McLouis MC4 vloerpaneel beschadigd

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
ckielstra
Berichten: 21
Lid geworden op: do 06 jun 2019, 22:26

McLouis MC4 vloerpaneel beschadigd



Bericht door ckielstra »

In onze camper is een kunststof vloerpaneel beschadigd dat de koppeling maakt tussen de cabine en het woongedeelte van de camper. De vorige eigenaar heeft het met tape gerepareerd maar dat werkt niet en nu komen er meer barsten in en breken delen af.
Zo te zien heeft dit paneel alleen een cosmetische functie maar omdat je er over loopt moet het wel een flink gewicht kunnen dragen.

Geen idee wat de juiste benaming is en daarom op internet ook nog geen oplossing gevonden.

Ik zou dit graag willen repareren of vervangen. Komt dit soort paneel jullie bekend voor? Wat is de officiële naam?
Kun je dat los kopen tegen een redelijke prijs? Zijn er andere mooie panelen te koop?
Als ik het niet kan vervangen, hoe zouden jullie dit repareren?
Bijlagen
_overzicht.jpg
_overzicht.jpg (90.46 KiB) 570 keer bekeken
detail.jpg
detail.jpg (91.01 KiB) 570 keer bekeken
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: McLouis MC4 vloerpaneel beschadigd



Bericht door veetee »

Ik heb daar (af fabriek) een paneel van traanplaat zitten. Of je dat mooi vind is persoonlijk, het is in ieder geval een stuk steviger, het wordt inderdaad best veel belast. Valt wel zelf te knutselen als je een beetje handig bent...
.
CB53AC7C-8581-4AF9-8D1D-F7438A7383E7.jpeg
CB53AC7C-8581-4AF9-8D1D-F7438A7383E7.jpeg (129.57 KiB) 543 keer bekeken
Zijspan
Berichten: 2601
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: McLouis MC4 vloerpaneel beschadigd



Bericht door Zijspan »

In onze Hymer zat ook een kunststof deel wat stuk ging, opgelost met een tranenplaat uit aluminium.
Gewoon zelf pas maken, of je laat het doen?
Bij ons was het gewoon ouderdom van het kunststof, dan zijn de weekmakers in het kunststof weg en word het bros.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
ckielstra
Berichten: 21
Lid geworden op: do 06 jun 2019, 22:26

Re: McLouis MC4 vloerpaneel beschadigd



Bericht door ckielstra »

Bedankt voor de tips en foto's.
Traanplaat kan ik niet zelf verwerken (geen buigbank) en is erg opvallend. Ik zal eerst proberen met een plankje er op hoeveel verbetering dit al geeft. Even zwart schilderen en een antislip coating er op. Traanplaat o.i.d. kan ik dan altijd nog plaatsen als dit niet voldoet.
Camper_01

Re: McLouis MC4 vloerpaneel beschadigd



Bericht door Camper_01 »

Een zetbank is niet nodig bij dun metaal. Een hamer wat plankjes en een bankschroef zijn voldoende
Laatst gewijzigd door Camper_01 op zo 01 dec 2019, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: McLouis MC4 vloerpaneel beschadigd



Bericht door veetee »

En er is ook zwart geanodiseerd traanplaat.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: McLouis MC4 vloerpaneel beschadigd



Bericht door Face »

Wij hadden destijds een mc Louis glen 264 en ook daar ging deze strip stuk. Mijn oplossing destijds was een brede rubberstrip er over gelijmd met een speciale kit (zwarte sikaflex) het leek net origineel en nooit last meer gehad.Deze schade is echter zo groot dat ik er ook traanplaat over zou maken.
Plaats reactie