En dan moet je eventueel weer rekening houden met de milieu zones.
afstelling remdrukbegrenzer
Re: afstelling remdrukbegrenzer
Onduidelijk is of het armpje van de remdrukbegrenzer is aangepast? Danwel de remdrukbegrenzer correct is afgesteld? Of is alleen een stempeltje gezet op het juiste formuliertje?trabbart schreef: ↑vr 08 nov 2019, 11:37Intussen gekeurd, attest was bij MAD verkrijgbaar waar ik men veren kocht. Stempel van een bevriend garagist ( kon er zelf ene maken eigenlijk) en we zijn gekeurd zonder dat ze onder de wagen gekeken hebben . Belachelijke zever in de keuring van België. Het ding remt zo goed dat alles uit men keukenkasten donderd . Pesterijen....
Werking remdrukbegrenzer:
Deze zorgt ervoor dat in onbeladen toestand de achterwielen niet gaan blokkeren.
Maar het gaat hier over een camper, dus altijd beladen, max. remkracht.
Door nu de vering aan te passen, de camper te verhogen, "denkt" de remdrukbegrenzer dat het voertuig onbeladen is en zal onvoldoende remwerking op de achterwielen toelaten.
Om dit zever van de keuringsinstantie te noemen?
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
- rijschoollucassen
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: afstelling remdrukbegrenzer
Bij een camper doen de voorremmen ongeveer 60-65% van de remkracht. De rest doen de achterremmen. Gestel je rijdt op een natte weg met pakweg 90km/u achterop een file. Zouden de achterremmen blokkeren, breekt de camper bij de minste of geringste stuurbeweging aan de achterkant uit. Uitwijken naar een eventueel vrij ruimte kun je vergeten.
Nee, zo belangrijk is die lastafhankelijke remkracht verdeler dus niet.....
Nu zal in de situatie van hulpveren de achterzijde wrs te weinig te weinig remmen, maar 35-40% van je remkracht missen wil je toch ook niet.
Jaap
Nee, zo belangrijk is die lastafhankelijke remkracht verdeler dus niet.....
Nu zal in de situatie van hulpveren de achterzijde wrs te weinig te weinig remmen, maar 35-40% van je remkracht missen wil je toch ook niet.
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Re: afstelling remdrukbegrenzer
hij remt perfect, , kheb er mee op natte baan geremd tot de wielen blokkeren? hij gaat echt niet achteraan sleren.
ten tweede de hulpveren hebben de wagen niet hoger gezet zoals ze op de keuring beweren, ze hebben hem weer op zijn oorspronkelijke hoogte gezet , ze helpen de 30 jaar oude versleten veren , de wagen staat mooi horizontaal ipv doorgezakt.
bij de keuring ziet er ene slimmen administratieveling de hulpveren , en hopla, ze hebben iets wat niet origineel is en daar hoort papier bij ,
had ik een bladveer laten bijsteken dan hadden ze niets gezien.
alsof die keuring mij een veilig gevoel geeft??? die twee die er nu stonden hadden pas 5 a 7 jaar geleden hun plechtige comunnie gedaan. Die moest ik uitleggen wat dat attest dat ik hen voorschoof inhield. ze wilden het eerst niet aannemen, was niet nodig zeiden ze, kheb hen heel de uitleg zelf moeten doen . eentje liep naar bureau en kwam terug ,,,aja , "das omdat je hulpveren geplaatst hebt" . Ik zei a ja, das wat ik zei.
de remmentest was net als de vorige keer perfect, dankzij men nieuwe rotors en blokken , en dankzij men nieuwe schokbrekers voor en achter.
op de keuring had ik ook twee opmerkingen, die niet nodig waren om te herstellen om goedgekeurd te raken. chassisnummer moeilijk leesbaar en een markeringslichtje dat niet werkt. khad deze twee jobkes nog niet gedaan wegens te weinig tijd en deze opmerkingen zijn ook vanzelf verdwenen.
ten tweede de hulpveren hebben de wagen niet hoger gezet zoals ze op de keuring beweren, ze hebben hem weer op zijn oorspronkelijke hoogte gezet , ze helpen de 30 jaar oude versleten veren , de wagen staat mooi horizontaal ipv doorgezakt.
bij de keuring ziet er ene slimmen administratieveling de hulpveren , en hopla, ze hebben iets wat niet origineel is en daar hoort papier bij ,
had ik een bladveer laten bijsteken dan hadden ze niets gezien.
alsof die keuring mij een veilig gevoel geeft??? die twee die er nu stonden hadden pas 5 a 7 jaar geleden hun plechtige comunnie gedaan. Die moest ik uitleggen wat dat attest dat ik hen voorschoof inhield. ze wilden het eerst niet aannemen, was niet nodig zeiden ze, kheb hen heel de uitleg zelf moeten doen . eentje liep naar bureau en kwam terug ,,,aja , "das omdat je hulpveren geplaatst hebt" . Ik zei a ja, das wat ik zei.
de remmentest was net als de vorige keer perfect, dankzij men nieuwe rotors en blokken , en dankzij men nieuwe schokbrekers voor en achter.
op de keuring had ik ook twee opmerkingen, die niet nodig waren om te herstellen om goedgekeurd te raken. chassisnummer moeilijk leesbaar en een markeringslichtje dat niet werkt. khad deze twee jobkes nog niet gedaan wegens te weinig tijd en deze opmerkingen zijn ook vanzelf verdwenen.
- ducati 900
- Berichten: 7470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: afstelling remdrukbegrenzer
Ik zou er toch voor zorgen dat je chassisnummer goed leesbaar blijft en daarna goed in de blanke Tectyl zetten
want anders moet je dat bij de volgende keuring opnieuw laten aanbrengen.
Ben.
want anders moet je dat bij de volgende keuring opnieuw laten aanbrengen.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).