Interieur updaten?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
maurice72
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 27 apr 2014, 10:33
Locatie: Limburg

Interieur updaten?



Bericht door maurice72 »

Beste mede camperaars,

Ik heb mijn peugeot J5 inmiddels al enkele jaren. Maar gezien wij toch veel tijd doorbrengen in de cabine, ben ik aan het kijken of ik deze op een of andere manier een beetje kan updaten ipv het jarentachtig bedrijfsauto interieur.
Nu heb ik er al lederen saab stoelen inzitten ipv de vinyl stoelen. Zitcomfort is een stuk beter en maakt de cabine lichter.
Nu wil ik de cabine nog isoleren dmv de tips die ik hier op forum heb gevonden.

Maar eigenlijk wil ik van het jarentachtig stuur af. Gezien ik géén stuurbekrachtiging heb, ben ik een beetje beperkt. (geen kleinere sturen)
Daarom vroeg ik mij af? iemand een idee of er andere sturen passen??
IMG_1544_zpsb6ab63d9 (1).jpg
IMG_1544_zpsb6ab63d9 (1).jpg (92.69 KiB) 1147 keer bekeken
Laatst gewijzigd door maurice72 op di 05 nov 2019, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Interieur updaten?



Bericht door bertt »

Wel mooi, die stoelen :thumbup:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Interieur updaten?



Bericht door Camperic »

Inderdaad een mooie upgrade die Saab stoelen :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Interieur updaten?



Bericht door Bas vd laar »

De rest van het dashboard blijft jaren 80 dus een modern stuur staat als een vlag op een modderschuit.
Een kleiner stuur stuurt trouwens ook zwaarder.

Ik blijf altijd weg van "aangepaste" campers, ziet er niet uit en zijn slechter verkoopbaar
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Interieur updaten?



Bericht door bertt »

Dat kan ik in dit geval tot nu toe niet zeggen :wink: Ik vind het een mooie verbetering die niet misstaat,

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
maurice72
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 27 apr 2014, 10:33
Locatie: Limburg

Re: Interieur updaten?



Bericht door maurice72 »

Er zijn weinig campers die niet "aangepast" zijn. ieder geeft er zijn eigen draai aan.
Zolang het maar een verbetering in cosmetisch of comfort is. Blijft natuurlijk moeilijk, smaken verschillen.
Maar elke aanpassing die ik maak, is ook puur voor mijn (ons) eigen, niet met het oog op verkoop.

Persoonlijk vind ik de nieuwe kleur ook een verbetering.
Bijlagen
75534295_1506893356133111_5943217075227983872_n.jpg
75534295_1506893356133111_5943217075227983872_n.jpg (126.77 KiB) 1029 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Interieur updaten?



Bericht door Kroppie »

:thumbup: :thumbup: , het gaat om de eigen beleving, en wat een ander vind?, dat brengt ie maar naar de politie als ie de eigenaar niet kent.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Interieur updaten?



Bericht door AadenAnke »

Nee Jos! Politie was vroeger toen wij nog jong waren, tegenwoordig naar het gemeentehuis. Is soms wel erg ver en met de openingstijden lastig dus gooi alles wat ik tegenwoordig vindt in de grijze kliko
:-B :-B

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Interieur updaten?



Bericht door Bas vd laar »

Kleur is perfect, maar dat komt omdat het origineel lijkt.
Stoelen vind ik ook niet misstaan hoor.
Zie gewoon vaak campers waar het hele interieur geverfd is en dat is zelden tot nooit beter dan het origineel.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Interieur updaten?



Bericht door dieseltje+ »

Het stuur van de Ducato 290 type. (de opvolger van het 280 type) oogt iets moderner. Ga je van de jaren 80 look naar de jaren 90 look :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Interieur updaten?



Bericht door rijschoollucassen »

Ben je op zoek naar een moderner stuur, of naar een groter stuur? Je schrijft dat ie best wel zwaar stuurt. Daar begrijp ik dan uit dat je op zoek bent naar een groter stuur vanwege de hefboom werking.

Als rij-instructeur heb ik nog wel de ervaring dat veel mensen stilstaand aan het stuur draaien, en dat gaat inderdaad zwaar. Zorg altijd dat de wagen rolt tijdens het sturen. Scheelt een slok op een borrel. Ook mét stuurbekrachtiging is dit veel beter in verband met slijtage van de diverse onderdelen. Niet alleen onderdelen van de wagen, maar ook je eigen schouders.....

Jaap
Laatst gewijzigd door rijschoollucassen op wo 06 nov 2019, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Interieur updaten?



Bericht door Camperic »

rijschoollucassen schreef:
wo 06 nov 2019, 15:11
Als rij-instructeur ..... een slok op een borrel.
:think: :wink:

Overigens goede tip :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
maurice72
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 27 apr 2014, 10:33
Locatie: Limburg

Re: Interieur updaten?



Bericht door maurice72 »

@ rijschoollucassen ; Grote van het stuur is goed. Liever niet kleiner. Maar idd niet manoeuvreren in stilstand, en altijd banden op spanning.

Hey Aart; Stoelen waren als ik mij goed herinner van een saab 900. Waren eenvoudig pas te maken. (paar metaalstrippen en wat bouten moeren)
Maar van horen zeggen (zie dit forum) passen stoelen van een audi a8 ook. Maar die van de saab vond ik toch iets meer "camperachtig".
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Interieur updaten?



Bericht door AadenAnke »

Als oud rijinstructeur blijf ik me verbazen dat "de tip" van Jaap om niet met stilstaande wielen te sturen gegeven moet worden! Was in mijn tijd 40 tot 32 jaar geleden al gewoon deel van de instructie voor B rijbewijs. Als ik ze op de vrachtwagen of bus zag draaien aan het stuur bij stilstand kregen ze in plat Rotterdams te horen wat ik daarvan vond. Dus ook toen al veel verschil in opleiding. Dat wat moet of met wat extra dus.

Gr. Aad
Plaats reactie