Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
dus op de brug , voorwielen opkrikken en motor starten en met 60km/h de wielen laten draaien en dan kijken naar de bewuste onderdelen, lijkt me sterk dat je dan niks ziet of merkt.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Bas vd laar
- Berichten: 6228
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Ik denk dat dan juist alles keurig op z'n plek blijft Jos, er komen dan geen krachten op.
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
maar kromme dingen zie dan wel die je stilstaand niet ziet, en je voelt ook meer als de wielen draaien, EN als je niets probeert komt er ook nooit een oplossing
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
wielophangingrubbers nakijken als er bij motorbelasting trillingen ontstaan in het stuur.
cor
cor
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Als aanvulling opgezocht op dit forum--
zoek op-- trillen auto en stuur van maandag 30 januari2012-- rubbers stabilisatorstang.
cor
zoek op-- trillen auto en stuur van maandag 30 januari2012-- rubbers stabilisatorstang.
cor
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Veel reacties op mijn vraag over het trillen van mijn Camper Fiat Pilote Pacific5 bouwjaar 2004 met 177 000 op de teller. ( motor 2,8 turbo D )
Helaas zelfs bij de A.P.K keuring hebben ze er geen antwoord op. Bij de ene garage vernieuwen ze de hoofdlagers in de voortrein bij de ander de fusee pennen of alle banden moeten vernieuwd worden steeds weer hebben ze in de garages een ander verhaal, gelukkig ben ik nog niet dement en weet ik ook nog via het onderhoudsboekje welke reparaties er uitgevoerd zijn.
Ik werd ook geattendeerd op de homokineeten er was iets niet goed mee.
Op mijn vraag als dat het euvel was en de trilling zou dan voorbij zijn hadden ze er opeens geen zin meer in om deze te vernieuwen.
Zou het dan toch aan de rubberen ophanging van de motor kunnen liggen? ( Als ik het contact afzet schudt hij nogal erg )
Harrij
Helaas zelfs bij de A.P.K keuring hebben ze er geen antwoord op. Bij de ene garage vernieuwen ze de hoofdlagers in de voortrein bij de ander de fusee pennen of alle banden moeten vernieuwd worden steeds weer hebben ze in de garages een ander verhaal, gelukkig ben ik nog niet dement en weet ik ook nog via het onderhoudsboekje welke reparaties er uitgevoerd zijn.
Ik werd ook geattendeerd op de homokineeten er was iets niet goed mee.
Op mijn vraag als dat het euvel was en de trilling zou dan voorbij zijn hadden ze er opeens geen zin meer in om deze te vernieuwen.
Zou het dan toch aan de rubberen ophanging van de motor kunnen liggen? ( Als ik het contact afzet schudt hij nogal erg )
Harrij
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
ook dat is te controleren, iemand naar de motorophanging laten kijken, (ook aan de onderkant zit meestal nog een rubber steunpunt!!!), terwijl een ander de motor uitzet, of met een bandenligter de boel even proberen te bewegen
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Weet je als hij gaat trillen in de stad gas terug nemen bij 50 km en op de lange rit 85 a 90 km p.u die snelheid aan houden.
-
- Berichten: 2574
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Ik lees dat je met aandrijving alles trilt, rol je zonder aandrijven dan geen trillen.
Zou het probleem niet in het vliegwiel kunnen zitten, een 2 massa vliegwiel kan vreemde trillingen veroorzaken
Zou het probleem niet in het vliegwiel kunnen zitten, een 2 massa vliegwiel kan vreemde trillingen veroorzaken
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
- Peter LMC
- Berichten: 10098
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Zoek even een andere garage voor een second opinion want het voortrein van je camper heeft geen hoofdlagers in het voortreinOpzomeren schreef: ↑vr 25 okt 2019, 20:38Veel reacties op mijn vraag over het trillen van mijn Camper Fiat Pilote Pacific5 bouwjaar 2004 met 177 000 op de teller. ( motor 2,8 turbo D )
Helaas zelfs bij de A.P.K keuring hebben ze er geen antwoord op. Bij de ene garage vernieuwen ze de hoofdlagers in de voortrein bij de ander de fusee pennen of alle banden moeten vernieuwd worden steeds weer hebben ze in de garages een ander verhaal, gelukkig ben ik nog niet dement en weet ik ook nog via het onderhoudsboekje welke reparaties er uitgevoerd zijn.
Harrij
en/of fuseepennen.
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Stuurkogels in plaats van fusepennen dan zijn vernieuwd en de hoofdlagers van de voorwielen ook.
- Peter LMC
- Berichten: 10098
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Nou jij je zin.
Maar een stuurkogel is geheel iets anders dan een fuseepen.
En hoofdlagers zitten in je motorblok en zijn geen voorwiellagers.
Je maakt je verhaal totaal onbegrijpelijk.
Maar een stuurkogel is geheel iets anders dan een fuseepen.
En hoofdlagers zitten in je motorblok en zijn geen voorwiellagers.
Je maakt je verhaal totaal onbegrijpelijk.
Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur
Ik weet niet of er in het korte verleden veel gereden is in de bergen of dat je zwaar belast hebt gereden.
Dit geeft toch een een belasting op de aansrijfas, probleem is niet nieuw en er is genoeg te lezen over dit item. op het forum.Bij een camperonderhoudsbedrijf moet dit bekend zijn.... succes, komt zeker goed
Dit geeft toch een een belasting op de aansrijfas, probleem is niet nieuw en er is genoeg te lezen over dit item. op het forum.Bij een camperonderhoudsbedrijf moet dit bekend zijn.... succes, komt zeker goed