handgreep monteren op deur

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Geertst
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 25 feb 2019, 14:26

handgreep monteren op deur



Bericht door Geertst »

Beste allemaal,
In mijn LMC-camper zou ik aan de binnenzijde van de deur een beugel, i.c. een handgreep, willen monteren. Omdat deze er niet op zit, gebeurt het regelmatig dat bij het dichttrekken van de deur, getrokken wordt aan onderdelen die daar niet tegen kunnen, vandaar de behoefte aan een beugel. Echter hoe kan ik deze monteren zonder dat daarmee de kunststofbeplating kapot scheurt. De kunststofbeplating lijkt mij te zwak om daarop met een aantal schroeven een dergelijke beugel te monteren (?).
Wie kan mij zeggen of het monteren van zo'n beugel op een camperdeur verantwoord kan plaatsvinden en zo ja, op welke wijze?
Alvast mijn dank voor je reactie>

m.vr.gr.
Geertst
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22933
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: handgreep monteren op deur



Bericht door PaulBng »

Zoek een beugel die een beetje fatsoenlijk contact oppervlak heeft. En dan (op de juiste manier) met polymeerkit plakken...
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: handgreep monteren op deur



Bericht door bertt »

Als er een handgreep aan de binnenkant zit, zit ie ook stevig gemonteerd meestal. Dus zomaar er een opplakken zal niet simpel zijn. Maar ik begrijp dat er wel een voorziening op de deur zit om hem dicht te trekken, maar dat anderen dit niet gebruiken?
Kan je ze niet beter instrueren? Scheelt een hoop werk.

Wil je het toch zal je deur open gemaakt moeten worden denk ik om wat achter het plastic te monteren voor de stevigheid.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: handgreep monteren op deur



Bericht door Kroppie »

handgreep op de bevestigingspunten van het slot.?, of aan de omlijsting van de deur deze is vaak van metaal.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22933
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: handgreep monteren op deur



Bericht door PaulBng »

Foto?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: handgreep monteren op deur



Bericht door Kroppie »

ik heb van een idee geen foto, en al had ik er wel, lukt me niet om foto,s hier te plaatsen, maar in dit geval niet van toepassing.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: handgreep monteren op deur



Bericht door bertt »

Jos,

Ik denk dat Paul een foto van de betreffende deur wil zien :wink:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: handgreep monteren op deur



Bericht door Kroppie »

da,s ook mogelijk, we zien wel.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: handgreep monteren op deur



Bericht door appellover »

Eerst stuk hechthout ( 20/24 mm) ,rondfresen,in dezelfde kleur schilderen als de deur ,lijmen polimeer ,daar greep op schroeven.


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Geertst
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 25 feb 2019, 14:26

Re: handgreep monteren op deur



Bericht door Geertst »

Dank allemaal. Fantastisch zoals er gereageerd wordt. Dank.
Als ik het zo allemaal lees, dan denk ik inderdaad dat ik met een stukje hechthout, polymeerlijn en een likje verf, een stevige bevestiging kan maken voor een beugel.
groetjes,
Geertst.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

handgreep monteren op deur



Bericht door appellover »

Geertst,
Nog even een plaatje ,heb in midden ,verdekt, een 6x40mm schroef en de rest met lijm.
Heb vanwege schade geval van verzekering nieuwe deur zodoende is dit overcompleet ,dealer is hele tijd bezig geweest om hem er af te krijgen ,dachten dat ik de beugel er weer op wilde hebben maar is niet meer nodig.


Met vriendelijke groet
RonAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door appellover op ma 14 okt 2019, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: handgreep monteren op deur



Bericht door veetee »

Kroppie schreef:
ma 14 okt 2019, 11:47
ik heb van een idee geen foto, en al had ik er wel, lukt me niet om foto,s hier te plaatsen, maar in dit geval niet van toepassing.

jos
Je meent het toch niet, dat je na bijna 29.000 berichten hier geplaatst te hebben, niet weet hoe je hier een foto moet plaatsen? :shock:
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22933
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: handgreep monteren op deur



Bericht door PaulBng »

Dat maakt niet uit.
Jos heeft geen camera.
Zijn levendige en uitvoerige beschrijvingen volstaan!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: handgreep monteren op deur



Bericht door Kroppie »

heb het een paar keer geprobeerd in het begin , niet gelukt, de paar foto,s die er wel opstaan heeft mijn kleinzoon er voor me opgezet , maar ben dat omdat ik het totaal niet belangrijk vind en dus te weinig doe, allang weer vergeten.
neem ook bijna nergens foto,s van, staan er na 3 jaar geloof 5 op mijn telefoon en ik mis niks.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie