecovips het zelfde dus u kunt ook kijken in bv de 309. Wilt u op de plek van de tv een magnetron maken kan dit alleen als er geen hefbed is.
Huub
OnTheMove
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 29 nov 2019, 15:39

Re: Inrichten/aanpassen van een Laika Ecovip 305



Bericht door OnTheMove »

Bedankt Huub.

Er komt geen hefbed dus dan zou dat bankje deels verdwijnen en boven de elektra in dat bankje een Waeco Koelbox Compr. 230v-12v komen.
En voor de holte van de tv een magnetron.

Als de (19 inch) tv dan nog tussen de Waeco Koelbox Compr. 230v-12v (ook met deksel open) en de magnetron past, zou dat super zijn.

M.v.g. OnTheMove
Plaats reactie