Peugeot J5 bak keerring vervangen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door de Jonckheer »

Geweldig! Je kunt een sigaar afhalen op kantoor. :thumbup: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door Saviemeke »

Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Klokkie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 okt 2019, 14:23

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door Klokkie »

Dank voor de felicitatie, ik heb veel gehad aan je advies om het zo ver voor elkaar te krijgen. Absoluut top. :thumbup:
Nu een pas pen gemaakt om de frixieplaten en druk plaat te monteren zodat deze in het midden zit.
Met een beetje mazzel zit het vanavond in elkaar en kunnen we eens kijken of het allemaal gelukt is.
IMG_9266.JPG
IMG_9266.JPG (131.5 KiB) 213 keer bekeken
IMG_9264.JPG
IMG_9264.JPG (123.94 KiB) 213 keer bekeken
IMG_9265.JPG
IMG_9265.JPG (110.82 KiB) 213 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door Kroppie »

aan de diameters van de hulppen te zien centreer je nu de plaat t.o.v. de drukgroep, beter is het i.v.m montage van de bak aan de motor, de plaat te centreren t.o.v. de krukas, dus een pen die in de plaat past en in de binnenring van het kogellager in de krukas.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door Atoz »

Kroppie keek naar het werk van Klokkie en vond het toppie.

Jongens, dit ganse verhaal maakt mijn (uitgeregende spaanse) dag goed.
Als die terug gemonteerd is drinken jullie toch wel samen ergens een biertje?
:cheers:
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door Kroppie »

:D
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Klokkie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 okt 2019, 14:23

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door Klokkie »

Kroppie verdient inderdaad een heerlijke bier. Ga ik aan werken.
En de bak is gemonteerd.
IMG_9268.JPG
IMG_9268.JPG (124.19 KiB) 178 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door Kroppie »

het meeste en het zwaarste werk heb jezelf gedaan, ik had niet eens vuile handen :) , nu de proefrit, altijd spannend.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6394
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door isoplus »

Zo zie je maar weer dat met geduld en goede begeleiding je veel zelf kan, mooi hoor :thumbup:
Klokkie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 okt 2019, 14:23

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door Klokkie »

Hallo Jos. Ik heb de afdrukken binnen waarvoor veel dank en zag dat ik het pennetje op de juiste plek heb gemonteerd. :D
Ook hele duidelijke tekeningen , zijn deze vanuit de werkplaats van toen. Heel blij mee. :thumbup: :thumbup:
Eerst even eten en dan vanavond de veer poot monteren en misschien een stukje rijden.
Nog even voor de zekerheid. Klopt het dat er in een 2,5TD zo’n 1,8 liter olie in de bak gaat want zag ook iets met 1,6 liter maar dacht dat dit voor de 1,9D is.
Voor de zekerheid
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door Kroppie »

gegevens zeggen 1,6ltr maar iets meer 1,8ltr is mooi, goed voor 5e versn, iets boven het bovenste streepje op de peilstok houden .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Klokkie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 okt 2019, 14:23

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door Klokkie »

Kroppie schreef:
di 22 okt 2019, 18:53
gegevens zeggen 1,6ltr maar iets meer 1,8ltr is mooi, goed voor 5e versn, iets boven het bovenste streepje op de peilstok houden .

jos
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar de 5de met te weinig olie gaf veel problemen wat ik begreep. Ga ik er 1,8 ltr in doen.
Klokkie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 okt 2019, 14:23

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door Klokkie »

De veerpoot er onder gezet en ondertussen ook de remklauw gemonteerd, wiel er op en van de steun af.
IMG_9271.JPG
IMG_9271.JPG (121.85 KiB) 110 keer bekeken
De pedaal hoogte afgesteld van de koppeling en naar achter de werkplaats uit gereden, is er ook weer wat meer plaats voor de oorspronkelijke werkzaamheden waar het allemaal van betaald moet worden.
Cvtp5624.jpg
Cvtp5624.jpg (98.59 KiB) 110 keer bekeken
Proef rit gereden en het schakelt allemaal prima en zelfs soepeler heb ik het idee. Ik hoor wel iets als ik in de 4 rijd maar kan ook verbeelding zijn want het loopt allemaal heel makkelijk eerlijk gezegd.
Er komen wat mooie dagen aan dus een uitgelezen mogelijkheid om er even op uit te gaan.

Ik wil Kroppie ( Jos ) enorm bedanken voor alle adviezen en tips en onderdelen tekeningen want deze hulp was absoluut top en heeft er mede voor gezorgd dat onze LMC weer mobiel is. :thumbup: :thumbup:

Klokkie
isoplus
Berichten: 6394
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Peugeot J5 bak keerring vervangen



Bericht door isoplus »

Goed gedaan, ik weet niet wat je oorspronkelijke werkzaamheden zijn maar je bent niet bang voor een uitdaging en olie onder je nagels :thumbup:
Vroeger toen we nog wat meer geduld hadden en niet alles in geld uitgedrukt werd leerde je zo al doende een vak en dat geeft in ieder geval voldoening.
Veel plezier met je camper :cheers:
Plaats reactie