Trillen tussen 50 en 70 km/uur

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door Kroppie »

dus op de brug , voorwielen opkrikken en motor starten en met 60km/h de wielen laten draaien en dan kijken naar de bewuste onderdelen, lijkt me sterk dat je dan niks ziet of merkt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door Bas vd laar »

Ik denk dat dan juist alles keurig op z'n plek blijft Jos, er komen dan geen krachten op.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door Kroppie »

maar kromme dingen zie dan wel die je stilstaand niet ziet, en je voelt ook meer als de wielen draaien, EN als je niets probeert komt er ook nooit een oplossing

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 861
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door cor heku »

wielophangingrubbers nakijken als er bij motorbelasting trillingen ontstaan in het stuur.
cor
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 861
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door cor heku »

Als aanvulling opgezocht op dit forum--
zoek op-- trillen auto en stuur van maandag 30 januari2012-- rubbers stabilisatorstang.
cor
Opzomeren
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 14 mei 2017, 23:11

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door Opzomeren »

Veel reacties op mijn vraag over het trillen van mijn Camper Fiat Pilote Pacific5 bouwjaar 2004 met 177 000 op de teller. ( motor 2,8 turbo D )
Helaas zelfs bij de A.P.K keuring hebben ze er geen antwoord op. Bij de ene garage vernieuwen ze de hoofdlagers in de voortrein bij de ander de fusee pennen of alle banden moeten vernieuwd worden steeds weer hebben ze in de garages een ander verhaal, gelukkig ben ik nog niet dement en weet ik ook nog via het onderhoudsboekje welke reparaties er uitgevoerd zijn.
Ik werd ook geattendeerd op de homokineeten er was iets niet goed mee.
Op mijn vraag als dat het euvel was en de trilling zou dan voorbij zijn hadden ze er opeens geen zin meer in om deze te vernieuwen.
Zou het dan toch aan de rubberen ophanging van de motor kunnen liggen? ( Als ik het contact afzet schudt hij nogal erg )


Harrij
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door Kroppie »

ook dat is te controleren, iemand naar de motorophanging laten kijken, (ook aan de onderkant zit meestal nog een rubber steunpunt!!!), terwijl een ander de motor uitzet, of met een bandenligter de boel even proberen te bewegen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Opzomeren
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 14 mei 2017, 23:11

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door Opzomeren »

Weet je als hij gaat trillen in de stad gas terug nemen bij 50 km en op de lange rit 85 a 90 km p.u die snelheid aan houden.
Zijspan
Berichten: 2574
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door Zijspan »

Ik lees dat je met aandrijving alles trilt, rol je zonder aandrijven dan geen trillen.

Zou het probleem niet in het vliegwiel kunnen zitten, een 2 massa vliegwiel kan vreemde trillingen veroorzaken
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door Peter LMC »

Opzomeren schreef:
vr 25 okt 2019, 20:38
Veel reacties op mijn vraag over het trillen van mijn Camper Fiat Pilote Pacific5 bouwjaar 2004 met 177 000 op de teller. ( motor 2,8 turbo D )
Helaas zelfs bij de A.P.K keuring hebben ze er geen antwoord op. Bij de ene garage vernieuwen ze de hoofdlagers in de voortrein bij de ander de fusee pennen of alle banden moeten vernieuwd worden steeds weer hebben ze in de garages een ander verhaal, gelukkig ben ik nog niet dement en weet ik ook nog via het onderhoudsboekje welke reparaties er uitgevoerd zijn.

Harrij
Zoek even een andere garage voor een second opinion want het voortrein van je camper heeft geen hoofdlagers in het voortrein
en/of fuseepennen.
Opzomeren
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 14 mei 2017, 23:11

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door Opzomeren »

Stuurkogels in plaats van fusepennen dan zijn vernieuwd en de hoofdlagers van de voorwielen ook.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door Peter LMC »

Nou jij je zin.
Maar een stuurkogel is geheel iets anders dan een fuseepen.
En hoofdlagers zitten in je motorblok en zijn geen voorwiellagers.
Je maakt je verhaal totaal onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Ceesz
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 09 nov 2011, 12:51
Locatie: Alkmaar

Re: Trillen tussen 50 en 70 km/uur



Bericht door Ceesz »

Ik weet niet of er in het korte verleden veel gereden is in de bergen of dat je zwaar belast hebt gereden.
Dit geeft toch een een belasting op de aansrijfas, probleem is niet nieuw en er is genoeg te lezen over dit item. op het forum.Bij een camperonderhoudsbedrijf moet dit bekend zijn.... succes, komt zeker goed
Plaats reactie