WC + douchebak demonteren Ford Riviera 1995

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
gercovandijk
Berichten: 44
Lid geworden op: za 23 nov 2019, 19:22

WC + douchebak demonteren Ford Riviera 1995



Bericht door gercovandijk »

Goedemiddag allen. Sinds drie weken ben ik in het bezit van een Ford camper met Riviera opbouw uit 1995. Komende winter staat het vervangen van een groot deel van een rotte bodem en een deels rotte achterwand op de planning. De wand achter de wc is onder andere rot en ook zitten er wat kleine scheurtjes in de douchebak. Nu heb ik al heel veel informatie van het forum af kunnen halen maar loop nu vast. Paar vragen.
1. Wanneer ik de wc en de douchebak eruit wil halen. Wat is dan de goede volgorde?
2. Alle kitranden rondom de douchebak heb ik al los gehaald. Het lijkt alleen alsof de douchebak aan de bodem is geplakt? Is dat standaard? Hij wil in ieder geval nog niet goed loskomen. Moet ik nog iets losmaken bij het afvoerputje?
3. Ik heb verschillende thetford handleidingen gevonden maar niet van het type wat er bij mij in zit. Thetford C2 welke is aangesloten op de watertank. Waar zit de bevestiging van het toilet aan de camper? Oftewel hoe kan ik deze volledig demonteren?
4. Onder de camper zie je 4 bouten uit de vloer komen. Is dit standaard? kan dit te maken hebben met de montage van de douchebak?

Bijgaand enkele foto's:
Afbeelding

Hoe krijg ik de foto's van uit Flickr zichtbaar op dit forum?
Hierbij alvast de link naar de 4 foto's: https://www.flickr.com/photos/185650782 ... 115090816/
Plaats reactie