Vochtigheidscontrole

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
johnCamper
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 17:44

Vochtigheidscontrole



Bericht door johnCamper »

We kochten in November 2018 een nieuwe Lmc met 12 jaar garantie op dichtheid. Een voorwaarde is dat de camper ieder jaar binnen gaat op nazocht en dit tegen betaling. Kostprijs weet ik niet maar ik schat rond de 100€. Op 12 jaar is dit 1200 €. Moet ik dit zien als verkooptechnisch of laat ik de controle toch maar ieder jaar uitvoeren.
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door Abri079 »

Wat kost een vochtschade herstel gemiddeld?
Bij een Laika is die controle overigens gratis.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door Dafluc »

Wil je de garantie geldig houden of niet?
Afbeelding
Camper_01

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door Camper_01 »

Bij een Buerstner camper kost dit ook €100,00. Heb wel gehoord dat dit kennelijk niet door elke dealer wordt gefactureerd. Waar ik hem heb gekocht zal ik dat volgende maand ondervinden.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door TestCase »

Laatste keer voor onze Eura was het €60,- dacht ik. Heb ook getwijfeld, is ook nog eens ruim 100km rijden, enkeltje.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door ducati 900 »

Dat er gecontroleerrd moet worden dat is logisch maar dat je moet betalen om je garantie
te behouden is natuurlijk belachelijk.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door Vertrokken2 »

Waarom dan? Bij je auto moet je ook tijdig de beurtjes laten geven door een merkdealer als je je garantie wilt behouden.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door ducati 900 »

Beurtjes zijn wat anders dan vochtigheidscontrole, daar worden ook vloeistoffen vervangen en de boel losgehaald en opnieuw gesmeerd.
Is gewoon onderhoud.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door seth_space »

Ik neem toch aan dat de contoles gedurende normale garantie periode wel gratis zijn. Dus tenminste twee jaar ( of meer afhankelijk van merk) die niet meetellen.

Heel vreemd dat die vochtdichtheid garantie ook aan een maximaal aantal km van 120.000 is gebonden. Voor een camperaar met reislust dus lang geen 12 jaar!
Laatst gewijzigd door seth_space op vr 25 okt 2019, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Camper_01

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door Camper_01 »

Bij Buerstner is er vanaf dit jaar die betaalde waterdichtheidsgarantie vaan 10 jaar mits er elk jaar door de gecontracteerde dealer een keuringsraport wordt doorgesteurd naar de fabriek. Het is aan de dealer wat hij hiervoor aan de klant rekend.
Gerard50
Berichten: 27
Lid geworden op: di 30 okt 2012, 11:25

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door Gerard50 »

Wij hebben een Hymer B578 intregaal bouwjaar 2015. Bij de eerste beurt met km stand 1500 vond de dealer wel dat ik een controle moest laten uit voeren kosten want je weet maar nooit was zijn opmerking. Kosten €125,00. Bij de volgende beurt met km stand 5. 000 weer € 125,00. Ik heb toen gevraagd wat is dit. Hij vertelde dat er altijd een kans op lekkage was, dus controle was vereist anders was er geen garantie bij een eventueel herstel van lekkage. Ik heb mijn conclusie getrokken en laat daar geen meting meer doen. Dit is gewoon geld klopperij in mijn beleving. Als je er zeker van wilt zijn of er een vochtprobleem is kun je beter zelf een vochtmeter kopen.
Met vriendelijke groet,

Gerard
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door Dafluc »

Controles op vocht hebben natuurlijk niets met de kilometerstand te maken. Het zijn doorgaans jaarlijkse controles. Het is vooraf duidelijk dat deze controles een voorwaarde zijn om waterdichtheidsgarantie te houden. Natuurlijk bepaal je zelf of je hier wel of niet in mee gaat. Zolang er geen vochtprobleem is lijkt stoppen een goede keus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door seth_space »

Helaas dafluc, de vocht controles van LMC zijn beperkt tot 120.000 km aldus hun garantievoorwaarden .
vreemd maar waar.
LMC verleent, door de Long Life Technologie, kortweg LLT, op alle campers en caravans een opbouwdichtheidsgarantie van 12 jaar, onder voorwaarde van een jaarlijkse inspectie tegen onkostenvergoeding, door één van onze officiële LMC dealers. Bij campers geldt dit echter voor een maximaal aantal kilometers van 120.000 km.
En stoppen met die controles wil ook zeggen dat de garantie vervallen is, het is immers een voorwaarde om voor de garantie in aanmerking te komen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Vochtigheidscontrole



Bericht door peter »

Zou zelf een metertje kopen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
improvise, addept and overcome
Plaats reactie