Sleutels weigeren dienst

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
BoxerVanMupke
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 nov 2019, 20:18
Locatie: Zweden

Sleutels weigeren dienst



Bericht door BoxerVanMupke »

Hallo! Ik ben Alex en woon in Zweden. Momenteel ben ik bezig met de ombouw van een Peugeot Boxer 3.0L L3H2 naar een camper. We hebben de bus in augustus gekocht en al de nodige dingen opgeknapt, gerepareerd en laten repareren. Gisteren waren we voor de (dachten we) laatste dingen bij de garage. Ze zijn nu nog verantwoordelijk voor de reparatie van de "check glow plugs" mededeling en de verwarming die het niet doet (water circuleert niet door de verwarming). Daarvoor moeten we nog een keer terug. Toen ik vanmorgen echter de schuifdeur ontgrendelde met de afstandsbediening op de sleutel ging die netjes van het slot en daarna deed de sleutel niets meer. Hij doet de bus niet meer op slot en hij doet ook niets meer van het slot. De bus start wel gewoon met de sleutel. Ook de reserve sleutel geeft geen enkel resultaat. Iemand enig idee? Gisteren op de terugweg van de garage deed alles het maar ik denk wel dat ze de accu los hebben gehad want de klok stond nu op wintertijd.
Bezig met conversie van een L3H2 Peugeot Boxer
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door 't Busje »

Nieuw batterijtje in de sleutel!?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
BoxerVanMupke
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 nov 2019, 20:18
Locatie: Zweden

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door BoxerVanMupke »

Zijn nieuwe batterijtjes besteld maar het lijkt mij stug dat ze in beide sleutels gelijktijdig leeg zijn.
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 17 nov 2019, 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Bezig met conversie van een L3H2 Peugeot Boxer
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door EasyBee »

@'t Busje:
Wel goed gelezen Evert. De reservesleutel doet het ook niet. Batterij leeg in de sleutel en de reservesleutel tegelijk is wel erg wet van Murphy.

Gezien het feit dat de accu los is geweest en waarschijnlijk voor langere tijd vanwege de werkzaamheden, zou het best kunnen dat de sleutel opnieuw geprogrammeerd moet worden en was de zijdeur nog 1 keer openen een toevalstreffer.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door JoopBrekken »

Probeer eens of je de deuren wel met het knopje binnen op slot krijgt. Zo ja: sleutel probleem, zo nee, alle deuren wel goed gesloten? Met name de schuifdeur extra aandrukken.
BoxerVanMupke
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 nov 2019, 20:18
Locatie: Zweden

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door BoxerVanMupke »

Knop binnen werk gewoon. Ook knop op bestuurdersdeur voor laadruimtevergrendeling werkt gewoon.
Bezig met conversie van een L3H2 Peugeot Boxer
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door Don Esteban »

>>Batterij leeg in de sleutel en de reservesleutel tegelijk is wel erg wet van Murphy.<<
Dan had ik vorige week meneer Murphy op bezoek. Sleutel van de personenauto werkt niet meer. Een paar minuten met de 'warme' hand omklemd en hij deed het weer. Maar ik moest wel niet verder dan een halve meter van de auto afstaan. De reservesleutel gepakt en die deed het ook niet meer. Ik was in de garage voor een andere klus en haalde het probleem met de sleutel aan. Zal de batterij wel zijn zei de monteur. Beide sleutels??? Dat zou wel érg toevallig zijn. Ja, want de batterij van de reservesleutel blijft ook niet jarenlang goed. Ik zal de batterij vervangen. (een CR 2032 knoopcelbatterij) De hoofdsleutel deed het daarna weer prima. Thuis de reservesleutel ook van een CR 2032 voorzien en hij doet het ook weer.
Zijn nieuwe batterijtjes besteld maar het lijkt mij stug dat ze in beide sleutels gelijktijdig leeg zijn.
Ik ben benieuwd.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door 't Busje »

EasyBee schreef:
za 16 nov 2019, 21:37
@'t Busje:
Wel goed gelezen Evert. De reservesleutel doet het ook niet.
Mijn reservesleutel heeft geen afstandsbediening en ik dacht dat dat bij de reservesleutel van TS ook het geval zal zijn. De Peugeot Boxer en de Fiat Ducato verschillen niet zo veel van elkaar.

En inderdaad als de reservesleutel wel een afstandsbediening heeft, zijn de batterijen even oud.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door Kroppie »

ik heb op mijn pers auto ook afstand bediening, als ik opeens merk dat ik dichterbij op de knop moet drukken dan anders weet ik dat het weer tijd word voor een nieuwe energy bron.
het probleem dus proberen voor zijn .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
BoxerVanMupke
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 nov 2019, 20:18
Locatie: Zweden

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door BoxerVanMupke »

Laten we hopen dat het de batterij is want dan is het deze week opgelost. Bedankt voor het meedenken.
Bezig met conversie van een L3H2 Peugeot Boxer
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door AadenAnke »

Wat ikke afvraag is hoe lang gaan die batterijen eigenlijk mee? De Dacia 1e batterij is nu 9 1/2 jaar Suzuki ruim 8 jaar ook 1e batterij en beide doen het nog prima.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door Kroppie »

als je merkt dat de afstand waarop de auto reageerd steeds kleiner word ,dan word het tijd voor een verse, waarom wachten op .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door MonRoe »

Het kan zo ineens over zijn met de batterij, wij hebben het gehad dat we het alarm 's avonds erop hebben gezet, we zijn gaan slapen en de volgende ochtend wilde we weg rijden en toen kregen we het alarm + startonderbreking er niet meer af. Dan zit je opgesloten in je camper, want als je een deur of raam open doet, gaat het alarm af en dat wil je ook niet op een camperplaats.

Maar een reserve batterij hadden we ook niet bij ons, maar gelukkig nog wel ergens de reserve sleutel en daar ging het dan wel mee, maar die was ook al op zijn eind.

Elk jaar wordt ons alarm gekeurd en dan gaan er gelijk nieuwe batterijen in de afstandbediening van het alarm, want zonder werkende afstandsbediening kunnen we niet rijden.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
vwdokter
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 okt 2014, 20:49

Re: Sleutels weigeren dienst



Bericht door vwdokter »

Haal de min klem even een paar minuten los van de accu , klem er weer op en misschien doet het het weer. Komt vaker voor. :crazy:
Plaats reactie