Nexen winterbanden

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
hrs
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 28 okt 2005, 20:22

Nexen winterbanden



Bericht door hrs »

Ben aan het kijken voor winterbanden op onze camper op ducato basis. Heeft iemand ervaringen met Nexen banden? Op de velg voor 16 inch is plaats voor 225 of 215 breedte .Is het verschil tussen deze breedte in de praktijk groot? Buiten het prijsverschil zijn er ook merken die alleen 215 breedte hebben zoals Vredenstein.
Huub
J vd pal
Berichten: 81
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 14:06

Re: Nexen winterbanden



Bericht door J vd pal »

Ik heb ze gehad onder mijn T4 California en ik werd er niet blij van. Continental winterbanden bevallen mij veel beter.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Nexen winterbanden



Bericht door Adfur »

Ik kies persoonlijk voor A-merken. Op banden is het laatste waar ik op ga bezuinigen. Recent is er weer een test geweest van ANWB en ADAC, waarin de A-merken toch het beste scoorden.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nexen winterbanden



Bericht door Dafluc »

De vraag is niet welke banden heb heb jij en wat zou jij doen. De vraag is wie ervaring heeft met genoemde Nexen winterbanden. Dus a.u.b. niet allemaal je favoriete bandenmerk gaan opnoemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Nexen winterbanden



Bericht door bertt »

Ik kan de helft van de vraag beantwoorden. "Wat is het echte verschil in breedte tussen een band van 215 en een band van 225?

de 225 is 1 cm breder

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Marcel174
Berichten: 665
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Nexen winterbanden



Bericht door Marcel174 »

Ik heb jaren onder mijn auto (in de winter) Nexen winterbanden gehad en mij bevielen ze heel goed.
Ik weet alleen niet hoe ze het doen onder een camper waar je over een heel ander soort gewichtsverhouding praat.

Hier is Nexen een relatief onbekend merk maar in Amerika schijnt het wel een groot gerenommeerd merk te zijn en wordt het vergeleken met Hankook en Kumho.

Gr Marcel
tonic
Berichten: 2436
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Nexen winterbanden



Bericht door tonic »

Uit de ANWB test: Is een scherpe prijs je belangrijkste aankoopargument – uiteraard zonder dat de veiligheid in het geding komt? Dan kan je kiezen voor Kleber, Nexen, Giti of Kumho
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Nexen winterbanden



Bericht door dieseltje+ »

Sinds ruim een jaar nexen winterbanden op de vooras. 6000km gereden en ben tevreden. Zeker over de prijs-kwaliteit verhouding.
Als de achterbanden (nu goodyear) aan vervanging toe zijn worden dat zeer waarschijnlijk ook nexen winterbanden.
Vermelding waard....slechts 2 x de winterband ook als winterband nodig gehad. En dat was een dikke :thumbup:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Nexen winterbanden



Bericht door durisotti »

Uit deze test komt de Nexen goed naar voren !

https://banden.autoweek.nl/bandentests/ ... test-2019/
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Nexen winterbanden



Bericht door kareltje cola »

zeer veel auto's en bestelwagens van peugeot zijn origineel geleverd met nexen banden.zijn prijs/kwaliteit goed.
enkel zijn ze zeer zacht/soepel en kunnen wel eens piepen in de bochten.

mvg Glen
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Nexen winterbanden



Bericht door peter possl »

Volgens mij vraagt TS om ervaringen van NEXEN winterbanden tbv Campers. In de bovenstaande test staan , dacht ik, personenautobanden. Niets kwaad over die Nexen banden, maar je kunt paarden en koeien niet met elkaar vergelijken, anders dat ze beide groot zijn. Ben wel benieuwd naar een test camperbanden winter met het resultaat voor nexen. Het blijft immers een hap geld als je de hele riedel moet vernieuwen.
tonic
Berichten: 2436
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Nexen winterbanden



Bericht door tonic »

Als het over campers gaat dan hebben sommige mensen het idee dat het over rocket science gaat.
Een camper is gewoon een bestelauto met een camper inrichting. Als een autobandenfabrikant banden maakt voor een personenauto of bedrijfsauto en die komen goed uit de test. Dan zullen de andere maat banden niet direct slecht zijn. Ze hebben dan de kennis in huis om gewoon goede banden te maken. Die kwalificatie "camperbanden" heb ik nog nooit begrepen.
hrs
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 28 okt 2005, 20:22

Re: Nexen winterbanden



Bericht door hrs »

Bedankt voor de reacties
Huub
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1790
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Nexen winterbanden



Bericht door doov »

Hebben de "camperbanden" geen extra verstevigingen in het karkas om vervorming vanwege het gedurende langere tijd stil staan moeten tegengaan, Tonic?
Of is dat marketing gewauwel?
Plaats reactie