Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Egpri
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 okt 2019, 12:26

Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door Egpri »

We zijn van plan een naar voren weg te klappen fietsenrek ( Thule) voor e- bikes op de trekhaak aan te schaffen. Dit alles moet achterop een Pössl buscamper. Wie heeft hier ervaring mee? Kun je de deuren open klappen als de fietsen er op staan? Welke fietsendrager zou het beste hiervoor zijn?
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door jheeck »

Even aangenomen dat de bus een Ducato of soortgelijk is, al aan een Busbiker gedacht? Wordt op het chassis gemonteerd en kan weggedraaid worden met de fietsen er op.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Egpri
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 okt 2019, 12:26

Re: Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door Egpri »

Ja, wel aan gedacht maar dit is ook erg duur.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 21 okt 2019, 1:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door isoplus »

Met een Thule kunnen de deuren wel open maar je breekt alsnog je nek omdat het ding plus de fietsen nog steeds op je trekhaak zit.
Gebruik even de zoekfunctie of Google op Van 'n Bike bijvoorbeeld, zelf maken is ook en optie zie de oplossing van Paul.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door PaulBng »

Die dingen zijn idd duur, als je ze niet zelf maakt.

Let bij zo'n wegklapbaar ding goed op, en neem je camper mee, als je er eentje dreigt te kopen.
Ik heb er een van een buurman geprobeerd. Op de trekhaak gezet. Maar de bevestiging op de trekhaak was net 1cm te hoog, waardoor de deur er niet eens overheen kon.
jet55
Berichten: 460
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 10:06

Re: Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door jet55 »

Wij hebben een fietsenrek wat je naar achteren klapt.
Je kunt de deur op een kier zetten.
Wij overwegen een wegklapbare te nemen.
Ff iets pakken gaat lastig moeten de fietsen eraf
Jet
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door jheeck »

Egpri schreef:
zo 20 okt 2019, 18:56
Ja, wel aan gedacht maar dit is ook erg duur.
Het prijsverschil met dragers voor op de trekhaak is inderdaad erg fors. Ik huurde van de zomer een buscamper met Busbiker en vond het een erg fijne drager. Bij mij blijft 'ie ondanks z'n prijs op de verlanglijst staan.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door gjvonk »

Ik heb ook ooit een buscamper met een busbiker gehuurd: perfecte drager, niet hoog tillen, maar...
- de camper heeft opeens een 80 cm langere oversteek (met alle consequenties voor de draaicirkel),
- het 'belast' wegdraaien (zeker met 2 ebikes) om je achterdeuren te openen om je gaskraan open te draaien zal op termijn denk ik steeds zwaarder worden, ik betwijfel n.l. of het draaipunt gelagerd is, of gewoon het principe van een poortscharnier heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door Hoofdnoorman »

Zelfs het poortscharnier is heel snel van een taatslager te voorzien.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door Adfur »

Wij hebben een busbiker, duur, dat is zeker, maar ik zou niets anders willen. Een trekhaak met drager en fietsen lijkt mij niet erg handig. Zelfs bij een kantelbare drager zul je de deuren bijna niet open kunnen zetten. Wij hebben oprijblokken, kabel enz. achterin. Om daar dan bij te komen moet je eerst je fietsen eraf halen. Een ander voordeel van de busbiker is dat je 80 kg erop mag zetten, prettig met E-bikes.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door Zadowolony »

Destijds ook naar een busbiker gekeken, naast de prijs, vond ik het gewicht van het ding ook erg hoog. Dacht 60 kg uit mijn hoofd. Uiteindelijk lichtgewicht elektrische vouwfietsjes van shinga / lacros gekocht, en 1 gaat de bus in en de ander op een gewoon fietsenrek op de bus. Fietsjes fietsen als een gewone fiets, geschikt voor lange afstanden
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door Transitje »

Voor betrekkelijk weinig geld is zo'n drager zelf te maken, ik was ongeveer 160 Euro kwijt.
Zie de volgende link, een lang verhaal maar de bedoelde drager wordt vanaf ongeveer pagina 30 behandeld.
En het draagvermogen is ruim voldoende voor drie E-bikes.
Bijlagen
D3.jpg
D3.jpg (221.3 KiB) 2486 keer bekeken
D1.jpg
D1.jpg (176.97 KiB) 2486 keer bekeken
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door PaulBng »

Ik was ongeveer 200 Euro kwijt (plus een kratje bier voor de lasser...) Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wegklapbaar fietsenrek voor e-bikes



Bericht door AadenAnke »

Wij hebben de MeMo drager het zelfde principe als de Busbiker! Het draaipunt is gelagerd met een bus. Is iets goedkoper dan de Busbiker. Het werkt goed maar ff snel is anders. Fietsen staan erg stevig en het draaggewicht is hoog. Dus ook geschikt voor scooter/motorfiets. Nadeel er kan geen trekhaak meer op. Toen wij de camper vorig jaar kochten deze er bij gepingeld toen het vast liep op de prijs. Zou een volgende keer iets maken zoals Paul.

Gr. Aad
Plaats reactie