Versnellingsbak Peugeot Boxer 3.0 (2008)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
rob1425
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 25 apr 2018, 23:41

Versnellingsbak Peugeot Boxer 3.0 (2008)



Bericht door rob1425 »

Hallo,

Onze versnellingsbak in onze Peugeot Boxer 3.0 uit 2008 is overleden.
Weten jullie een goed bedrijf wat revisiebakken verkoopt?

Groeten,
Rob
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Versnellingsbak Peugeot Boxer 3.0 2008



Bericht door Kroppie »

probeer eens
www.debridge.be

kan hem plaatsen ook

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Versnellingsbak Peugeot Boxer 3.0 2008



Bericht door BP 2 »

Die 3L motor is ,zoals bij Fiat een Iveco motor en het is niet gezegd dat die versnellingsbak echt overleden is. Wat zijn de symptomen van je panne?
Aan mijn Fiat Ducato 3L heb ik stukken gehad aan de versnellingsbak (robotautomaat = manuele) in de buurt van San Sabastian (Sp) en het betrof uiteindelijk de Hydraulische druklager in de versnellingsbak. De herstelling is er in een Iveco-garage heeft wel wat uren geduurd omdat die Iveco motor dwars ligt wat niet het geval is in een Turbo-Daily bus en daar hadden ze geen ervaring mee. Omdat de loonkost in Spanje veel lager is dan hier viel de uiteindelijke rekening best mee.

BP 2
rob1425
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 25 apr 2018, 23:41

Re: Versnellingsbak Peugeot Boxer 3.0 2008



Bericht door rob1425 »

In de 6e versnelling is niet meer mee te rijden, de 1,2 en 3 maken veel herrie, de 4 gaat nog wel.
We wisten dat het eraan zat te komen, vorig jaar maken de lagers al veel geluid, de versnellingsbak olie gecontroleerd en daar zat slijpsel in.
Ik had de hoop er nog even mee door te kunnen rijden maar helaas.

Ik ben inmiddels op een site gekomen waar er één te koop staat voor € 1400,-, een hoop geld en dan zit ie er nog niet in. Koppeling ook maar meenemen als de boel open ligt.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Versnellingsbak Peugeot Boxer 3.0 2008



Bericht door Zijspan »

Ik ging voor de reparatie van de versnellingsbak, van de gebruikte bak weet je niet wat het is, kan zomaar ook herrie maken.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Versnellingsbak Peugeot Boxer 3.0 (2008)



Bericht door Kroppie »

eerst oude bak demonteren , zodat je weet wat ongeveer de schade gaat kosten, kan je altijd nog naar een gebruikte uitzien.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Versnellingsbak Peugeot Boxer 3.0 (2008)



Bericht door Meine »

Als er is doorgereden met slijpsel in de olie wordt een revisie een allesomvattende en daardoor dure aangelegenheid die veel meer zal omvatten als het uitwisselen van wat lagertjes en synchromesh.

Maar een prijsopgaaf van een bakken revisiebedrijf is een goed startpunt. Want 1400 euro betalen voor een gebruikte bak is ook een duurbetaalde gok.

Naar mijn idee moet in de buurt van dat bedrag (of zelfs minder) een nieuwe of een goed gereviseerde bak te verkrijgen zijn.

Ik kom gereviseerde bakken tegen vanaf zo'n 1100 euro. Zoiets is de simpelste oplossing.
rob1425
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 25 apr 2018, 23:41

Re: Versnellingsbak Peugeot Boxer 3.0 (2008)



Bericht door rob1425 »

De bak die ik heb gevonden is compleet gereviseerd.
Volgende week gaat de bak eruit en kunnen we zien hoe erg het is.
Tevens kijken wat de staat van de kopelling en vliegwiel is.
Plaats reactie